ممنوعیت واردات روغن زیتون منوط به تصمیمات وزارت جهاد کشاورزی است


ساعت: 15:27
تاریخ انتشار: 1301/07/06
کد خبر: 1899981

عباسی با بیان اینکه امسال رکورد تولید زیتون کشور شکسته می شود، گفت: متاسفانه معاونت برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی با ممنوعیت واردات روغن زیتون به کشور مخالف است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی عباسی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به اینکه امسال رکورد تولید زیتون در کشور و همچنین شهرستان طارم شکسته شد، گفت: میزان برداشت از چهار ماه پیش پیش بینی شده بود و مکاتبات لازم با مسئولان کشور و انجام شد. مسایل و مشکلات اصلی و بسته پیشنهادی مطرح و با مسئولان و شورای اسلامی مورد بحث قرار گرفت.

وی افزود: در مدت مذکور دو تیم از استان و سایر استان ها از باغات زیتون، برداشت میوه و محصول زیتون طارم بازدید و نظرات خود را ارائه کردند و هر دو تیم درخواست ممنوعیت واردات روغن زیتون را داشتند.

رئیس شورای ملی فرآورده های زیتون با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سخنان خود در سال 1395 واردات محصولی را که به مقدار کافی در کشور تولید می شود ممنوع اعلام کردند، گفت: اگرچه رئیس جمهور بر این موضوع تاکید کرده است اما وزیر دستور ویژه برای ممنوعیت روغن زیتون، معاون باغبانی وزیر باغبانی خواستار ممنوعیت واردات شد، اما متاسفانه معاون برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی با این موضوع مخالفت می کند.

وی تصریح کرد: هر چند در چند روز گذشته جلسه ای در وزارت جهاد کشاورزی با حضور بخش خصوصی برای ممنوعیت واردات روغن زیتون برگزار شد اما متاسفانه هنوز به نتیجه نرسیده ایم.

عباسی گفت: به صراحت اعلام می کنم که در این زمینه تمام توان خود را در اختیار بخش خصوصی و دولتی گذاشته ایم اما متاسفانه معاونت برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی کمک لازم را انجام نمی دهد.

وی با اشاره به اینکه سه راهکار برای ارزان فروشی و ضرر نکردن باغداران وجود دارد، بیان کرد: ممنوعیت واردات روغن زیتون، رفع ممنوعیت صادرات زیتون، تزریق سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی استان. سطح سه راه حل وجود دارد که می تواند مشکل را در بازار ما حل کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید