من می خواهم برای بار دوم نامزد ریاست جمهوری شوم

ساعت: 04:45
تاریخ انتشار: 1400/10/15
کد خبر: 1798035

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه گفته است که می خواهد دوباره نامزد شود، اما هنوز تصمیم نهایی را نگرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز سه شنبه به نقل از خبرگزاری فرانسه گفت: می خواهم برای دور دوم نامزد شوم، اما تنها زمانی که قصدم را اعلام کنم.

مکرون آخرین نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه است که هنوز نامزدی خود را اعلام نکرده است. او در پاسخ به این پرسش که آیا قصد نامزدی دارد یا خیر، به روزنامه گفت: بله، دارم. اما وقتی شرایط بهداشتی اجازه دهد همه چیز را در خودم تعیین می کنم و با توجه به معادلات سیاسی تصمیمم را اعلام می کنم.

امانوئل مکرون که در سال 2017 با وعده اصلاحات در فرانسه و احیای جایگاه خود به عنوان یک قدرت جهانی وارد کاخ الیزه شد، گزینه اصلی پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور است، اما تحلیلگران هشدار می دهند که پیروزی وی قطعی است. نیست.

رئیس جمهور فرانسه برای پیروزی در دور دوم انتخابات در سال 2017 با چالش رقیب راست افراطی قدیمی خود، مارین لوپن، مواجه است.

نظرسنجی های اخیر نشان می دهد که ماکرون پیشتاز است. در این نظرسنجی مکرون 23 درصد، پکرز و زمور 15 درصد و مارین لوپن 14.5 درصد آرا را به دست آوردند. همچنین انتظار می رود ژان لوک ملانشون، نامزد جناح چپ، 13 درصد آرا را به دست آورد.

تنش های سیاسی در فرانسه از آغاز سال جدید 2022 با آغاز مبارزات انتخاباتی تشدید شده است. درگیری بین متحدان مکرون و جناح پکرها بر سر تصمیم برافراشتن پرچم اروپا بر فراز طاق پیروزی در پاریس و تعلیق قانون کووید-19 در پارلمان نیز تشدید شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید