هیئت امنای زنجان دست یاری به مسئولان است

ساعت: 21:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۶
کد خبر: 1785245

دبیر هیأت امنای استان زنجان گفت: این انجمن مسئولان را رها نمی کند، بلکه کانون دستی در توانمندسازی مجموعه های نظارتی، امنیتی و بازرسی برای استفاده از فضای اجتماعی و رسانه ای به نفع مردم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عسگر خاتمی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی در تشریح شرح وظایف و تشکیل مجمع سالکین استان زنجان، گفت: مجمع سالکان زیر نظر قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیة الله (عج) به فرماندهی سردار عزیز جعفری تشکیل شد و در واقع به نام «مجمع سالکین». اطلاعات مردم”.

وی در خصوص علت انتخاب عنوان «اطلاعات مردمی» خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با دانشجویان در خرداد 1396 تأکید کردند که ممکن است نهادهایی برای نظارت، راستی‌آزمایی و امنیت وجود داشته باشد، اما لایه‌های احتمالی بحث در شرایط این ناظران و مسئولان مخفی می ماند، بنابراین افشای این لایه های پنهان در حمایت از این نهادها نیازمند اطلاعات عمومی است.

خاتمی افزود: اطلاعات مردمی از ابتدای اسلام وجود دارد که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند که در جبهه دشمن بوده و امروز به آن اطلاعات عمومی برای دستیابی به اهداف جمهوری اسلامی می گویند. داخل کشور . .

دبیر مجمع سالکین زنجان با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه همه ملت ما باید عنصر اطلاعات باشند، گفت: ائمه انقلاب نشان می دهند.

وی گفت: قرارگاه فرهنگی و اجتماعی خاتم پس از دیدار مقام معظم رهبری با طلاب، یکی از مأموریت هایی که برای خود تعیین کردند، واحد اطلاعات عمومی بود و برای اینکه واحد اطلاعات به مردم برسد، این امر منجر به تشکیل یک واحد اطلاعاتی شد. مجمع شاکیان

خاتمی بیان می کند که رهبر معظم انقلاب اسلامی در اوایل سال 1399 به عنوان نمونه از دانشجویان جوانی که در مشکلات مهندسی مکانیک در هفت تپ و تبریز مشارکت داشتند و همانطور که می بینید از ورود دانشجویان به این مشکلات تشکر کردند. موجب حقوق کارگران شد. بازگشت به بیت المال و نمونه های دیگری در این زمینه وجود دارد.

* داد صفحه دادگاه برای ارتباط با مردم طراحی شده است

دبیر انجمن جویندگان زنجان با بیان اینکه برای ایجاد این انجمن ابتدا بحث شناسایی مطرح شد، هسته اصلی را تشکیل می دهند.

وی گفت: هسته های مختلفی از جمله محیط زیست، معدن، صنعت، بانک و مدیریت ثروت و مدیریت شهری داریم که اعضای آن در هسته های تخصصی در سطح استان فعالیت می کنند و اگر مشکلی نیاز به ردیابی باشد لایه های آن مشخص می شود. ردیابی شده است.”

خاتمی خاطرنشان کرد: ردیابی در سطوح مختلف منطقه، شهرستان، شهرستان و استان انجام می شود و در نهایت به مجلس شورای ملی می رسد.

دبیر کانون سالک های زنجان گفت: پیگیری های مربوطه در رسانه ای به نام دادرسان که متعلق به مجمع و ستاد حضرت بقیة الله (عج) است مستند شده و تا حصول نتیجه مشمول حمایت های قانونی و قضایی خواهد بود. بدست آمده است.

وی با اشاره به تشکیل مجمع متقاضیان در استان زنجان در 15 تیرماه 1400 گفت: این مجمع الزامات جامعه زنان را دنبال می کند و همچنین در برخی مسائل که نیازی به ورود آقایان نیست وارد می شوند.

* ‌ دیدار شاکیان موی دماغ نیست و اثری بر چرخ مسئولان نمی‌گذارد.

خاتمی با بیان اینکه هسته هایی که قبل از این جلسه وجود داشت در زنجان شکل گرفت، خاطرنشان کرد: با دوستان مطالبه گر در سایر نهادها از جمله قرارگاه سپاه و بسیج دانشجویی شهید احمدی روشن ارتباط و همکاری قوی داریم، اما مهمتر از آن که در تهران و ما نیروهای زنجانی را در عرصه ملی در حوزه صنعت و معدن داریم که در مجلس شورای ملی مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه هسته ها با توجه به جو حاکم بر زنجان نتوانستند به درستی کار کنند و کار مشخصی صورت نگرفت که به نتیجه برسد گفت: در این مدت جلسه ای با حجت الاسلام باقری (نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس) برگزار شد. در روزهای آینده با آقای طاهری (دیگر نماینده زنجان و طارم) جلسه ای خواهیم داشت.

خاتمی گفت: برای بیان دغدغه های جلسه با مسئولان مختلف جلسه داریم و اینطور نیست که جلسه شاکیان موی سر باشد یا چوبی در چرخ مسئولان بگذارد.

وی افزود: مجمع در واقع دستی در توانمندسازی مجموعه‌های نظارتی، امنیتی و بازرسی است و بحث ما این است که هرجا فکر می‌کنند این جلسه به نفع مردم است، متواضعانه و متواضعانه به آنها خدمت می‌کنیم نه فضای اجتماعی و رسانه‌ای. به نفع مردم استفاده کنید.

خاتمی افزود: در سراسر کشور خواسته شاکیان این است که علیرغم تاکید رهبر معظم انقلاب، ارتباط ما با رسانه ها ضعیف است و نیاز به تقویت دارد.

مجمع سالكان زنجان گفت: گاهي جبهه هشتگ دشمن كه در مجامع بين المللي هشتگ است مانع بسياري از كارها مي شود در حالي كه برخي از مدعيان واقعاً مظلوم هستند چون جبهه رسانه اي آنها منسجم نيست و نمي توانند از يكديگر حمايت كنند. امید در حرکت ها مهم است.» و گام های بعدی در بین مردم برداشته خواهد شد.

* ارتباطات رسانه ای افزایش یافته است

وی در پاسخ به نحوه ارتباط مردم با مجمع در سطح استان گفت: صفحه دادگاه در روزهای آینده در شبکه اجتماعی اینستاگرام فعال خواهد شد و فعلا با توجه به ارتباطی که در زنجان دارم این اتفاق در تماس تلفنی شخصی از بین رفت و لیستی از درخواست‌های ریز و درشت اعلام شد، اما به زودی از طریق صفحه دادگاه رسانه استان زنجان معرفی می‌شود تا با برقراری ارتباط بین مردم به مسئولان کمک کند.

خاتمی در خصوص شکل گیری هسته ها خاطرنشان کرد: هسته ها در ارتباط با موضوع و همچنین با منافع افراد شکل می گیرد. شاید در زنجان مشکلی وجود نداشته باشد اما افرادی هستند که علاقه مند به فعالیت در این زمینه هستند که در این صورت نماینده مردم در مجلس شورای ملی خواهیم بود.

* مدیریت شهری شهری یکی از دغدغه های مهم مردم زنجان است

وی افزود: ممکن است فرد یا افرادی روی موضوع مدیریت شهری که یکی از دغدغه های مردم زنجان است کار کنند. در این امر سه هسته شکل می گیرد که هر کدام یک بعد حکمرانی شهری را می طلبد.»

خاتمی ادامه داد: هسته های تشکیل شده در زنجان بیشتر دانشجویان فعال دانشگاه ها و نیروهای انقلابی هستند که برای پیشبرد اهداف انقلاب تلاش می کنند.

وی تصریح کرد: هسته هایی در مجلس شورای ملی شکل گرفته و در این هسته ها و مجالس افرادی از زنجان معرفی شده اند.

دبیر انجمن رضایتمندان زنجان در خصوص انتخاب استاندار زنجان گفت: نهادهای نظارتی و امنیتی همواره در انتصابات فعال بوده و نیازی به ورود مجمع نیست.

* انتخاب محسن افشارچی به عنوان استاندار مایه مباهات زنجان است

وی با بیان اینکه انتخاب آقای محسن افشارچی باعث افتخار است که یک بومی وارد کار شود و مسئولیت را بر عهده بگیرد، افزود: قبول مسئولیت در جمهوری اسلامی سخت است زیرا هدف از این مسئولیت خدمت است و قدرت طلبی نیست. و شاید اگر به دنبال قدرت باشد، بسیاری فرار کنند.

خاتمی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند کسانی که به دنبال مسئولیت هستند سخت در اشتباه هستند، بنابراین بدون شک وقتی آقای افشارچی مسئولیت استانداری را بر عهده گرفت، زنجان افتخار می کند.

وی افزود: امیدواریم با انتخاب معاونان استاندار، فرمانداران و سلسله مراتب زیرمجموعه آنها بتوانند این استان را یک گام جلوتر از چهار سال گذشته بردارند.

* ‌ انتصاب معرفی نمی‌کنیم

وی با بیان اینکه بعد دیگر، تایید صلاحیت کسانی است که مسئولیتی نیز دارند، ادامه داد: افراد می بینیم که این وظیفه مجمع و تک تک افراد ملت است که از مافوق خود مطالبه کنند، اما در به خصوص ما هیچ مشارکتی در قرار ملاقات ها پیدا نمی کنیم.

دبیر انجمن جویندگان زنجان در پایان گفت: از طریق این رسانه به اطلاع کارکنان می رساند که به دلیل مشغله کاری قصد صرف وقت شخصی و طرح مسائل را نداریم زیرا گروه های مختلف این کار را انجام می دهند و ما نیز مطالب خود را از هر جهت به کارکنان منتقل می کنیم و هدفمان صرف وقت مسئولان برای مردم است.

وی گفت: مسئولان باید این نکته مهم را بدانند که مجمع متقاضیان، دستی است که به آنها کمک می کند و در کجا و در چه زمانی لازم است با مجموعه ای از نیروهای مختلف که به جایی وصل نیستند و هیچ توقعی ندارند و فقط باید وارد مجلس شوند. رسیدگی به مردم و آنها دولت دارند، ما وارد می شویم و به مسئولان کمک می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید