مقابل پرسپولیس قدرتمند بیرون نیامدیم/ از دست دادن برد به خاطر تعویض های من نیست!


ساعت: 20:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۹
کد خبر: 1919099

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: همه موقعیت ها و لحظات خوب بود و فرصت بسیار ارزشمندی را از دست دادیم و به بازی بعدی فکر می کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال پس از تساوی 2 بر 2 تیمش مقابل پرسپولیس در دربی 99 که در لحظات پایانی به قیمت برد تیمش تمام شد، گفت: در 20 تیم اول جنگنده نبودیم. دقیقه و رفتار درست از سوی من بازیکنانی را که انتظار داشتم ندیدم. در این بازی ها باید جنگنده باشید و سعی کنید در ضربات مستقیم توپ های اول و دوم را بدست آورید.

وی ادامه داد: از منطقه ای گل زدیم که می دانستیم حریف از آنجا حمله خواهد کرد. بیشتر اوقات حریف کرنرهای کوتاه می گرفت. این هفته هم روی کاشت شات خیلی سخت کار کردیم. می دانستیم که آنها اینگونه گل خواهند زد. ما همه چیز را در مورد این تیم می دانستیم. می دانید که امروز تیمی را فرستادند که میانگین قدشان بالا بود و می جنگیدند و فشار زیادی آوردند. به دلیل نبود لوکادیا این ترکیب ارسال شد. متاسفانه ما خیلی قوی نبودیم. بعد از گلزنی واکنش نشان دادیم و به بازی برگشتیم. ما با یک استراتژی خوب موفق به گلزنی شدیم. از بازیکنانم تشکر می کنم.

وی درباره نیمه دوم دربی 99 گفت: در نیمه دوم قدرت نشان دادیم و گل زدیم. برخی از بازیکنان ما مشکلات جسمانی داشتند. جعفر سلمانی و رضاوند مشکل داشتند. تنها کاری که می توانستیم انجام دهیم و نکردیم این بود که تصمیمات نهایی خوبی نگرفتیم. آنها هم ریسک زیادی کردند. وقتی یک تیم عقب می افتد، ریسک می کند. پرسپولیس در نیمه دوم فرصتی نداشت و پاس داشت و فرصت چندانی نداشت. بازی برای ما بود. حیف که دو امتیاز از دست دادیم. پرسپولیس دو موقعیت ایجاد کرد و ما روی آنها کار کردیم. بازی خوب. به بازیکنانم تبریک می گویم.

ساپینتو با بیان اینکه تیمش در این بازی خوب کار کرد، گفت: پرسپولیس هم کیفیت بالایی داشت و خوب کار کرد. همه موقعیت ها و لحظات خوب بود و فرصت بسیار ارزشمندی را از دست دادیم و به بازی بعدی فکر می کنیم.

در پاسخ آیا کیفیت داربی تهران او را راضی می کند چون همیشه گفته می شود داربی با کیفیت نیست؟ گفت: خیلی سخت است. دربی بازی سختی است و دو تیم به یکدیگر فضا نمی دهند. داربی باید بیشتر بجنگد، موثر به نظر برسد و از فرصت ها به طور موثر استفاده کند. این جزئیات است که تصمیم نهایی را تعیین می کند. گاهی اوقات تیم من می توانست توپ و میدان بیشتری داشته باشد. حریف هم قوی بود و اجازه نمی داد آنچه را که داریم نشان دهیم و خودمان باشیم. ما به برد نزدیک بودیم اما کرنر به تساوی رسید که مایه شرمساری است.

ساپینتو درباره قضاوت زاهدی فر در این دیدار گفت: او بازی سختی را قضاوت کرد. گاهی برای ما سوت می زد، گاهی برای آنها. شاید اشتباهی که برای حریف انجام داد اشتباه نبود. در مجموع قضاوت زاهدی فر خوب بود.

سرمربی استقلال به اینکه پیش بینی می شود استقلال به دلیل نبود مهاجم متخصص در تیم حریف قهرمان شود و این بازی چقدر در تعیین سرنوشت تیم قهرمان موثر است، واکنش نشان می دهد؟ گفت: هیچی; یک مسابقه معمولی بود. هنوز 18 بازی برای همه تیم ها باقی مانده و قضاوت زود است.

او درباره تغییر رویکرد در اوایل نیمه دوم گفت: ما با مالکیت توپ بازی نکردیم. مهری هم کارت زرد گرفت. روزبه بازیکنی است که تیم را متعادل نگه می دارد اما پرسپولیس مستقیم بازی نمی کند و در زمین بازی می کند. فکر می کردم زبیر می تواند بهتر بازی کند و به همین دلیل او را جایگزین کردم.

ساپینتو در پاسخ به اینکه از نقطه قوت پرسپولیس خبر دارم، ای. ضربات آزاد اما دو گل مشابه به ثمر رساند، گفت: (ساپینتو خندید) می دانستیم بازیکنان پرسپولیس کیفیت بالایی دارند. اسماعیلی فر، صادقی و ترابی بازیکنان خوبی هستند. آن سه نفر خوب بودند و ما برای آن آماده بودیم. در سمت چپ نیز ترابی به خوبی پاس می دهد. ما روی پست اول کار کرده بودیم. پرسپولیس همیشه توپ را جلوی تیرک اول می اندازد. ما روی آن کار کرده ایم. با ضربات آزاد نمی توانستیم توپ ها را مهار کنیم. ما خوب کار کردیم و برای این مشکل آماده بودیم. برای توپ دوم هم آماده بودیم اما گاهی نمی توان همه چیز را کنترل کرد. اما ما در دقیقه 90 به گل رسیدیم. سه امتیاز را از دست دادیم.

اگر او به دقیقه 80 دربی برگردد، می تواند تصمیم بگیرد که تیمش برنده بازی باشد؟ وی گفت: ما برنده بودیم و پرسپولیس حتی شانس زیادی نداشت. نمیدانم چه بگویم. اگر بازی را می بردیم، در مورد آن صحبت نمی کردی. با مصدومیت هایی که داشتیم تصمیم خوبی گرفتیم. هیچ کس نمی تواند به این سوال پاسخ دهد. فکر می کنم به خاطر تعویض هایم بازی را نباختیم. اگر میانگین قد ما را نگاه کنید به غیر از صالح حردانی همه بازیکنان ما قد بلندتر بودند. اکثر بازیکنان بالای 180-190 سانتی متر بودند با این میانگین قد دو گل از ضربات نقطه ای به ثمر رساندیم.

دیدگاهتان را بنویسید