منشی اشرافی هیچ درکی از مشکلات مردم ندارد

آیت الله عابدینی تصریح کرد: همه انبیا برای کرامت انسان آمده اند، کرامت انسان خیلی مهم است، خدا پایه های علم، دین و دانشگاه را در سوره علق گذاشت، خداوند در این سوره می فرماید همه علم اسم الله است.

5cfa0131 9529 4d20 8833 b3879bf8672d خبر خاکستری



گفت همین که خلقت خدا تمام شد و خلقت یعنی انسان دیده شد، خداوند فوراً فرمود من رب الاولیاء» یعنی از کرامت گفت. خداوند در آیه 70 سوره اسراء به همه مردم می فرماید: ما بنی آدم را رحمت می کنیم، خداوند می فرماید، من هم انسان ها را با کرامت آفریدم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: خداوند می فرماید من برای این مکتب کمال انسانی کتابی به نام قرآن کریم فرستاده ام، چون موضوع درس در این مدرسه کرامت است، خداوند می فرماید «عنه للقرآن». ، یعنی این کتاب درسی برای شکوفایی کرامت انسانی است و هر آیه طرحی برای کرامت انسانی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: آیا همه این اهداف در زمان حکومت انبیا محقق شد یا در انقلاب اسلامی؟ نسبی هستند حضرت فرمودند اگر من قاضی بودم و تصمیم گرفتم و حق فلانی در تصمیم من ضایع شد باید حقش اعاده شود.

077078ff a9ed 4a13 8aad 0c5412cb128b خبر خاکستری




مسئولان باید انسان باشند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر عدم محبوبیت برخی مسئولان، تاکید کرد: مسئولان باید مردمی باشند. ما هم روی این اصرار داریم، مسئولانی را می بینیم که مردم نیستند و باید به آنها تذکر دهیم، اما دیدن مردم و خداحافظی با آنها خوب است.

وی تصریح کرد: مسئولی که اشراف زاده است چگونه می تواند با مردم زندگی کند و مشکلات مردم را درک کند؟ اگر اهل امر به معروف و نهی از منکر شویم، با مسئولان همراهی و کمک می کنیم، مسئولان خواهر و برادر ما هستند، نیاز به کمک دارند، اگر هر مسئولی خطایی کرد و به او تذکر دادیم نتایج خوبی خواهیم داشت.

امام جمعه قزوین در پاسخ به سوال یکی از دانش آموزان درباره دستاوردهای انقلاب خاطرنشان کرد: ما در دوران دفاع مقدس در تامین سلاح مشکل داشتیم، حتی نمی توانستیم آرپی جی، کلاش و گلوله ژ3 تولید کنیم، اما امروز پیشرفت ما در حوزه نظامی به حدی است که آخرین موشکی که ساختیم 12500 کیلومتر برد دارد و این پیشرفت بزرگی است.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی آمریکایی ها در خیابان های شهرهای ما زندگی می کردند و برای ما ارزشی نداشتند، گفت: وقتی می خواهیم از تهران به کرج برویم باید پاسپورت داشته باشیم اما آمریکایی ها می آیند و می روند. به آسانی.

6d4f1c02 e5de 45d7 b76e 7bb691ed3d67 خبر خاکستری



نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: قانون تسلیم در کشور ما در حال تبدیل شدن به قانون بود، البته تبدیل به قاعده شده بود، بر اساس این قانون اگر یک آمریکایی در ایران جرمی مرتکب شود، ایران حق تعقیب قضایی ندارد. او و آنها باید او را در آمریکا محاکمه می کردند.

آیت الله عابدینی با ذکر نمونه ای از محاکمه آمریکایی ها در سرزمین خودشان، گفت: جنایتکار آمریکایی که با انهدام هواپیما حدود 300 مظلوم را کشت، نه تنها در آمریکا محکوم نشد، بلکه مدال گرفت و از او به عنوان قهرمان یاد کردند.

7cb11f40 750c 424b bde1 8bfccd2c1e15 خبر خاکستری



وی افزود: ما از چنین فضاهایی به این نقطه رسیده ایم که دستاوردهای عظیمی داریم، دانشمندان ما مورد ارزش و احترام هستند، در زمینه های مختلف علمی به دستاوردهای بزرگی دست یافته ایم، در زمینه های مختلف پیشرفت کرده ایم و در رتبه های بالای جهانی قرار داریم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: قبل از انقلاب در تولید علم جایگاهی نداشتیم اما بعد از انقلاب اسلامی جزو کشورهایی هستیم که در رشد تولید علمی در رتبه های اول قرار داریم و اینها مواردی است که ما باید آنها را دید و به آنها افتخار کرد و ما هر روز در راه تقویت آن هستیم. بیایید تلاش کنیم

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید