به مطالبات مالی برخی بازیکنان توجه نکردیم و از اصول خود کوتاه نیامدیم / قطعا از قانون سقف قرارداد ضرر خواهیم کرد


ساعت: 13:48
تاریخ انتشار: 04/12/1401
کد خبر: 1880530

قرارداد من با باشگاه استقلال 350 میلیون تومان نبود، اما زیر ذره بین اول بودم.

سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم گفت: ما به عنوان باشگاه آلومینیوم در حال ضرردهی در سقف قرارداد مصوب فدراسیون و سازمان لیگ هستیم زیرا دیگران این موضوع را رعایت نمی کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ سید مهدی رحمتی سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: در برنامه کوتاه مدت سال گذشته تیمی با میانگین سنی 32 سال داشتیم. بر اساس صحبت هایی که با اعضای هیئت مدیره داشتیم، تصمیم گرفتیم امسال دو هدف داشته باشیم. اول حفظ شخصیت و جایگاه قبلی تیم و دوم جوانسازی تیم.

وی در ادامه گفت: به جز مهران موسوی و جهانکن بقیه بازیکنان ما بین 22 تا 25 سال هستند. همه نفراتی که ما آوردیم در رده های بزرگ ملی بازی کرده اند. کاری که برای سال جدید انجام دادیم این بود که بازیکنان اصلی و ساختار اولیه تیم را نسبت به سال قبل حفظ کنیم. محمدزاده و قائد رحمتی را نجات دادیم. این دو بازیکن می خواستند در تیم ما بمانند.

رحمتی درباره احتمال تغییرات در ترکیب گفت: اگر به گلزنان سال گذشته نگاه کنید، همه 3 گلزن برتر لیگ خارجی هستند. طی صحبت هایی که با مدیریت باشگاه داشتیم برنامه هایی برای افزایش قدرت تیم داریم و این کار را اجرا خواهیم کرد. تا امروز 65 تا 70 درصد کار انتقال را انجام داده ایم و زودتر از سال گذشته تمرینات را شروع کرده ایم. ما در نهایت 2-3 بازیکن دیگر را جذب خواهیم کرد تا در خط مقدم به ما بپیوندند.

سرمربی آلومینیوم در خصوص سقف قراردادها خاطرنشان کرد: با توجه به قراردادهای 2 ساله ای که از سال قبل داشتیم، برای تیم خود سقف تعیین کردیم که به هیچ وجه از این سقف فراتر نرفته ایم و اصول خود را زیر پا نگذاشتیم. چند بازیکن خواسته های زیادی داشتند، بنابراین ما محکم روی حرفمان ایستادیم و تسلیم خواسته های برخی نشدیم.

وی در این خصوص تصریح کرد: اولین قراردادی که در فوتبال ایران مورد توجه قرار گرفت قرارداد من با استقلال بود. روزی که قراردادم را امضا کردم به فدراسیون رفتم. آقای کفاشیان، عزیز محمدی و علیپور قرارداد من را که شامل 350 میلیون تومان بود، تایید کردند. به جرات می توانم بگویم مبلغ قرارداد من در آن سال 350 میلیون نبود. بسیاری از بازیکنان دیگر نیز سقف قرارداد را در سال جاری دور زدند. باشگاه ها قطعا سقف قرارداد را با توجه به اهداف خود دور خواهند زد. ما به عنوان یک باشگاه آلومینیوم سقف قرارداد مصوب فدراسیون و سازمان لیگ را از دست می دهیم زیرا دیگران این موضوع را رعایت نمی کنند.

سرمربی تیم آلومینیوم با اذعان به جدایی چند بازیکن از این تیم خاطرنشان کرد: هر دو بازیکن برای این تیم زحمت کشیدند و هواداران آلومینیوم واقعا آنها را دوست داشتند. سال گذشته خیلی به ما کمک کردند. روز اول از ما درخواست تمدید قرارداد شد و به همین دلیل به عنوان سرمربی تیم با هر دو بازیکن صحبت کردم. اولین بار که صحبت کردیم، آریا کیا مجبور شد به من توضیحاتی بدهد. سلیمان زاده وقتی حرف های من را شنید گفت مشکلی نیست و فصل بعد در تیم می مانم.

رحمتی در ادامه خاطرنشان کرد: چند روز بعد در تهران بودیم که مدیرعامل باشگاه به من اطلاع داد که سلیمان زاده نامه ای به باشگاه ارسال کرده که به دلیل مشکلات خانوادگی نمی تواند در اراک زندگی کند. با وجود میل باطنی مجددا با این بازیکن تماس گرفتم و چون شرایط تیمم در حال به هم ریختگی بود پیشنهاد تمدید قرارداد و حتی 2 سال تمدید آن را دادم. با این صحبت ها قرار شد او در تیم ما بماند و صحبت ما خیلی خوب به پایان رسید اما باز فردا صبح این بازیکن اعلام کرد که نمی تواند در اراک بماند. اولین باری که سلیمان زاده را دیدم نزدیک به 3 ساعت در ورزشگاه کاراگان با او صحبت کردم اما به هر حال شانس ماندن این بازیکن در تیم ما وجود نداشت.

وی در خصوص وضعیت آریا کیا گفت: من شخصا با این بازیکن تماس گرفتم. او گفت پیشنهاد دارم اما به او گفتم شرایط را برای ماندن من در تیم فراهم می کنیم. دو روز بعد دوباره تقاضای طلاق کرد. همانطور که می دانید حسین پورحمیدی فصل گذشته یکی از ارکان اصلی خط دفاعی ما بود و یکی از بهترین دروازه بان های ایران به حساب می آید. وقتی دیدم آریا کیا علی رغم میل باطنی من قصد جدایی از تیم را دارد، خواستیم این بازیکن را با پورحمیدی معاوضه کنیم. باشگاه آلومینیوم قوانینی دارد و نمی توانیم روی برخی مسائل قدم بگذاریم.

سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اذعان داشت: بازیکنان بسیار خوبی داریم که ممکن است نسبت به مبلغ قرارداد ناعادلانه دستمزد گرفته شده و حق آنها خیلی بیشتر از این باشد. نمونه ای از این بازیکنان محمد علینژاد است که پیشنهادات بسیار خوبی داشت و قراردادش بسیار کمتر از سایر بازیکنان است اما به قراردادی که بسته بود پایبند است. ما باید یاد بگیریم که به امضایی که می گذاریم متعهد باشیم.

رحمتی در پایان درباره جذب جدید گفت: برای جذب این بازیکن ساعت ها با کادر فنی و مدیرعامل باشگاه صحبت کردیم. من کیانوش کیا را در 17 سالگی در لیگ قهرمانان آسیا به زمین فرستادم. پس من به او ایمان دارم. احسان حسینی را در شهر خودرو به میدان فرستادم. پس بدون شک من به این افراد که به تیم آورده شدند ایمان دارم. ما امسال سعی کردیم میانگین سنی را پایین بیاوریم و به تیم کمک کنیم جوان تر شود. مطمئن باشید در بازی های کور کم کم این افراد به ما اضافه خواهند شد. آریا کیا و سلیمان زاده از تیمی که در فینال حذفی برای ما بازی کردند جدا شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید