منصوریان بهترین گزینه برای حامی کیروش است!

پیشکسوت استقلال معتقد است که استقلال در مسیر درستی قرار دارد و سبک هجومی این تیم نقطه اصلی عملکرد ساپینتو در این تیم است. علی چینی امیدوار است هر چه زودتر مشکلات داوری حل شود و هیچ تیمی در لیگ دچار اشتباهات داوری نشود.

عملکرد استقلال تا پایان هفته ششم را چگونه ارزیابی می کنید؟

من از ابتدا گفته ام که باید 5-6 هفته به این تیم فرصت دهیم. ساپینتو دیر به تیم اضافه شد و تمرین دیر شروع شد. به همین دلیل سرمربی مجبور شد تمرینات فشرده بدنسازی را در برنامه روزانه خود قرار دهد. این روش تمرین شدید بسیار جدید است و شدت بالای این نوع تمرین به 4-5 هفته نیاز دارد تا ظاهر شود و بازیکنان به فرم ایده آل خود برسند. ما شاهد عملکرد بسیار خوب تیم در هفته های پنجم و ششم بودیم. نکته مثبت این است که تیم هجومی بازی می کند و حالا با تعطیلات پیش رو، ساپینتو این فرصت را دارد که بیشتر روی تیم کار کند و نقاط ضعف تیم را بهبود بخشد.

آیا این سه هفته استراحت باعث نمی شود که تیم از فرم ایده آلی که به دست آورده است فاصله بگیرد؟

این تعطیلات فقط مختص استقلال نیست و همه تیم ها به تعطیلات می روند. ساپینتو باید با اقدامات خود تیم را آماده نگه دارد و شرایط و فرم خوب خود را حفظ کند. یک راه حل این است که بدون در نظر گرفتن برد یا باخت بازی های دوستانه انجام دهید. تیم باید با بازی های دوستانه رقابت کند.

ساپینتو از ابتدای فصل تاکنون سیستم های زیادی را در زمین پیاده کرده است اما به نظر می رسد حالا به سیستم مورد نظر رسیده است.

وقتی بازیکن و ابزار دارید، تغییر سیستم طبیعی است. آرسن ونگر حرف بسیار خوبی برای آن دارد. وی در پاسخ به سوالی درباره سیستم بازی در ابتدای فصل گفت: من در ابتدای فصل از سیستم 1-3-2-4 استفاده می کنم اما بعدا بازیکنان تصمیم می گیرند از چه سیستمی استفاده کنند. اما طرز فکر در ایران بسیار متفاوت است. تیم ها فقط برای دفاع می آیند و به آن سبک می گویند! سیستم‌های دفاعی اتوبوس مانند تست کوپر و دویدن داودیر در تپه‌ها قدیمی هستند، اگر کسی اکنون این کار را انجام می‌داد، به آنها می‌خندیدند. این سبک فوتبال مخرب است، سرمربیانی که با این سیستم بازی می کنند باید حذف یا به روز شوند. این واقعیت که آنها به تساوی مقابل تیم های بزرگ افتخار می کنند زیبایی فوتبال را می کشد. شاید در برخی بازی ها باید از این سیستم استفاده کنیم اما از اول تا آخر فصل تیم را با این سیستم به زمین نفرستیم.

منصوریان بهترین گزینه برای حامی کیروش است!

به نظر شما ساپینتو می تواند در این فصل برای استقلال یک جام ببرد؟

هنوز برای صحبت در مورد آن خیلی زود است. همانطور که سپاهان پس از شروعی سخت محروم شد، دیگر تیم های رقیب مانند پرسپولیس، فولاد و گل گهر نیز امتیازی از دست می دهند. لیگ امسال بسیار رقابتی است. تیم ضعیفی نداریم و تیم های آخر عملکرد بسیار خوبی داشته اند و قابل پیش بینی نیستند. هنوز برای پیش بینی قهرمانی و جام خیلی زود است. تیمی که باهوش تر بازی کند قطعا مدعی اصلی قهرمانی است.

طبق معمول در این فصل شاهد اعتراضات زیادی به داوری هستیم.

بله، تیم های بزرگ هوادارانی دارند که وقتی تیم محبوبشان برنده می شود جشن می گیرند و وقتی تیم محبوبشان می بازد عزاداری می کنند. درخواست من از داوران این است که با وجدان عمل کنند، این درست نیست که اشتباهات داوری بخشی از بازی است. سیگنال اشتباه لیگ را می کشد. هیچ تیمی نباید از داوری ببازد، چه استقلال، چه پرسپولیس و چه تیم دیگری.

اسامی زیادی برای دستیار کیروش مطرح شده است، به نظر شما بهترین گزینه برای این پست چه کسی است؟

بله، ما هم آن اسامی را شنیده ایم، جواد نکونام مربی خیلی خوبی است، اما با توجه به شرایطی که در فولاد دارد، فکر نمی کنم به تیم ملی برود، مارکار سابقه همکاری با کی روش را دارد، اما من به علیرضا منصوریان فکر کنید که معاصر کی روش است. او که در تیم امید حضور داشت با توجه به سوابق و شناختی که از فوتبالیست های ایرانی دارد بهترین گزینه برای این پست دستیاری است.

دیدگاهتان را بنویسید