معرفی هیئت امنای جدید مرکز ترویج/دعوتنامه «سینما حقیقت» آماده شد.


زمان: 12:40 بعد از ظهر
تاریخ ارسال: 1401/04/14
کد خبر: 1881107

با حضور رئیس سازمان سینمایی، هیئت مدیره جدید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و انیمیشن معرفی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، بعدازظهر روز دوشنبه 21 تیرماه با حضور محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، اعضای هیئت مدیره جدید متولیان این مرکز احکام خود را دریافت و معرفی شدند.

هزائی در جلسه هیات امنای مرکز به بیان وضعیت و مشکلات سینمای ایران، سیاست های سازمان سینمایی در حوزه مستند و ترویج مستند در حوزه گفتمان انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: مستندسازی و توجه به این امر نیاز روز جامعه است. مستندی است که تصویر واقعی ایران اسلامی را برای آیندگان به جا می گذارد و تحریف ها و جعل های فراز و نشیب های تاریخی و سیاسی این سرزمین و مردمانش را افشا می کند. سازمان سینمایی وظیفه خود می داند که گفتمان انقلاب اسلامی را در عرصه سینمای داستانی و مستند ترویج کند و با توجه به مخاطبان، آثاری را تولید کند که معرف باورها، فرهنگ، آداب و سنن ایران اسلامی باشد.

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: مشکلات کشور، کشف استعدادهای جوان، بیان دغدغه های مردم و ساخت مستندهایی با موضوعات مغفول مانده تاریخی، اجتماعی و سیاسی از اولویت هایی است که باید در کانون پیگیری شود. 40 درصد از بودجه کانون باید صرف خلق آثار خارج از پایتخت، توجه به مستندهای نقاط مختلف کشور و مسائلی غیر از تهران شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به جایگاه تخصصی هیئت امنای جدید کانون گفت: این دوستان علاوه بر جایگاه علمی و تخصصی در عرصه سینما و تولید اندیشه دارای اعتبار و اعتبار هستند و خوشبختانه این گروه یکی از بهترین توصیه های متولیان مجموعه های مرتبط سازمان می باشد. امیدوارم حضور این دوستان دلسوز و متعهد محدود به تشریفات نباشد و جلسات هیئت مدیره و نظرات آنها در بخشهای مختلف مرکز و سایر کمیته ها مورد توجه قرار گیرد.

محمد حمیدی مقدم دبیر جلسه و مدیرعامل مرکز توسعه ضمن ارائه گزارشی از تولیدات، موفقیت ها و سیاست های مرکز در سال 1400، با بررسی سند چشم انداز طرح تحول (پنج ساله) مرکز، برنامه های این مرکز را اعلام کرد. 1401 .و اشاره کرد که فراخوان شانزدهمین جشنواره «سینما وگریت» آماده شده و به زودی منتشر خواهد شد.

اعضای هیأت مدیره همچنین در خصوص فضای سینما و وضعیت مستندها به بیان نظرات و نگرانی های خود پرداختند.

با حکم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجید شاه حسینی، محمدحسین ایمانی خوشکو، مهدی همایونفر و سلیم غفوری به عنوان اعضای هیات مدیره مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و انیمیشن منصوب شدند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید