منابع آب باید مدیریت شود/ از نیاز به خودکفایی در نهالستان ها تا ایجاد میادین میوه و تره بار محلی

ساعت: 11:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۵
کد خبر: 1795106

محمد تقی جاپلگی شهردار شهرکرد، مرجان دادایی معاون معماری و شهرسازی و علی ایزدی رئیس سازمان بازرگانی و فرآورده های کشاورزی در این دیدار گفتگو کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ محمد تقی جاپلگی شهردار شهرکرد در بازدید از نهالستان سیما، منظر و سازمان فضای سبز شهری گفت: شهرداری هر ساله هزینه های زیادی را برای خرید گل و گیاه پرداخت می کند که این امر مستلزم مستقل بودن است. به دلیل ماندگاری کارکنان شهرداری در عرصه های سبز کافی است.
وی با اشاره به لزوم مدیریت آب افزود: خشکسالی چند سالی است که پدیده ای است، بنابراین منابع آبی باید مدیریت شود، بنابراین برای این موضوع باید گونه های گیاهی مخصوص شهرکرد را با دقت کاشت و از پساب ها برای آبیاری فضای سبز استفاده کرد. “
شهردار شهرکرد توسعه فضاهای سبز عدالت محور در سطح شهر را مهم دانست و گفت: وقتی به نقشه نگاه می کنیم باید همه مناطق دارای فضای سبز یکسان باشند و خدمات یکپارچه شود.
وی در بازدید از پایانه مسافربری غرب شهرکرد خاطرنشان کرد: شهروندانی که از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می کنند باید بتوانند به راحتی و بدون اتلاف وقت به اکثر نقاط پرتردد شهر تردد کنند.
جاپلاگی ادامه داد: توسعه پایانه های مسافربری شهرکرد از دیگر اولویت های این مجموعه است که با جدیت در حال پیگیری است.
شهردار شهرکرد در بازدید از میدان جدید میوه و تره بار گفت: تره بار در دستور کار قرار دارد.
جاپلگی ادامه داد: سازمان ساماندهی محیط های کار و محصولات کشاورزی به منظور دسترسی آسان عموم مردم از جمله افراد دارای معلولیت در نظر دارد در تمامی محلات بازار میوه و تره بار ایجاد کند.
در پایان از جاده دهکده المپیک تا جاده آرامستان بازدید و تحقیقات لازم برای توسعه این جاده انجام شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید