معلمان قراردادی: 6 ماه است حقوق نگرفتیم!/ معلمان: آقای وزیر! چرا جواب نمیدی؟!

معلمان قراردادی: 6 ماه است حقوق نگرفتیم!/ معلمان: آقای وزیر!  چرا جواب نمیدی؟!

علاوه بر معوقات معوقه معلمان که بخشی از آن (4 ماه حق التدریس معلمان و دو ماه حقوق معلمان بابت خرید خدمات آموزشی) در 20 فروردین 1402 واریز شده است، باید به 6 ماه معلمان اشاره کرد. حقوق قرارداد به عنوان درخواست دیگر

جمعی از معلمان قراردادی کرمین در تماس با خبرگزاری تسنیم، گلایه شدید خود را از عدم پرداخت حقوق از مهر ماه 1401 تا به امروز ابراز کردند و گفتند: از مهرماه سال گذشته 6 ماه می گذرد اما ریالی حقوق دریافت نکرده ایم. حتی در اسفندماه هم خبری از واریز عیدی نبود. این روند زندگی ما را با دردسرهای زیادی مواجه کرده است و حتی گاهی مجبور می شویم برای تامین هزینه ایاب و ذهاب از اقوام و خانواده وام بگیریم.

وی ادامه داد: هیچکس باور نمی کند که ما معلمان 6 ماه است حقوق نگرفته ایم و پیش از آن صحبت از مطالبات پرداخت نشده معلمان ضمن خدمت می شد و صحبتی از پرداخت نشدن حقوق معلمان قراردادی نشد و حتی مسئولان نیز پرداخت نمی کنند. توجه به آن.”

این معلمان می خواهند بدانند چه زمانی حقوق 6 ماهه پرداخت نشده خود را واریز کنند.

در اسفند 1401 به دلیل سوء مدیریت عجیب مقامات ارشد وزارت آموزش و پرورش، سرگردانی به وجود آمد و باعث شد که حقوق معلمان در روز 29 اسفند ساعتی قبل به طور کامل پرداخت نشود. شروع سال جدید و حقوق معلمان در آستانه شب پرداخت شد. اید او را بسیار تلخ کرد.

در پی دستور صریح رئیس جمهور برای شناسایی مقصران این رسوایی مدیریتی، محمد محبر؛ معاون اول رئیس جمهور در نامه ای به ابراهیم رئیسی از بی توجهی وزارت آموزش و پرورش به تاخیر در پرداخت حقوق اسفند ماه معلمان و عدم پرداخت معوقات رتبه بندی خبر داد.

همچنین وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه ای بدون اشاره به نقش وزیر آموزش و پرورش در این خصوص اعلام کرد: بی توجهی به تاخیر و پرداخت به موقع حقوق معلمان در اسفند ماه به معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع. ، دفتر بودجه برنامه و اداره کل دارایی پذیرفته شد که بدون شک برخورد قانونی برابر با قوانین اعمال خواهد شد!

یوسف نوری; وزیر آموزش و پرورش نیز در 21 فروردین 1402 گفت: مسولین پرداخت حقوق اسفندماه شناسایی شده و برخورد قانونی خواهد شد.

اما اخبار رسیده به خبرنگار تسنیم حاکی از آن است که رئیس جمهور بر برخورد جدی با مقصران تاکید دارد و احتمال آزادی وزیر آموزش و پرورش در روزهای آینده وجود دارد.

آیت الله رئیسی همچنین در پیام نوروزی خود تاکید کرد که «هیچ یک از مدیران دولتی برای حضور مستمر در دولت و دستگاه ها چک سفید دریافت نکردند، بلکه مدام در حال ارزیابی هستند».

دیدگاهتان را بنویسید