من نمی خواهم دیده شوم؛ شاید تا انتخابات مجلس!

من نمی خواهم دیده شوم؛  شاید تا انتخابات مجلس!

مطهره شفیعی: شاید سکوت او مهم نباشد، اما تجربه نشان می دهد که مهم است. محمود احمدی نژاد به سکوت اهمیتی نمی دهد و حدود یک سال پیش از هر فرصتی برای انتقاد از نهادهای مختلف کشور استفاده کرد. سطح این انتقادات به حدی بود که برخی مطمئن بودند او از جلسه امکان سنجی اخراج می شود، اما در ماه های منتهی به معرفی اعضا در آن جلسه، ناگهان سکوت کرد و دیگر صحبتی از گذاشتن میز در آن نشد. میدان نارمک 72 برای سخنرانی اش. عبدالرضا داوری در آن زمان گفت: «حضور احمدی نژاد در مجمع تشخیص مصلحت نظام برای او بسیار حیاتی است. دسترسی احمدی نژاد در سطوح مدیریتی بسیار محدود است و مدیران ارشد کشور و فعالان مدنی تمایلی به ارتباط با او ندارند. بنابراین دسترسی احمدی نژاد به اخبار و اطلاعات در سطح جامعه بسیار محدود است. حضور ایشان در جلسه تصدیق این امکان را به وی می دهد که در کمیته ها و ملاقات با مسئولین و دریافت برگه های رای، حضور داشته باشد و به همین دلیل حضور ایشان برایش حیاتی است. دوباره سکوت کرد و دوباره این سوال مطرح شد که این بار به دنبال چه می گردد؟

سکوت در مورد حضور دوستانش در مجلس

این سکوت شجاعانه بود، همانطور که Eluminator نوشت: «منتقدان او ادعا می کنند که او به راحتی کلمات را می پیچد تا موجه جلوه کند. اما امتناع وی از اظهار نظر در مورد اعتراضات اخیر، در حالی که اخیراً از ایران به دلیل حمایت از روسیه در حمله به اوکراین انتقاد کرده است، نشان دهنده برنامه های آینده او و نقشی است که او برای خود در تعیین تحولات می خواهد. برخی معتقدند هدف او ایجاد فضا برای ورود یارانش به مجلس دوازدهم است، بنابراین طوری رفتار می کند که برای آنها حاشیه ایجاد نکند. حضور دوستان احمدی نژاد در دولت باعث شد تا برای حضور در مجلس دوازدهم تلاش کنند. از سوی دیگر، سایت دولت بهار از عملکرد احمدی نژاد و آنچه که وی دستاوردهای دولتش عنوان می کند، به نمایش گذاشته است. در معرفی این سایت آمده است: پایگاه خبری تحلیلی دولت بهار همزمان با ثبت نام مهندس اسفندیار رحیم مشایی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به عنوان تریبون رسمی دفتر هماهنگی ستاد مردمی حامیان وی آغاز به کار کرد. دولت بهار پس از عدم احراز صلاحیت مهندس رحیم مشایی، مدتی تعطیل و غیرفعال شد و سپس در قالب پایگاه خبری تحلیلی توسط جمعی از دوستان و ارادتمندان جناب آقای دکتر محمود به فعالیت خود ادامه داد. احمدی نژاد. به همین دلیل می توان این سایت را به عنوان یک سایت تبلیغاتی برای انتخابات مجلس دانست. یکی از اقدامات این سایت که شبهه فعالیت انتخاباتی احمدی نژاد را تقویت می کند، انتشار مواضع نمایندگان نزدیک به احمدی نژاد در مجلس است. علاوه بر این مسائل، دولت احمدی نژاد در صدد القای توانایی مردان برای بهبود فضای کشور است، به عنوان مثال، این سایت توسط محمود بهمنی، رئیس کل بانک مرکزی دولت دهم مدعی شده است که «کمترین بدهی دولت است. و بانک ها به بانک مرکزی، در دولت دهم بود».

یارانش در امان نبودند

از سوی دیگر برخی پیش بینی کردند که احمدی نژاد برای عفو نزدیکان خود سکوت کرده و از اظهارات تحریک آمیز خودداری کند. راه رفتن و زنده ماندن، حاکمیت دست چپ و راست احمدی نژاد بود و او در آن سال ها برای آزادی آنها زحمت کشید. شاید احمدی نژاد انتظار داشت که یارانش در 22 بهمن عفو ​​شوند، اما این اتفاق نیفتاد. همستیشی، سخنگوی قوه قضائیه روز سه شنبه درباره احتمال عفو مشایی، بکایی و شهرام جزایری گفت: تشخیص این موضوع با مرجع قضایی مربوطه است. پرونده های فردی باید با معیارها سنجیده شود و سپس تصمیم گیری شود.» جالب اینجاست که احمدی نژاد برخلاف گذشته هیچ واکنشی نسبت به آنچه در مورد او می شود نشان نمی دهد. در گذشته اگر سوالی درباره عملکرد و مدیریتش مطرح می شد از سوی نزدیکانش تکذیب می شد اما چند روزی است که نه علاقه ای به انکار دارد و نه می خواهد چالشی ایجاد کند.

من نمی خواهم دیده شوم

تصمیم احمدی نژاد برای دیده نشدن از مطالبی که چندی پیش منتشر شد مشهود است. در 26 آذر پس از انتشار فیلم و متن سخنرانی رئیس دولت بهار، فیلم مذکور و اخبار مکتوب آن به پیام تصویری مورخ 7 تیر 1400 پیوند خورده و به دنبال مشکلات و سوالاتی هستند. در خوزستان در پایگاه های اطلاع رسانی، رسماً منتشر شده، منتسب به وی است و ربطی به حوادث اخیر ندارد. او در چند ماه گذشته گفتگو، مصاحبه یا اعلامیه ای نداشته است. او فیلم خود را منتشر می کند که در آن توصیه هایی برای خروج از وضعیت می دهد. وی در این فیلم که حاوی کنایه های تند است گفت: پولی که صرف کار با مردم این کشور می شود باید صرف رفع مشکلات کشور شود. احمدی نژاد همچنین گفت باید از آقایان امین گزارش گرفته شود.

منبع: آرمان ملی

دیدگاهتان را بنویسید