معنی: نداشتن ظرفیت افزایش 30 درصدی دستمزد/واردات 3 میلیارد دلاری خودرو خوب نیست

معنی: نداشتن ظرفیت افزایش 30 درصدی دستمزد/واردات 3 میلیارد دلاری خودرو خوب نیست

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه ظرفیت افزایش 30 درصدی دستمزد کارکنان را ندارد گفت: با افزایش هزینه های دستمزد ثابت درآمدی حاصل نمی شود و بودجه دولت بیشتر می شود. نامتعادل باشد و به بانک مرکزی و بانک ها متوسل شود. اضافه برداشت ظاهر می شود، پایه پولی گسترش می یابد و تورم تشدید می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه ظرفیت افزایش 30 درصدی حقوق کارکنان را ندارد، گفت: با افزایش هزینه های ثابت حقوق، درآمدی حاصل نمی شود و بودجه دولت بیشتر می شود. نامتعادل باشد و به بانک مرکزی و بانک ها متوسل شود. اضافه برداشت ظاهر می شود، پایه پولی گسترش می یابد و تورم تشدید می شود.

به گزارش ایسنا، داود منظور در همایش اقتصاد ایران، اصلاح ساختارها، حل اختلافات و نقش‌آفرینی جدید در عرصه بین‌الملل که صبح امروز (دوشنبه) با حضور رئیس‌جمهور در اجلاس سران افتتاح شد، گفت: همه ما دوست داریم. سالی را ببینیم که تورم نسبتاً بالا باشد ما برای سال آینده افزایش حقوق زیادی داشتیم و حداقل 25 تا 30 درصد افزایش حقوق داریم. اما وقتی منابع خود را حساب می کنیم، می بینیم که ظرفیت پرداخت 30 درصد افزایش دستمزد کارگران را نداریم.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم درآمد کارکنان را در شرایط تورم افزایش دهیم، باعث خوشحالی همه می شود. اما اگر نتوانیم چه؟ قیمت افزایش دستمزد قطعی است، اما درآمد حاصل نمی شود و بودجه دولت را نامتعادل می کنیم و دولت به بانک مرکزی و بانک ها متوسل می شود، سپس بانک ها نامتعادل می شوند و اضافه برداشت اتفاق می افتد، پایه پولی بالا می رود و تورم می شود. تشدید می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه واردات دو تا سه میلیارد دلاری خودرو به نفع کشور نیست، گفت: ظرفیت تولید 1.5 میلیون خودرو در کشور را داریم.

وی افزود: فرض کنیم سال آینده دو تا سه میلیارد دلار خودرو وارد شود و بر این اساس درآمد و عوارض را محاسبه کنیم. اگرچه می دانیم تخصیص منابع ارزی کشور برای واردات خودرو به صلاح کشور نیست، اما ظرفیت تولید یک میلیون و 500 هزار خودرو در کشور را داریم.

سخت گیری های دولت برای رفع مغایرت بودجه 1403

معاون رئیس جمهور به عنوان دلیل کسری و عدم تعادل بودجه به برآوردهای غیرواقعی درآمدها و هزینه ها در بودجه اشاره کرد و تاکید کرد: در بودجه سال 1403 سخت ترین اقدامات برای جلوگیری از برآورد بیش از حد و رفع عدم تعادل انجام شد.

منظور افزود: آنچه به نام ناهماهنگی می شناسیم به انباشت و تمرکز تعهدات بی بدیل اشاره دارد که در اکثر کشورها پدیده ای رایج است و محدود به ایران نیست و سیستم تصمیم گیری و مدیریت مسئول کاهش این ناهماهنگی ها و حرکت است. به سمت تعادل در تمام اقتصادهای جهان.

نارضایتی فقط در کشور ما نیست

معاون رئیس جمهور به تعداد گلایه ها و کسری تجاری آمریکا بعد از سال 80 که هنوز وجود دارد و در حال افزایش است اشاره کرد و تاکید کرد: بنابراین وقتی صحبت از گلایه می شود به این معنا نیست که مختص کشور ما است و با هم مقایسه می شویم. کشورهای دیگر جهان در وضعیت هرج و مرج نیستند، اما ما به بهبود ناکارآمدی ها و نارضایتی ها و دستیابی به یک اقتصاد با ثبات همراه با پیشرفت و عدالت در سیاست ها و برنامه ها توجه داریم.

منظور با تاکید بر اینکه عدم تعادل یک سیستم به هم پیوسته است و تاثیرات متقابلی بر یکدیگر دارد، یادآور شد: زمانی که در یک قسمت دچار عدم تعادل می شویم، آسیب های بیشتری به سایر سیستم ها وارد می شود و به یک عدم تعادل مارپیچی تبدیل می شود که رفع آن دشوارتر است. عدم تعادل اولیه

رئیس سازمان برنامه و بودجه به عدم تعادل بودجه اشاره کرد و گفت: عدم تعادل ناشی از کسری آشکار و پنهان در بودجه است که در بودجه نمایان است و برای آن اوراق صادر می کنیم و کسری بودجه پنهان بیش از این است. پیش بینی در بودجه

پیش بینی درآمد 120 هزار میلیارد تومانی از محل واگذاری دارایی های دولتی در سال جاری

وی در ادامه به پیش بینی 120 هزار میلیارد تومان درآمد از محل واگذاری دارایی های دولت در بودجه سال جاری اشاره کرد و گفت: علیرغم اینکه واگذاری دارایی های دولت کار پیچیده ای است و این پیچیدگی علاوه بر شناسایی ادامه دارد. و قیمت گذاری موضوع، خریدار.

منظور در ادامه، ارزیابی واقعی درآمد و هزینه در بودجه های سنواتی را یکی از راهکارهای رفع عدم تعادل بودجه دانست و تاکید کرد: برای تصمیم گیری برای افزایش حقوق و یکسان سازی حقوق بازنشستگان و کارمندان، سیاستمداران باید توجه داشته باشند. به همه لایه‌ها، زیرا عدم تعادل در بودجه، اختلاف نظر در سایر بخش‌ها از جمله صندوق‌ها منعکس می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه این پادمان ها در بودجه 1403 نیز از سوی دولت لحاظ شده است، گفت: البته با تمام محدودیت هایی که در این زمینه اعمال شد، مرکز پژوهش های مجلس در بررسی ای اعلام کرد. از بودجه ای که 10 درصد بیش از حد قیمت گذاری شده است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت در تلاش است پیام صلح و ثبات را به جامعه منتقل کند، گفت: تمام تلاش ما بر این است که این ثبات را تثبیت کنیم تا مردم احساس آرامش کنند و صاحبان مشاغل بتوانند در فضایی قابل پیش بینی به فعالیت خود ادامه دهند. تنها با تداوم این فضا رشد اقتصادی محقق می شود.

وی با اشاره به گذشت یک دهه از رشد اقتصادی پایین در دولت سیزدهم، یادآور شد: رشد اقتصادی در سال های 1400 و 1401 به طور متوسط ​​پنج درصد و رشد 6 ماهه امسال بر اساس گزارش مرکز آمار و در مجموع 7.1 بوده است. بخش ها ما موفق شدیم متناسب و خوب رشد کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اعتقاد به اینکه رشد اقتصادی را مردم و کسب و کار تعیین می کنند و دولت تنها حامی و مددکار است، تاکید کرد: دولت و مجلس باید برای فعال سازی ظرفیت مردم چاره اندیشی کنند.

سهم واردات کالاهای مصرفی به 10 درصد کاهش یافته است

منظور همچنین در بخشی از سخنان خود اقدامات بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز را در شرایط فعلی مثبت و جهادی ارزیابی کرد و گفت: همچنین در حوزه تجارت خارجی نیز واردات ما به کالاهای واسطه ای و ماشین آلات از بین رفته است. و سهم کالاهای مصرفی 10 درصد در حال کاهش است.

وی یکی دیگر از مشکلات را مشکل انرژی عنوان کرد و گفت: اولین ذخایر نفت و گاز دنیا را داریم اما بهره برداری نیاز به سرمایه گذاری دارد و در این زمینه محدودیت هایی داریم اما تلاش می شود از همه ظرفیت ها برای افزایش عرضه لازم استفاده شود. در کشور.” بیایید کار کنیم

منظور با اشاره به افزایش بیش از 8 هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق در دو سال اخیر یادآور شد: ظرفیت تولید بنزین نیز به 105 میلیون لیتر در روز رسیده است و در حوزه نفت، گاز و منابع طبیعی نیز اگر بتوانیم می توانیم. از منابع صندوق توسعه در خدمت توسعه صنایع بالادستی استفاده کنیم، اگر نفت و گاز را بدون بنگاه اما با مشارکت شرکت های داخلی که در برنامه هفتم نیز پیش بینی شده است قرار دهیم، می توانیم این تضادها را حل کنیم.

وی همچنین بر لزوم افزایش توان مالی کشور با روش های نوین تاکید کرد و یادآور شد: طرح تامین مالی تولید مصوب مجلس قانون بسیار مهمی است و در این راستا ظرفیت های خوبی در برنامه هفتم ایجاد شده است و امیدواریم که بازار سرمایه از این ظرفیت استفاده خواهد کرد. به خوبی از آن استفاده کنید

وی در پایان با اشاره به اقدامات انجام شده در برنامه هفتم توسعه برای رسیدگی به نارضایتی ها در حوزه های مختلف، گفت: برنامه هفتم، طرحی برای رسیدگی به شکایات است و امیدواریم پس از تصویب شورای نگهبان، گام های موثری برای رفع آن برداشته شود. از شکایات و رشد و پیشرفت عدالت