ملایر مبتکر طرح «چاپ آموزشی» در کشور است/ توزیع 2000 بسته نوشت افزار در ملایر آغاز شد.


ساعت: 11:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۶
کد خبر: 1904101

حجت الاسلام والمسلمین حاجی رضا زین العابدینی گفت: طرح «مهر آموزشی» برای اولین بار در سال 1390 در شهرستان ملایر محقق شد و به عنوان ایده کشور ارائه شد و از سال 1392 طرح “مهر آموزشی” در سراسر کشور اجرا می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر همدان; حجت الاسلام والمسلمین حاجی رضا زین العابدینی مدیرکل کمک های خیرین و امور خیریه استان همدان در مراسم مهر دانشگاهی ملایر با اشاره به موقعیت ویژه وقف در شهرستان ملایر گفت: وقف در شهرستان ملایر قرار دارد. ملایر به عنوان یکی از شهرهای خاص وقف کشور مشهور است..


وی بابیان اینکه وقف خدمات خوبی در شهرستان ملایر دارد، تصریح کرد: خانواده واقف در حال کمک به امور مردم هستند و در نقاط مختلف شهرستان شاهد خدمات وقف هستیم..


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اجرای طرح مهر تحصیل در ملایر گفت: ملایر به عنوان مبتکر طرح مهر تحصیل در کشور شناخته می شود..


وی افزود: این طرح از 1390 و برای اولین بار در شهر ملایر محقق شد و به عنوان ایده سال به کشور ارائه شد. 1392 طرح تمبر آموزشی در سراسر کشور اجرا شد.


حجت الاسلام زین العابدینی تصریح کرد: سیف الدوله به عنوان بزرگترین واقف شهرستان ملایر تنها یک سوم اموال خود را وقف کرد و فهرست زمین های خریداری شده در ملایر در دست یک نفر است. از اولاد او ..


وی بابیان اینکه ساخت مدرسه، ساخت بیمارستان و هزینه های خانقاه سه هدف اصلی سیف الدوله بوده است، تصریح کرد: از محل عواید نیات موقوفه سیف الدوله چندین مدرسه در این شهرستان ساخته و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت..


مدیرکل کمک های خیریه و خیریه استان همدان اهدای قرآن را یکی از نیازهای این شهرستان برشمرد و گفت: نذورات قرآنی یکی از اقلام عمده در کمک های جدید است و کسانی که قصد انفاق دارند می توانند در این بخش نیت کنند..


حجت الاسلام والمسلمین ابوذر عباسی رئیس اداره نذورات و امور خیریه شهرستان ملایر نیز به تهیه و توزیع این مراسم اشاره کرد. 2 1000 بسته لوازم التحریر طرح مهر تحلیح 1401 وی بیان کرد: این طرح بر اساس نیات واقف انجام می شود.


وی بیان کرد: با توجه به پیگیری های انجام شده برای اخذ مجوز خرید لوازم التحریر، این طرح به جای ابتدای مهر در پایان این ماه برگزار شد..


رئیس اداره نذورات و امور خیریه ملایر گفت: دو هزار بسته لوازم التحریر به همت کمیته امداد امام خمینی (ره)، خیریه و خیرین سلامت بین نیازمندان توزیع می شود..


وی بیان کرد: وزارت اوقاف و امور خیریه علاوه بر اجرای طرح مهر آموزش و پرورش و توزیع لوازم التحریر در طول سال به دانش آموزان کمک هزینه تحصیلی نیز اهدا می کند..


حجت الاسلام عباسی بیان کرد: با همکاری وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ در طول سال به مردم مستضعف از کمک ها آگاه شده و کمک های آموزشی به آنها داده می شود..


وی گفت: ارزش لوازم التحریر خریداری شده است 500 یعنی یک میلیون تومان، وی گفت: لوازم التحریر از جایی خریداری شده که علاوه بر ارزان بودن از قیمت بازار، به نفع جامعه معلولان نیز بوده است..


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید