مناطق انتقال کوچه فلسطینی زنجان مشخص شد / ساکنان کوچه فلسطین با جابجایی موافقت کردند

ساعت: 20:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۶
کد خبر: 1801062

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به تصمیم انتقال کوی فلسطین به زنجان، گفت: 113 واحد از این محدوده نیاز به جابجایی دارد که 20 درصد (22 واحد) در پروژه M2 کوی زنجان است. و 80 درصد (91 واحد) در کوچه زیتون پیش بینی شده و مشکلی از این بابت نداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; مسعود بیات منش امشب در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پیرامون انتقال کوی فلسطینی به زنجان، اظهار داشت: تعریف پروژه ها و هدایت پروژه های بازآفرینی شهری.

وی با بیان اینکه 4 شهر در استان زنجان دارای محله های فاقد کارکرد هستند، خاطرنشان کرد: این محله ها در شهرهای زنجان، ابهر، هورامدره و کیدر قرار دارند که قرار است سیاست های بازآفرینی شهری در آن ها دنبال شود.

بیات منس با بیان اینکه در قانون منابع مختلفی برای بازآفرینی شهری پیش بینی شده است، گفت: برخی از این منابع ردیف های اعتباری ملی است که بخشی از آن توسط استان ها اعلام شده و بخشی دیگر تسهیلاتی در قالب تسهیلات ناکارآمد شهری است. با ضوابط شهرسازی و همچنین تسهیلات بانکی برای نوسازی واحدهای مسکونی با کارمزد 9 درصد در این مناطق در اختیار مالکان قرار می گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان بخشی دیگر از اعتبارات را وام های دستگاه های متولی دانست که بر اساس مصوبات کارخانه باید 30 درصد از منابع پروژه های خود را برای این مناطق اختصاص دهند. آنها پروژه را در مناطق ناکارآمد شناسایی می کنند.

وی با بیان اینکه بخشی دیگر از این وام ها از محل منابع داخلی سازمان توسعه ملی تامین شده است، خاطرنشان کرد: بخشی دیگر مربوط به وام قیر رایگان برای آسفالت این مناطق است که بر اساس قانون بودجه 7 درصد از قیر کشور به محلات ناکارآمد اختصاص می یابد.

بیات منش گفت: 800 هکتار از 6 هزار هکتار سطح شهر زنجان بخشی از بافت ناکارآمد و فرسوده است که 8 سکونتگاه غیررسمی در آن شناسایی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به تصمیم انتقال کوی فلسطین به زنجان در آخرین جلسه ستاد بازآفرینی شهری، گفت: 113 واحد از این منطقه نیاز به جابجایی دارد که 20 درصد از این تعداد. (22 واحد) در پروژه M2 کوچه زنجان و 80 درصد واحد (91 عدد)) در کوچه زیتون نیز ارائه می شود و از این نظر مشکلی نداریم و تنها مشکل در این زمینه جلب رضایت اهالی است. کوچه فلسطین

افشاریان کارگزار و مشاور طرح جابجایی کوچه فلسطین نیز در ادامه این نشست گفت: تا 2 هفته آینده نقشه مجزای منطقه تهیه می شود و با در نظر گرفتن میانگین هزینه ساخت یک آپارتمان 500 به 600 میلیون تومان، این واحدها ممکن است اعیان نقاط فعلی کوچه فلسطین پاکسازی شده اند.

وی گفت: چالش اینجاست که ساکنان منتظر تحویل یک آپارتمان در ازای تحویل خانه خود هستند و در صورت رفع این چالش با تخصیص منابع می توان تا پایان سال 1401 مسکن جدید به ساکنان تحویل داد.

* ساکنین خوابگاه فلسطینی با جابجایی موافقت می کنند، به شرطی که حقوقشان پایمال نشود

حجت الاسلام علیزاده امام جماعت مسجد فلسطین با بیان اینکه با توجه به شناختی که از منطقه و اهالی آن دارم، جابجایی آن مشکلی ندارد، گفت: 3 گزینه وجود دارد.

وی افزود: 50 درصد ساکنان موافق نقل مکان با یک بلوک آپارتمانی هستند و مشکلی ندارند و 50 درصد مابقی با دریافت زمین برای ساخت و ساز شخصی موافقت می کنند.

حجت الاسلام علیزاده گفت: تعداد کمی از اهالی هستند که ارزش ملکشان را بیشتر از آپارتمان می دانند و در پایان هم گفتند اگر طرحی به نفع همه ساکنان اجرا شود از آن استقبال می کنیم. “

وی گفت: همه اهالی جابجایی کوی فلسطین را قبول دارند به شرطی که حقشان تضییع نشود و ما هم قول دادیم که این اتفاق نمی افتد و هدف حل مشکل مردم است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید