منویات رهبر معظم انقلاب جمعیتی باید عنوان حکومت باشد

فاطمه محمدبیگی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ وی با اشاره به بیانات امروز رهبر فرزانه انقلاب گفت: اگر در حوزه جمعیتی به موقع عمل نکنیم، 15 تا 20 سال دیگر با تبعات پیری، تک فرزندی، کاهش کار، کاهش رشد اقتصادی و شرایط بد. امنیت.

وی افزود: پیامدهای کاهش جمعیت گریبانگیر تک تک مردم ایران خواهد شد و فقط مربوط به دولت و نظام نیست، بنابراین باید منویات رهبری را به عنوان چراغ راه قرار دهیم.

عضوکمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: خوشبختانه در 18 ماه گذشته مجلس یازدهم قانون جمعیت جوانان را تدوین کرد و ظرف یک سال روند تصویب این قانون در 24 آبان به دولت ابلاغ شد.

مهلت سه ماهه دولت برای تدوین آیین نامه برای جمعیت جوانان به پایان رسیده است

محمد بیگی ادامه داد: دوره سه ماهه دولت در زمینه تدوین دستورالعمل ها و آیین نامه های 73 ماده ای قانون حمایت از خانواده و جمعیت به پایان رسیده است.

رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت خانواده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز دولت باید هر چه سریعتر در زمینه تدوین آیین نامه ها اقدام و به شورای انقلاب فرهنگی، مجلس و دستگاه های ذیربط ارائه کند. آنچه را که بتوانیم انجام خواهیم داد

وی گفت: در سال های گذشته در بودجه 1400 و بودجه 1401 که در دستور کار ما قرار دارد، تلاش کرده ایم تعدادی از مواد قانون جمعیت جوانان را نیز اجرا کنیم که در قالب بودجه و تسهیلات است.

ازدواج و مسکن در اولویت حمایت خانواده است

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: در راستای اجرای قانون جوانان، وام ازدواج را نیز از 100 میلیون به 150 میلیون تن افزایش دادیم.

عضوکمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: تسهیلات مسکن برای زوجین و دارای فرزند دوم یا سوم بعد، مسکن دانشجویی و خوابگاه دانشجویی آغاز شده و در بودجه لحاظ شده است.

محمد بیگی اذعان داشت: برای اولین بار در کشور 12 میلیارد تن به عنوان بودجه پیشنهادی قانون حمایت از خانواده و جوانان به مجلس ارائه شد.

اجرای قانون جوانان سالانه به ۲۷ هزار میلیارد تن اعتبار نیاز دارد

وی گفت: مجلس سالانه جمعیت نیروی انتظامی را 27 هزار میلیارد تن برآورد می کند که با توجه به وضعیت مالی دولت کمتر از نیمی از این میزان است.

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: منویات مقام معظم رهبری در حفظ جوانی جمعیت و حفظ زاد ​​و ولد آینده نگری و آینده نگری پدرانه ایشان است که به فکر نسل آینده انقلاب اسلامی و ظهور نسلی سالم است. و ایرانیان به تداوم انقلاب و تمدن اسلامی امیدوارند، این اسلام جدید است که این مهم را در گام دوم انقلاب ما مطرح می کند.

محمد بیکی با اشاره به یکی دیگر از محورهای بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر فشار دشمن در عرصه رسانه و اقتصاد گفت: ما نیازمند بصیرت، هوشمندی، اقتدار، همدلی و انسجام ملی هستیم و این امر محقق نمی شود مگر اینکه بتوانیم سواد رسانه ای را افزایش دهیم و تقویت کنیم. جهاد «توضیح: ما می توانیم جنگ رسانه ای دشمن را خنثی کنیم.

وی تاکید کرد: امروز هر آنچه در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به ما می رسد باید برای مردم بررسی و شفاف سازی شود. امید آفرینی و تبیین دستاوردهای انقلاب باید در جامعه نهادینه شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس با بیان اینکه در تولید محتوای رسانه ای باید از جوانان انقلابی کمک بگیریم تا دستاوردهای انقلاب اسلامی به صورت هنرمندانه در چشم مردم نقش بسته باشد، گفت: در تولید محتوای رسانه ای باید از جوانان انقلابی کمک گرفت.

وی افزود: در حوزه اقتصادی باید با کار و تلاش خالصانه و با نهادینه کردن فرهنگ اقتصاد مقاومتی و کار جهادی بتوانیم از همه مشاغل با انگیزه وارد شویم و در این راستا بخش خصوصی و دولت باید تقویت شود. باید بیشتر باشد – کمی.”

مالکیت دولت بر اقتصاد باید کاهش یابد

محمد باقی گفت: تسلط دولت بر اقتصاد باید کاهش یابد و تسهیل و حمایت بیشتر از مشاغل و تقویت هر چه بیشتر نظارت، تعاونی ها، اقتصاد دانش بنیان، کسب و کار داخلی، کسب و کارهای خانوادگی و کسب و کارهای خرد در دستور کار قرار گیرد. زنجیره کسب و کار

این نماینده مجلس افزود: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و استفاده از وام های کم بهره و تسهیل مقررات دولتی در حوزه بانکی باید برای کمک به مردم متحد شود تا اقتصاد جامعه رونق بگیرد.

وی گفت: مردم باید به آینده امیدوار باشند. امروز نرخ بیکاری 2 درصد کاهش یافته و دیپلماسی جدید دولت در حوزه اقتصادی صادرات را 3 تا 4 برابر کرده است که نشان می دهد اگر مجلس و دولت متحد باشند موفق خواهند شد. مردم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید