من حق قضاوت در دادگاه های بین المللی را دارم / به امید خدا وجدان هیئت مدیره فدراسیون فوتبال!


ساعت: 21:58
تاریخ انتشار: 1402/02/25
کد خبر: 1839116

من به کمیته استیناف می روم تا از خودم در برابر گروهی که انتظار موفقیت ایران را ندارند دفاع کنم.

رئیس برکنار شده فدراسیون فوتبال گفت: امیدوارم هیئت رئیسه به دنبال وجدان و انسانیت باشد و به این موضوع اشاره کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ شهاب الدین عزیزی هادم، رئیس برکنار شده فدراسیون فوتبال پس از مواجه شدن با تصمیم کمیته اخلاق گفت: کشورمان چشم خود را به جام جهانی قطر بسته است. اما باید بگویم فردا به کمیسیون استیناف می روم تا در مقابل گروهی که انتظار دیدن موفقیت فوتبال ایران را نداشتند از خودم دفاع کنم. این وظیفه من است که قابل اعتماد باشم تا آسیبی به فوتبال کشور وارد نشود. به همین دلیل در حد توانم به فوتبال کشور رسیدگی کردم.

وی ادامه داد: مهمترین نکته در مورد اتفاقات اخیر این است که مردم بسیار باهوش هستند و همه چیز را می دانند و اقدامات و دستاوردهای فدراسیون فوتبال را در مدت حضور من دیده و قدردانی کرده اند. با ایجاد جنجال و تهمت و دروغ نمی توان این مسائل را کتمان کرد.

عزیزی هادم در خصوص شرایط فعلی گفت: بهترین کلمه برای توصیف وضعیت امروز فوتبال ایران ظلم است و کثیف ترین کلمه برای توصیف اتفاقات سه ماه اخیر خیانت است. اینو نشنیدم ولی دست زدم چون خیانت خیلی سخته که خود کلمه کثیف میگه منو به خیانت نبند! چون خائن هر کاری می کند.

او گفت: تمام دغدغه من دفاع و کمک به فوتبال کشور بود. من این را نمی گویم، اما بزرگان و پیشکسوتانی چون محمد دادکان، داریوش مصطفوی، علی کفاشیان، امیر عابدینی، حشمت مهاجرانی، محمد مایلیهان، امیر گله نوی، هداد عزیزی و …. برهنه صحبت کرده اند و درباره آن صحبت کرده اند. به نظر من تنها راه باقی مانده مجمع فدراسیون فوتبال برای جلوگیری از رشد فوتبال، احترام نکردن به اعضای مجمع حامیان فوتبال کشور است و فکر می کنم تصمیم گیری در این تاریخ باعث خواهد شد. خرابکاری های زیادی را فاش کرد، فدراسیونی که با تمام توان در چندین جبهه جنگید و خرابه هایی ساخت که هیچکس نمی خواست آن را بپذیرد.

رئیس برکنار شده فدراسیون فوتبال گفت: برای شادی مردم کشورم و برای برآوردن نیازهای فوتبال، فدراسیون را تحویل گرفتم اما بعد از جام جهانی تاریخی با مهندسی انسانی مواجه شدم و قول می دهم محکوم به شکست است. بر خلاف خواست خدا.» خدا و مردم می دانند چه کسی صادقانه و درست عمل کرده است؛ در فدراسیون من نظمی وجود نداشت، اما قلب ها کار کردند.

وی در دفاع از خود تصریح کرد: نتایج در همه زمینه ها این را نشان می دهد چرا که در توسعه فوتبال، حوزه بانوان، تیم ملی جوانان نوشته شده است که حتماً به طور مفصل در مورد آن صحبت خواهم کرد و این حق برای من است و معتقدم. در فوتبال ملی در دادگاه تجدید نظر کنم و بعد به مراجع بین المللی بروم و از حقوقم دفاع کنم.

عزیزی هادم سپس اذعان داشت: چگونه حق دارند هر گونه دروغ، آدمکشی و تهمت بگویند، اما به بنده و فدراسیونی که بهترین نتایج را در تاریخ فوتبال به دست آورده است حق ندهند و از برچسب، ترفند و حقه استفاده کنند. ریا برای بی اعتبار کردن؟ به همین دلیل با مردم صادقانه صحبت کردم و یقیناً مردم خائن را بیشتر دوست دارم، زیرا تمام خدمات و کارهایی که انجام شد به عشق مردم و ایران عزیزم بود. شما نمی توانید آنچه را که می خواهید به زور تحمیل کنید زیرا مردم همه چیز را می بینند و قضاوت می کنند. این نکته بسیار مهمی است.

وی در بخشی دیگر درباره استعفای یونس اسدی مقدم گفت: تایید می کنم; فکر می کنم بیشتر از من به فوتبال ایران به خودش علاقه داشت و دلش برای خودش سوخت و نگران خودش بود. کسی که به فکر منافع ملی است و از خدا و حقیقت می ترسد و فضای کشور، آینده فوتبال و نتایج آن را می بیند، هیچ غلطی نمی کند.

اجازه بدهید به اصل مطلب برسم، به نظر من کسی که ایران را دوست دارد، تیم ملی را دوست دارد و مردم کشورش را دوست دارد. او به دنبال این نیست که این فضا را ملتهب کند تا در سال جام جهانی کاری انجام دهد و تیم برنده را نابود کند. اما زمانی که شما آن را به درستی انجام دهید، باید هزینه آن را بپردازید! و من آنقدر باهوش هستم که این را بفهمم.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: سوال من یکی از عواملی است که این اتفاق افتاد، چرا در سال جام جهانی که ذائقه مردم شیرین است! من آگاهم که حتماً مشکلاتی وجود داشته است، اما سوال بزرگ من این است که چرا شیرینی رسیدن به جام جهانی و شیرینی مردم را از دست دادید؟ این را باید بگویم تا در تاریخ ثبت شود. من فدراسیون های سوئیس یا آلمان را فتح نکردم، ویرانه ای را فتح کردم که هیچکس به آن نزدیک نشد. حالا که ایجاد شده، چرا کاندیداهای زیادی برای آن پیدا شده است؟ همین نامزدها می توانستند از طریق او وارد شوند. در سوراخ تاریک، فقط می‌توانست اینجا اتفاق بیفتد.

وی در پایان گفت: با هیئت مدیره ای صحبت می کنم که امیدوارم وجدان و انسانیت داشته باشند و به آن اشاره کنند. در پایان باید بگویم از حق قانونی خود دفاع می کنم و از همه اهالی فوتبال می خواهم که خود را جای من بگذارند. اگر کسی تا این حد موفق بود چه کار می کردند؟ من یک فدراسیون شکست ناپذیر بودم و به خاطر همه موفقیت هایم مورد حمله قرار گرفتم. برای من سخت است اگر روزی ببازیم و آنها امیدوار باشند…

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید