دستور ویژه رئیس قوه قضائیه برای تعیین تسلیم کالاهای قاچاق و انبارهای متروکه


ساعت: 20:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۵
کد خبر: 1918217

رئیس قوه قضائیه به وزیر دادگستری و نمایندگان این قوه در سازمان اموال دستور داد در اسرع وقت گزارشی از کلیه کالاهای قاچاق و متروکه ای که به دلایل مختلف قابل فروش یا ترخیص نیستند تهیه کنند تا یکبار برای تمام وضعیت این کالاها برای تعیین در انبارها رها می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ و به نقل از رسانه های قوه قضائیه، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژی در جلسه شورای قضایی استان زنجان به وزیر دادگستری و نمایندگان قوه قضائیه در سازمان اموال کشور دستور داد گزارشی از کلیه کالاهای قاچاق و متروکه تهیه کنند. که می توان به دلایل مختلف در اسرع وقت آن را گرفت. قابل فروش و ترخیص نیست، پیشقدم شوید و برای ردیابی وضعیت این کالاها گزارش مذکور را به رئیس قوه قضائیه ارائه دهید تا یکبار برای همیشه وضعیت این کالاهایی که در انبارها مانده اند مشخص شود. .

این کالاها به دلیل نامشخص بودن معدوم می شوند.

رئیس قوه قضائیه در بخشی دیگر از سخنان خود رسیدگی سریع مسئولان ذیربط به نامه ها و درخواست های مردم در سفر هیئت عالی قضایی به زنجان را مورد تاکید قرار داد و گفت: وقتی مردم می بینند هیئتی از ضابطان عالی قضایی در حال بازدید هستند. شهر و کشورشان این کار را کرده اند، نامه و درخواست خود را با امید می نویسند، بنابراین مسئولان مربوطه باید تمام تلاش خود را انجام دهند تا امید این مردم به ناامیدی تبدیل نشود. در صورت عدم امکان رسیدگی و پاسخگویی قانونی به درخواست های این افراد، قطعاً ارائه توجیهات و توضیحات لازم برای آنها ضروری است.

کاظمی فرد، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با اشاره به بازدید از 4 شعبه قضایی زنجان که تمامی رسیدگی های الکترونیکی را انجام می دادند، گفت: قضات این شعب با اختیارات و انتخاب های خود به صورت الکترونیکی رسیدگی می کردند. شاهد بودیم که به طور کلی استفاده از کاغذ در این شاخه ها حذف شد.

خجت الاسلام پورکاکن رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز به افتتاح بزرگراه شهید سلیمانی زنجان اشاره کرد و گفت: این بزرگراه که 12 سال پیش و به دلیل اختلاف بین شهرداری و ارتش، ساخت آن فروریخت. ساخت این بزرگراه بیشترین توقف در نهایت در روز پنجشنبه 24 آذرماه پس از داوری سازمان قضایی نیروهای مسلح و با مساعدت استانداری زنجان به بهره برداری رسید. برای احداث این بزرگراه در مجموع 70 هزار متر از پادگان تیپ 216 زرهی به خیابان تبدیل شد و تردد در یکی از جاده های کمربندی زنجان بهبود زیادی پیدا کرد.

بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک نیز به اهدای شش دانگ در شهرک خدابنده اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تمامی نقل و انتقالات ملکی در شهرک خدابنده به صورت اسناد عادی است، حدود 30 درصد دادگاه. موارد در این شهر نیز مربوط به زمین وقفی آن است.

وی افزود: مقرر شد با تشکیل کارگروه تخصصی از سازمان وقف و امور خیریه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با مساعدت فرماندار و تایید نقشه از شهرداری تا صاحبان بزرگوار سند وقف داشته باشند

وی همچنین به پیگیری پرونده چند شاکی در خصوص شرکت تعاونی مسکن آموزشی هدبنده اشاره کرد و گفت: دادستان شهرستان هدبند تصمیم گرفت رسیدگی به این پرونده که 1200 شاکی دارد در دستور کار ویژه قرار گیرد. البته تاکید کردیم که علاوه بر رسیدگی کیفری به موضوع صلح و سازش نیز در پرونده رسیدگی شد.

بابایی با اشاره به بازدید از زندان خدابنده از آزادی 5 زندانی مالی در روز گذشته از این زندان در نتیجه کمک های خیرین خبر داد.

رفاهی رئیس مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه در این جلسه از دیدار حضوری 352 نفر از استان زنجان با رئیس دیوان عالی کشور و سخنگوی قوه قضاییه در ساعت 10 خبر داد.

وی همچنین به دریافت 2 هزار و 540 درخواست مردم در سفر شورای عالی قضایی به استان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: از این تعداد 330 درخواست مربوط به شهرستان های استان زنجان و مابقی مربوط به مرکز استان است. البته 764 مورد از مجموع درخواست ها غیرمرتبط با دستگاه قضایی است که در اسرع وقت به سازمان ها و نهادهای مربوطه ارسال خواهد شد.

رفاهی با اشاره به اسکن و ثبت تمامی درخواست های مردمی در استان زنجان و ارسال پیامک به متقاضیان این درخواست ها، گفت: از رئیس قاضی استان زنجان تقاضا داریم حداکثر ظرف مدت یک ماه کارگروهی را تشکیل دهد تا به همه مراجعه شود. به مردم، درخواست‌ها و نامه‌های دریافتی در سفر شورای عالی قضایی به این استان رسیدگی می‌شود و در صورت عدم امکان انجام این درخواست‌ها، باید دلیل آن را برای درخواست‌کننده توضیح داد.

در این جلسه محمدی رئیس سازمان زندانها نیز گفت: همزمان با حضور رئیس کل دادگستری استان زنجان برای قدردانی از فعالیتهای مرتبط با توسعه و تعالی زندانها طی مراسمی 70 نفر از زندانیان به کمک دوستی های قانونی از زندان آزاد شدند.

دیدگاهتان را بنویسید