مقتدی صدر برای بازگشت به سیاست آماده می شود

ساعت: 17:30
تاریخ انتشار: 25/10/1401
کد خبر: 1922798

شبکه المانیتور گزارش داد که بازگشت رهبر جنبش صدر عراق به صحنه سیاسی و کنار گذاشتن انزوای سیاسی که از چند ماه پیش آغاز شده بود، نزدیک است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بغداد الیوم، این شبکه در گزارشی نوشت مقتدی صدر رهبر جنبش الصدر عراق طی پیامی با دعای تلفیقی نشان می دهد که در تلاش برای بازگشت به عرصه سیاسی است. این امر از سربیرگیر ناشی از نگرانی وی از تحرکات چارچوب هماهنگی و فرصتی است که خود صدر به چارچوب هماهنگی داده است.

المنیور نوشت: تحرکات صدر برای بازگشت به روند سیاسی با اخباری مبنی بر وجود اختلاف در حزب الدعوه به رهبری نوری مالکی و همچنین اختلاف در چارچوب هماهنگی همزمان شد.

بر اساس اطلاعاتی که المانیتور به دست آورده است، این اختلافات منجر به خروج 12 نماینده از چارچوب و حرکت آنها به سمت ایجاد یک جناح سیاسی جدید شده است، مشکلی که صدر ممکن است در روزهای آینده از آن بهره برداری کند.

بر اساس پیش‌بینی‌های این شبکه، تلاش صدر برای بازگشت به روند سیاسی صرفاً بهره‌گیری از اختلافات سیاسی کنونی بین چارچوب هماهنگی نیست، بلکه تلاشی برای حفظ نفوذ سیاسی صدر با ایجاد مانع در چارچوب هماهنگی و حزب الدعوه است. کنترل کامل نهادهای دولتی پس از برکناری. مقامات وی و جایگزینی آنها با سایر مقامات نزدیک به چارچوب هماهنگی و احزاب آن و عدم اجازه کنترل کامل دولت در سایه.

این شبکه همچنین ادامه داد، یکی از دلایل دیگر نگرانی صدر از چارچوب هماهنگی قانون انتخابات پس از تسلط وی بر دولت سایه و کسب مناصب مهم پس از برکناری سایر مقامات صدری از این سمت ها و جایگزینی آنها با مقامات، تغییر چارچوب هماهنگی است.

دیدگاهتان را بنویسید