وضعیت اوکراین نتیجه اعتماد به ابرقدرت های جهان است/ افرادی که زندگی اشرافی دارند نمی توانند مردمی، انقلابی و الهی باشند.


ساعت: 19:07
تاریخ انتشار: 1200/06/14
کد خبر: 1811237

در خطبه های نماز جمعه شهرستان های کرمانشاه آمده است;

آئین سیاسی نماز جمعه شهرهای کرمانشاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آئین سیاسی نماز جمعه شهرهای کرمانشاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


افرادی که زندگی اشرافی دارند نمی توانند مردمی، انقلابی و الهی باشند

به گزارش مرصادنیوز، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه کرمانشاه اظهار داشت: هفته آینده با دو مورد مهم از جمله سالروز وفات حضرت موسی بن جعفر (ع) و همچنین 27 رجب مصادف با عید سعید فطر مواجه هستیم.

وی همگان را به خداپرستی دعوت کرد: ما داستان های زیادی از نیاز به تأمل و تفکر داریم پس باید در کار خود کمی فکر کنیم چرا که تفکر بهتر از 70 سال عبادت است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: حر بن یزید بن ریاحی اولین فردی بود که بدن همسر و فرزندان حضرت سیدالشهدا را به لرزه درآورد و در مقابل امام حسین (ع) ایستاد اما با چند نفر. دقایقی تفکر و تدبر، از این پس همه به زیارت قبر امام حسین (ع) می روند.

آیت الله علما خاطرنشان کرد: حضرت موسی بن جعفر(ع) یک دایره المعارف است و سخنان هشام را بیان می کنند که فلسفه وجودی ما را نشان می دهد و بر اساس آن خداوند متعال ما را به عبادت گماشته است.

وی با بیان اینکه در پس این عبادت راز و رمز نهفته است، افزود: با تکریم حجاب برای انسان، از او برداشته می شود و انسان وضعیت دیگری پیدا می کند.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به توصیه پیامبر اکرم (ص) به هشام مبنی بر اطاعت و بندگی خداوند، گفت: خداوند بر اساس آیات قرآن همه چیز را به مردم و هر چه در آسمان و زمین است به مردم داده است. تسبیح خداوند است

آیت الله علما با اشاره به توصیه پیامبر اکرم (ص) به استاندار یمن برای ادامه عبادت، تصریح کرد: اسیر عبادت و بندگی خدا باشیم و چه اسارت بالاتر از این است که اسیر حق نباشیم. .

وی با تاکید بر اینکه به توصیه حضرت موسی بن جعفر(ع) به عبادت گماشته شده ایم، افزود: شهید مطهری(ره) فرمودند که ما نمی توانیم ایاک نعبد و ایاک نستین را بفهمیم و تا زمانی که متوجه نشویم نمی توانیم اعمال کنیم، خواهد داشت. یک سرمایه بزرگ

امام جمعه کرمانشاه گفت: با اینکه ایاک نعبد و ایاک نستعین را می گوییم و می خوانیم، حذف او مطلب دیگری است.

آیت الله علما خاطرنشان کرد: خداوند ما را برای تقوا آفریده است، بنابراین راه دیگری را انتخاب نکنیم، بلکه سعی کنیم طعم بندگی را درک کنیم.

وی با بیان اینکه هزار سال از نگارش این کتاب توسط جلال الدین رومی صاحب مثنوی می گذرد، افزود: علامه طباطبایی به اشعار وی اشاره می کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: 27 رجب روز مبعث پیامبر(ص) است که جمع بندی 124 هزار پیامبر است.

آیت الله علما می فرمایند: به فرموده مرحوم علامه طباطبایی که هنوز جای خالی ایشان پر نشده است، پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: «هر جا من رفتم شما هم بیایید و در این بین حضرت عالی است. پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) بزرگترین اخلاق و منش است.»

وی با بیان اینکه اخلاق نقش زیادی در زندگی انسان دارد، افزود: خداوند پیامبر اکرم (ص) را سفیه بزرگ معرفی می کند.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع مردم تبریز گفت: یکی از فرمایشات پیامبر(ص) نشست و برخاست با فقرا است چرا که پیامبر اکرم(ص) ) .s.)) بی خیال است.

با نان و شیر میهمان بودند، پس مردمی که اشرافی زندگی می کنند نمی توانند مردمی، انقلابی و الهی باشند.

آیت الله علما خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها دستور تحقق اقتصاد مقاومتی را داده و فرموده اند که جوانان باید اقتصادهای کوچک را شروع کنند. اقتصاد را اصلاح کنید.

وی با اشاره به محاصره اقتصادی پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در شعب ابی طالب، افزود: رهبر معظم انقلاب در 20 سال اخیر سال ها را عناوین اقتصادی نامیده اند.

اراده سیاسی غرب برای دستیابی به توافق در مذاکرات هسته ای بسیار مهم است

به گزارش بازی دراز، حجت الاسلام فاطمی نسب در خطبه های نماز جمعه این هفته سرپل ذهاب با اشاره به مذاکرات هسته ای کشور گفت: مذاکرات نمایندگان کشور با کشورهای 4+1 در وین پایتخت اتریش بحرانی است. روزها و تقریباً همه موارد. جنبه های فنی کار بررسی شده است.

وی بابیان اینکه امروز وجود اراده سیاسی از سوی غرب بسیار مهم است، افزود: اکنون توپ در زمین آمریکاست و تیم رسانه ای غرب به خوبی می داند که تنها راه، تغییر زمین و میدان بازی در رسانه است. جنگ.” سوال. “این عمومی است.

خطیب جمعه سرپل ذهاب گفت: امروز برنامه رسانه ای دشمن بر روی محدودیت زمانی و مذاکره مستقیم با آمریکا به عنوان راه حل مشکلات باقی مانده در مذاکرات متمرکز است.

فاطمی نسب در ادامه به اتفاقات اروپا و حمله روسیه به اوکراین اشاره کرد و گفت: حمله روسیه به اوکراین درس عبرتی برای کشورهایی است که به وعده های خود به آمریکا و دیگر ابرقدرت ها عمل کرده اند.

وی افزود: اوکراین سومین قدرت هسته ای جهان بود و در توافق سال 1994 بمب های هسته ای خود را رها کرد و امنیت آمریکا و روسیه را تضمین کرد.

وی خاطرنشان کرد: روسیه امروز بخشی از این کشور را اشغال کرده است و آمریکا به تحریم روسیه و محکومیت حمله روسیه بسنده می کند و بنابراین بدون ضمانت و نیروی امنیتی قوی ناپدید خواهد شد.

امام جمعه سرپل ذهاب: شرایط امروز اوکراین یادآور ساده لوحی عده ای است که می گفتند دنیای فردا دنیای گفتمان است نه دنیای موشک و معتقد بودند که امضای برخی افراد تضمین کننده امنیت کشور است. .

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به شهادت امام قاظم (ع) اشاره کرد و ضمن تسلیت این ایام گفت: امام کاظم (ع) در 35 سال امامت خود همواره به دنبال مبارزه با ظلم و اقامه حکومت خدا بوده است.

حاطب جمعه از شهرستان افزود: اسارت طولانی مدت و حبس طولانی امام زمان (عج) نشان دهنده خطرات و مشکلات فراوانی است که وجود مبارک امام راحل برای جریان طاغوت داشته است.

وی در پایان گفت: تلاش بی منت در راه خدا، نترسیدن از مشکلات، نترسیدن از نیرو و جهاد و مجاهدت در طول عمر از ویژگی های امام راحل (ع) است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید