مقام اسرائیلی: هشدار آمریکا به اروپایی‌ها نمی‌خواهند سپاه را از فهرست سازمان‌های تروریستی حذف کنند.

مقام اسرائیلی: آمریکا به اروپایی‌ها هشدار داد که نمی‌خواهند سپاه را از فهرست خارج کنند

روز جدید :روزنامه تایمز اسرائیل به نقل از یک دیپلمات ارشد اسرائیلی نوشت که دولت بایدن به مذاکره کنندگان اروپایی گفته است که هیچ برنامه ای برای حذف سپاه پاسداران از فهرست سازمان های “تروریستی” در چارچوب مذاکرات وین ندارد. وی با این حال مدعی شد که دولت بایدن اگرچه این پیام را برای مذاکره کنندگان اروپایی ارسال می کند، اما همچنان در حال بررسی حذف بخشی از سپاه پاسداران از لیست، اما حفظ نیروهای قدس سپاه در لیست FTO است.

یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی مدعی شد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، همتایان اروپایی خود را از تصمیم وی در مورد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطلع کرده است.

روزنامه تایمز اسرائیل به نقل از یک دیپلمات ارشد اسرائیلی نوشت که دولت بایدن به مذاکره کنندگان اروپایی گفته است که هیچ برنامه ای برای حذف سپاه پاسداران از فهرست سازمان های به اصطلاح “تروریستی” در چارچوب مذاکرات وین ندارد.

اما این مقام صهیونیست مدعی است دولت بایدن اگرچه این پیام را برای مذاکره کنندگان اروپایی ارسال کرده است، اما همچنان در حال بررسی حذف بخشی از سپاه پاسداران از لیست، اما حفظ نیروهای قدس سپاه در فهرست FTO است.

این مقام اسرائیلی گفت: ما بخشی از این مذاکرات هستیم، اما پاسخ نهایی هنوز مشخص نیست.

در آوریل 2009، دولت ایالات متحده، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان “سازمان تروریستی خارجی” (FTO) در نظر گرفت. این اولین بار بود که کاخ سفید یک مقام خارجی را به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی می کرد. پس از صدور این حکم، شورای عالی امنیت ملی ایران، مقر نظامی آمریکا در منطقه را به عنوان گروه تروریستی معرفی کرد.

پیش از دولت ترامپ، کارشناسان در ایالات متحده نسبت به عواقب این اقدام هشدار داده و سعی کردند به کاخ سفید هشدار دهند. نیویورک تایمز، اولین رسانه ای که در مارس 2017 از نیات دولت آمریکا گزارش داد، نوشت که این طرح در زمان رونمایی با مخالفت مقامات پنتاگون و سیا مواجه شد.

پنتاگون و سیا سپس تخمین زدند که چنین اقدامی نیروهای آمریکایی و عوامل اطلاعاتی را در معرض خطر تلافی‌جویانه دولت‌های خارجی قرار می‌دهد.

کارشناسان حقوقی در آن زمان استدلال کردند که اگر کنوانسیون ژنو در بدعت جدید نیروهای مسلح را “سازمان تروریستی” نامید و این عمل گسترده شد، اعضای ارتش ایالات متحده در صورت دستگیری در کشور ثالث می توانند “تروریست” متقابل باشند. مورد توجه و قضاوت قرار گیرد.

اقدامات دولت آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه سیاست جنایتکارانه واشنگتن علیه کشورها و گروه هایی است که گمان می رود در تحقق اهداف واشنگتن در منطقه شکست خورده اند.

دیدگاهتان را بنویسید