مناظره ناتمام فرهاد مجیدی روی نیمکت استقلال

مناظره ناتمام فرهاد مجیدی روی نیمکت استقلال

فرهاد مجیدی با استقلال در مسیر قهرمانی لیگ برتر قرار دارد. عنوانی بسیار ارزشمند که در صورت دریافت آن جذابیت 9 ساله این تیم را از بین می برد و محبوبیت مجیدی را دوچندان می کند. در عین حال مجیدی برای رسیدن به این مهم مسیری جنجالی را طی می کند. کمتر هفته ای است که حداقل خبر درگیری لفظی او با یکی در رسانه ها منتشر نشود. طرف مقابل می تواند مدیران باشگاه و فدراسیون باشد یا مربی و گزارشگر و حتی کارشناس داوری! مشخص نیست فرهاد در کدام یک از این موارد حق داشته و در کدام یک مقصر بوده است، اما به هر حال نمی توان انکار کرد که او سابقه تنش روی نیمکت استقلال را داشته است. به بهانه حملات سریالی و بی رحمانه به گابریل پین، دستیار مجیدی سرمربی استقلال، بد نیست نگاهی کوتاه به درگیری های اخیر فرهاد بیندازیم. ببینید او چگونه در چندین جبهه جنگید. اگرچه ممکن است بسیاری از این جنگ ها ضروری نبوده باشند.

با مربیان
بیشتر درگیری های لفظی فرهاد مجیدی به اختلافات او با سایر مربیان برمی گردد. در کل یکی از سرگرمی های فرهاد تمسخر امیر گله نویی است. مجیدی هر از گاهی پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر را به سخره می گیرد. او هم سلامتی و هم تخصص کالا نویی را زیر سوال برد، هرچند امیر اغلب واکنشی نشان نمی داد. مجیدی به عنوان سرمربی استقلال با جواد نکونام همراه شده و خشم علیرضا منصوریان را برانگیخته و ناخواسته و بی مورد خود را دور مهدی تارتار می پیچد. فرهاد پتانسیل مبارزه با مربیان دیگر را هم در زمان موفقیت و هم در صورت شکست دارد. مبارزه عجیب او با محمود فکری را به یاد بیاورید. رسوایی که به دادگاه و محاکمه رسید.

با مدیران
بیشترین اختلافات مجیدی با مدیران سابق استقلال است و رابطه فرهاد با مصطفی آجورلو، مدیرعامل فعلی باشگاه تا به اینجای کار هموار بوده است. مجیدی پیش از این با سه مدیر عامل در استقلال کار کرده و با هر سه نفر نیز حضور داشته است. امیرحسین فاتی، احمد سعادتمند و احمد مددی.

yektanet.com

با داوران
در فوتبال پر از خشم ایران، حمله مربیان به داوران امری عادی و طبیعی است. با این حال، فرهاد برخی از این درگیری ها را تئوریزه کرد. مثلاً مجیدی اخیراً یک کارشناس قدیمی را متهم به داوری کرد و پرونده ای جنجالی و بی فایده پیدا کرد. او در همان فصل مصاحبه نامناسبی با علیرضا فغانی انجام داد. یعنی در حالی که این داور ایرانی در حال حاضر یکی از بهترین داوران دنیا محسوب می شود. مجیدی فصل گذشته پا را از این هم فراتر گذاشت و داور فعال و سرشناس لیگ برتر را با کدهایی در اینستاگرام متهم کرد. طبیعی است در همه این موارد طرف مقابل ناراحت شود و به خود اجازه واکنش بدهد. به عنوان مثال علیرضا فگانی اخیرا مطلبی پر سر و صدا علیه مجیدی منتشر کرده است.

با بازیکنان
مجیدی معمولا هوای بازیکنانش را دارد، آنها را سرزنش نمی کند و در توانایی هایشان اغراق می کند. با این حال برخی از شاگردان او پس از دست از کار کشیدن سرمربی همچنان مخالفت می کنند. بارزترین نمونه رشید مظاهری است که از زمان پیوستن به سپاهان 20 بار مجیدی را مسخره کرده است. حتی سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند نیز پس از اعزام به خدمت، از دست فرهاد خجالت زده شدند. در حالی که مجیدی با اغراق سیاوش یزدانی را بهترین مدافع فوتبال ایران می خواند، این بازیکن پس از حضور در ملوان حمایت مجازی فرهاد را به سخره گرفت. همیشه شایعاتی در مورد رابطه او با ورا گفوری وجود داشته است. بنابراین به نظر می رسد رابطه فرهاد با بازیکنانش آنقدرها هم که او وانمود می کند غیرعادی نیست.

با دیگران
به همه اینها باید چند درگیری جانبی را نیز اضافه کرد. مثلا همین مدیر برنامه های ایرانی گابریل پین هر روز بیشتر به مجیدی حمله می کند و او را به مشکلات مختلف و جدی متهم می کند. طبیعتا اصطکاک بین دو طرف وجود دارد که به این امر منجر شده است. حتی رابطه مجیدی با رسانه ها هم خالی از تنش نیست. او یک بار تیتر یک روزنامه زشت را تکذیب کرد و بار دیگر دو روزنامه خاص را دشمن استقلال خواند. تمسخر یک برنامه تلویزیونی از دیگر اقدامات فرهاد در این زمینه بود. اختلافات کوچکی که بسیاری از آنها قابل مدیریت هستند و اصلاً به وجود نمی آیند.

دیدگاهتان را بنویسید