ممنوعیت رانندگی موتورسواران در سطح جاده در روزهای بارانی / نکات مهم برای نگهداری لاستیک خودرو


ساعت: 14:45
تاریخ انتشار: 21.08.1401
کد خبر: 1910340

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد: تردد موتورسواران در روزهای بارانی در معابر ممنوع است. رانندگان حتما باید به این نکته توجه داشته باشند که در شرایط بارانی اصطکاک بین لاستیک و سطح زمین بسیار کم است و هر لحظه می تواند منجر به واژگونی و خدای ناکرده احتمال آسیب دیدگی و مرگ شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرهنگ مصطفی زینی وند، رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران در خصوص روزهایی از سال که بیشترین تصادفات را در پی دارد، گفت: عوامل مؤثر بر رانندگی افراد، جاده ها، وسایل نقلیه و شرایط محیطی و اقلیمی است که در آن سوورنس وجود دارد. رانده. در این شرایط در صورت برقراری ارتباط مناسب بین راننده، وسیله نقلیه، جاده و شرایط اقلیمی و محیطی می توان از بسیاری از تصادفات جلوگیری کرد. متأسفانه پرحادثه ترین روزهای سال، روزهای بارانی است و دلیل آن لغزندگی جاده ها و کاهش دید رانندگان است. همچنین ممکن است تجهیزاتی که راننده باید از قبل در اختیار خودرو قرار می داد، آماده نشده باشد.

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد: در روزهای بارانی به دلیل لغزش و کاهش سطح اصطکاک لاستیک ها و سطح زمین و راننده، فاصله ترمز یا ترمز حین رانندگی افزایش می یابد. باید یک سری اقدامات از قبل انجام دهد. در شرایط بارانی راننده باید این شرایط را پیش بینی کرده و فاصله طولی را رعایت کند.

زینی وند گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در پیش از فصل بارندگی تعدادی از اقدامات ترافیکی و پیشگیرانه را در نظر می گیرد. همچنین پیش از شروع فصول سرد و بارندگی، پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ جلسات متعددی را با ادارات مختلف از جمله شهرداری، سازمان زیباسازی، معاونت حمل و نقل، معاونت خدمات شهری، اتوبوسرانی، تاکسیرانی و … برگزار کرد. این جلسات با هدف هم افزایی بیشتر پلیس و سازمان های مشارکت کننده برگزار می شود تا در زمان بارندگی ها هماهنگی های لازم بین دستگاهی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: در این جلسات در خصوص نقاطی که با مشکلاتی مانند لغزندگی جاده ها، راهبندان و … مواجه هستند بحث و تبادل نظر می شود. در طول باران همچنین ردیابی و تقویت نیروها در این مناطق از اهداف اصلی جلسات است و اطلاع رسانی در این راستا انجام می شود تا رانندگان بتوانند با خیال راحت تردد کنند.

زینی وند با بیان اینکه تردد موتورسواران در روزهای بارانی در جاده ها ممنوع است، افزود: نکته مهم این است که موتورسواران در فصل بارندگی به دلیل خطرات بارندگی از تردد در جاده ها منع می شوند. رانندگان حتما باید به این نکته توجه داشته باشند که در شرایط بارانی اصطکاک بین لاستیک و سطح زمین بسیار کم است و هر لحظه می تواند منجر به واژگونی و خدای ناکرده احتمال آسیب دیدگی و مرگ شود.

وی در خصوص نکات مهم نگهداری لاستیک خودرو در هنگام بارندگی نیز گفت: رانندگان قبل از ورود به شرایط بارندگی به یک سری موارد توجه بیشتری داشته باشند. یکی از موارد مهم در فصل بارندگی کنترل لاستیک خودرو است و در فصل سرد استفاده از لاستیک های زمستانی یا چهارفصل توصیه می شود. در واقع با استفاده از این لاستیک ها، هرچه خودرو بیشتر حرکت کند، این لاستیک ها آب را به کناره هدایت می کنند و لاستیک با سطح خشک جاده تماس پیدا می کند و کشش و اصطکاک که خودرو باید داشته باشد خواهد بود. مناسب برای رانندگی

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران ادامه داد: رانندگان در رابطه با لاستیک ها سه نکته اساسی را رعایت کنند که اولین آن توجه به فرورفتگی لاستیک در صورت پهن یا از بین رفتن آن است. آنها باید لاستیک ماشین را عوض کنند. نکته بعدی در مورد تاریخ تولید لاستیک است که هر چه تاریخ قدیمی تر باشد لاستیک خشک تر و چسبندگی آن کمتر می شود. نکته مهم دیگر در مورد لاستیک ها میزان هوای موجود در آنها است که بسیار مهم است و رانندگان باید در نظر داشته باشند که میزان هوا برای انعطاف پذیری خودرو بسیار مهم است و باید به طور مرتب میزان هوای لاستیک ها را تنظیم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید