وزیر نفت: با پرداخت پول خود جلوی گاز کشورهایی را که معطل می‌شوند را نگرفتیم/ تحریم‌ها ضربه سنگینی به آنها زد.

وزیر نفت: با پرداخت پول خود جلوی گاز کشورهایی را که معطل می‌شوند را نگرفتیم/ تحریم‌ها ضربه سنگینی به آنها زد.

روز جدید : ما با پرداخت پول خود جلوی گاز کشورهایی را که تاخیر دارند را متوقف نکرده ایم و از همه کشورها و شرکت هایی که علاقه مند به سرمایه گذاری در بالا و پایین صنعت نفت و همچنین در زمینه انتقال و ترانزیت هستند دعوت می کنیم. از حامل های انرژی

جواد اوجی صبح امروز (پنجشنبه 21 خرداد) در کنفرانس بین المللی انرژی جمهوری آذربایجان در سخنانی در جمع وزرا و نمایندگان حدود 30 کشور جهان با اشاره به دستاوردهای ایران در تولید نفت و گاز گفت: علیرغم سال ها تحریم سرکوبگرانه علیه ایران. مردم ایران، توسعه نفت و گاز ایران متوقف نشده است.

ظرفیت تولید ایران به 4 میلیون بشکه در روز رسیده است

وی با یادآوری اینکه ایران یکی از بزرگترین ظرفیت های گازی جهان را دارد و ذخایر گاز ایران حدود 34 تریلیون متر مکعب است و می تواند بخش قابل توجهی از نیازهای جهانی را تامین کند، افزود: اکنون توانایی تولید یک میلیارد متر مکعب گاز را داریم. ظرفیت تولید ما حدود 4 میلیون بشکه در روز و ظرفیت تولید سالانه محصولات پتروشیمی حدود 92 میلیون تن است.

وزیر نفت با بیان اینکه ظرف 8 سال آینده ظرفیت تولید گاز ما باید به 1.4 میلیارد مترمکعب در روز برسد، افزود: دنیا تشنه انرژی است و ایران می تواند بخشی از این نیاز را تامین کند. جمهوری اسلامی ایران آمادگی پذیرش سرمایه گذاری در تولید و تجارت گاز را دارد. ایران در چهارراه ترانزیت جهانی انرژی قرار دارد، در حالی که در شمال ایران تولیدکنندگان بزرگی مانند روسیه و ترکمنستان وجود دارد و در جنوب کشور قطر قرار دارد و ما ظرفیت انتقال این منابع عظیم را به بازارهای مصرف داریم.

نیاز مردم در سراسر جهان به بهره مندی از نعمت انرژی

اوجی با اشاره به لزوم بهره مندی مردم جهان از نعمت انرژی گفت: جمهوری اسلامی ایران خواستار برخورداری همه مردم جهان از این نعمت الهی است و با زیرساخت های خوب و قوی، کشورمان آماده همکاری است. در همه بخش‌های توسعه، تجارت و نفت و گاز. ما کشورهای جهان و منطقه را اعلام می‌کنیم.

وی به برگزاری نمایشگاه نفت و گاز ایران اشاره کرد و بومی بودن فناوری های انرژی در ایران را فرصت مناسبی برای همکاری مشترک با کشورهای منطقه ارزیابی کرد و گفت: تجربه انتقال گاز از ترکمنستان به آذربایجان قابل تکرار است. همه کشورهای همسایه: «ما بعد از گازپروم دومین شبکه خط لوله بزرگ را داریم و پروژه های انرژی خوبی تعریف کرده ایم.

وی گفت: ما حتی گاز کشورهایی را که دیر پرداخت می‌کنند متوقف نکرده‌ایم و از همه کشورها و شرکت‌هایی که علاقمند به سرمایه‌گذاری بالا و پایین در صنعت نفت و همچنین انتقال و ترانزیت انرژی هستند دعوت می‌کنیم. . .

اوجی توجه به انرژی های پاک را یکی از اولویت های کشورمان دانست و گفت: امسال حدود هزار مگاوات انرژی از منابع تجدیدپذیر تولید کرده ایم که با برنامه ریزی برای چهار سال آینده این میزان به 4 هزار مگاوات خواهد رسید. “

وزیر نفت کشورمان روز گذشته (چهارشنبه 20 خرداد) برای شرکت در مراسم هفته انرژی باکو و گفتگو با مقامات حاضر در این رویداد بین المللی سه روزه عازم آذربایجان شد.

این رویدادها از 1 تا 3 ژوئن (11 تا 13 خرداد) با حمایت رسمی وزارت انرژی جمهوری آذربایجان و سوکار برگزار می شود. نمایشگاه نفت و گاز خزر اولین نمایشگاهی است که از زمان استقلال جمهوری آذربایجان به صورت سالانه برگزار می شود و بیش از 250 شرکت از سراسر جهان را گرد هم می آورد.

دیدگاهتان را بنویسید