مقصر اوضاع این روزهای پرسپولیس کیست؟

پرسپولیس که تا چند هفته پیش در صدر جدول قرار داشت، حالا با استقلال هشت امتیاز و با باخت سپاهان پنج امتیاز فاصله دارد. بحرانی که در ابتدا جدی به نظر نمی رسید کم کم صدای هواداران این تیم را درآورده و در صورت ادامه این وضعیت قرمزها را از مدعیان خارج خواهد کرد.

بازیکنان پرسپولیس که دلیل ناکامی خود را در اکثر دیدارها قضاوت داور می دانند، در چند دیدار اخیر به وضوح از نظر فنی با افت کیفیت مواجه شده اند، اما تا اینجای کار «هیجان» حاکم بر داوری تمرکز بازیکنان پرسپولیس را از بین برده است. . مشکل اشتباهات داوری و تاثیر آن بر نتایج برخی مسابقات را نمی توان نادیده گرفت. اما به نظر می رسد آشفتگی فعلی در ترکیب گل محمدی دلیلی فراتر از اشتباهات داوری داشته باشد.

یحیی گل محمدی که تیمش در بازی های اخیر شادابی همیشگی خود را نداشت، هیچ توضیح فنی برای عملکرد تیمش ارائه نکرد و قطعا بخش زیادی از عدم تمرکز قرمزها به صحبت های پایانی سرمربی برمی گردد. گل محمدی پس از توقف تیمش مقابل آلومینیوم اراک در ورزشگاه آزادی، موضع عجیبی را در مقابل اتحادیه فوتبال انگلیس اتخاذ کرد و اعلام کرد: تا زمانی که من در تیم هستم، پرسپولیس جام نمی برد. وی همچنین گفت که از بازی پیش رو با بازیکنان امید تیمش را به میدان خواهد فرستاد. حرفی که از ابتدا مشخص بود دروغ است. صحبت هایی که مشخصا فلسطینی ها را در چالش ذهنی قرار می دهد و شاید همین ذهنیت نیز عامل سردرگمی کنونی آنها باشد.

جدا از اینکه گلی که هواداران به پرسپولیس زدند سالم بود یا اشتباه، نگاهی به عملکرد خط حمله ارتش سرخ در چند بازی اخیر به خوبی وضعیت بد این تیم و دلیل کم کاری پرسپولیسی ها را نشان می دهد. نتایج. شاگردان گل محمدی که بدون شک یکی از بهترین خط هافبک و فوروارد لیگ را در اختیار دارند، در 3 بازی از 4 بازی اخیر خود موفق به گلزنی نشده اند. این اتفاق نشان می دهد که این تیم با تمام ستاره هایش در خط جلو به بن بست تاکتیکی رسیده است.

گل محمدی که در هفته های اخیر بارها و بارها از داوران و اعضای فدراسیون فوتبال سرکشی کرده و دلایل ناکامی تیمش را چیزی جز فنی می دانست، دیروز پس از عملکرد بد فنی حاضر به شرکت در نشست خبری و صحبت درباره خطاهای فنی خود نشد. تیم مقابل هواداران ; مضمونی که حتی رای هواداران پرسپولیس را هم درآورد.

به نظر می رسد تمرکز گل محمدی روی تیمش نیست و به جای تمرکز روی مسائل فنی، گرفتار مسائل حاشیه ای و غیر فوتبالی شده است. اظهارات غیرفنی او در نشست های خبری، حمله به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ و اینکه «نمی خواهند من جام قهرمانی را ببرم» ذهن مربی را به خود مشغول کرده است و با این شرایط آیا فرصتی برای فکر کردن باقی مانده است. مشکلات فنی؟

پرسپولیس با همه ستاره ها و خریدهای گران قیمتش; او دچار بحرانی شده است که محرک اصلی آن تصمیمات احساسی گل محمدی بود. شاید بعدها مشکلات دیگری به وجود آمد اما قطعا نقش گل محمدی در سردرگمی پرسپولیس بیشتر از سایر موارد بود.

دیدگاهتان را بنویسید