مقصد سفر شمخانی تعیین شد

مقصد سفر شمخانی تعیین شد

به گزارش رسانه امواج، شمخانی همچنین قرار است با شیخ محمد بن زاید آل نهیان رئیس جمهور امارات متحده عربی دیدار کند. تقویت ظاهری تعامل ایران و امارات به دنبال سفر اخیر شمخانی به چین است که وی با عربستان سعودی گفتگو کرد و در 19 مارس اعلام شد که سفارت‌های دو کشور در تهران و ریاض تا دو ماه آینده بازگشایی خواهند شد. توافق اخیر بین ایران و عربستان سعودی در چین به دنبال چندین دور مذاکرات در عراق و عمان بین مقامات ایرانی و سعودی در سال‌های 2021-2021 صورت گرفت.

یک منبع آگاه عرب که نخواست نامش فاش شود، به رسانه امواج گفت: «مسیر [شمخانی] قبلاً با امارات وجود داشت و قرار بود دو هفته پیش اتفاق بیفتد، اما به دلیل توافق با چین به تعویق افتاد. تاریخ دقیق سفر آینده مشخص نیست.

با این حال، منابعی در منطقه به رسانه امواج گفتند که این تعامل آزاد به دنبال تلاش‌های بازیگران منطقه‌ای برای پیشبرد گفت‌وگو صورت می‌گیرد.

یک منبع آگاه عربی گفت: از طرف های ایرانی و اماراتی خواسته شد تا این رایزنی ها را برای ارتقای همکاری های منطقه ای ترتیب دهند. در این سفر همچنین توافق هسته ای و تصمیمات برای لغو تحریم ها مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

در این شرایط انتظار می رود محور سفر شمخانی علاوه بر ملاحظات امنیتی، سرمایه گذاری و تجارت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید