تصمیم مقتدی صدر برای خروج از مجلس اشتباه بود


ساعت: 17:28
تاریخ انتشار: 1301/07/12
کد خبر: 1901263

نخست وزیر عراق با اشاره به اقدامات جنبش صدر در حوادث اخیر عراق گفت: اکنون همه احزاب به اشتباه خود پی برده اند و می دانند که درگیری اشتباه بزرگی بود و دیگر این اشتباه را تکرار نخواهند کرد. تصمیم مقتدی صدر برای خروج از مجلس یک اشتباه بود و به رقبای او اجازه داد تا این شکاف را پر کنند و به بزرگترین فراکسیون پارلمان تبدیل شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ناس نیوز، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در گفت و گوی اختصاصی با مجله فرانسوی «فیگارو» درباره وقایع اخیر در کشورش گفت: ما در آستانه جنگ داخلی بودیم اما دولت عاقلانه و با دقت کار کرد. به این مرحله برسه.” و من تصمیم گرفتم در این اختلافات طرفی نگیرم.

نخست وزیر عراق در ادامه افزود: عراق چندین دهه است که راه خشونت را از انواع خشونت های نژادی، فرقه ای و مذهبی امتحان کرده است. هر نوع خشونت مردود است و چیزی جز ویرانی و نابودی برای کشور به همراه نخواهد داشت. ما باید در عراق ارزش‌های دموکراتیک ایجاد کنیم و نباید تنها به برخی مکانیسم‌های دموکراتیک بسنده کنیم.

وی با اشاره به اقدامات جنبش صدر در حوادث اخیر عراق گفت: هیچ قصد کودتا و چیزی شبیه آن نبوده است. در نهایت هر دو طرف گیج شدند و درگیر خونریزی شدند. همه احزاب سیاسی رفتار عاقلانه و منطقی نداشتند و دلیل این امر عدم تمکین آنها به قانون است. اکنون همه احزاب به اشتباه خود پی برده اند و می دانند که درگیری اشتباه بزرگی بوده و این اشتباه را تکرار نخواهند کرد. تصمیم مقتدی صدر برای خروج از مجلس یک اشتباه بود و به رقبای او اجازه داد تا این شکاف را پر کنند و به بزرگترین فراکسیون پارلمان تبدیل شوند.

الکاظمی در پایان تاکید کرد: در صورت رویارویی جدید در منطقه سبز بغداد همه شکست خواهند خورد. هر جنگ و رویارویی در یک جامعه نمی تواند یک برنده و یک بازنده داشته باشد، بلکه همه بازنده خواهند بود. کشور با این وضعیت نمی تواند جلو برود. برای توسعه نظام و نهادهای آن، دمیدن جان و خون تازه در آنها و امید بخشیدن به مردم، نیازمند تصمیم گیری سریع هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید