قرار نیست استعفا بدهم، اما شاید در انتخابات بعدی نباشم/ نه می خواهم قهرمان جهان شوم و نه مادژیزگوتوی وزیرم!


ساعت: 16:46
تاریخ انتشار: 30.06.1401
کد خبر: 1898905

لیگ کشتی را متوقف نکردند، قراردادها به 5 میلیارد رسید.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: نیامده ام قهرمان جهان شوم. من نه مرجع وزیر هستم و نه می خواهم رئیس مرجع بگوید من هستم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در حاشیه مراسم قرعه کشی لیگ بزرگ کشتی گفت: خیلی از مربیان با ما کاری ندارند اما کار خودشان را انجام می دهند و از همه آنها ممنونم. عده ای تعصب دارند و چون منشی علیرضا هستند به کشتی حمله می کنند. از سال 2014 تا 2018 کشتی آزاد و فرنگی دو مدال طلا در جهان کسب کردند اما در این دو سال 11 مدال طلا گرفتیم. هر که دهانش را باز کند، آن را پخش نکن تا ببینی راست می گوید یا نه، دروغ گفتن گناه است. من به هر کسی که از کشتی حمایت می کند وفادار هستم، اما در کنار هرکسی که علیه کشتی کار کند می ایستم.

وی در ادامه گفت: بد حرف می‌زنم، اما دروغ نمی‌گویم و به دنیا نیامده‌ام که رزمنده شوم. من نه مرجع وزیر هستم و نه می خواهم رئیس مرجع بگوید من هستم. من همیشه به لیگ اعتقاد داشتم و هشت سال لیگ را تعطیل کردند، ببینید وضعیت اقتصادی کشتی گیران چه شد. اگر لیگ را متوقف نمی کردند الان قراردادهای لیگ کشتی بالای پنج میلیارد می شد.

رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: در لیگ می توان قهر نکرد و برای کشتی ایستاد. یک جایی کج شده است، اما عمدی نیست. من با کسی که دنبال پست میاد کاری ندارم، هرکی چاق میشه رو رد میکنم، خودم باید بگردم و آدما رو پیدا کنم. ما کشتی هستیم و محکومیم که خوب باشیم و سالم کار کنیم. همانطور که می بینید مربی درصدی از کشتی گیر می خواست، نگویید مدیون هستید، اما بدون سند آبروی یک نفر را نبرید. ما فردین معصومی را داشتیم، او قهرمان جهان بود و کشتی گیر لیگ بود، اما علیرضا حیدری قهرمان جهان بود نه کشتی گیر لیگ. اگر حق کسی ضایع شد این ما هستیم.

وی همچنین گفت: به بچه ها گفتم حق اعتراض ندارید، سرمربی هر چه بگوید فرقی نمی کند. حقوق یونس امامی علیه آمریکا سلب شد، من دنبال کردم. طلای یونس بر گردن کشتی گیر آمریکایی افتاد. تا قضاوت نهایی هر دانش آموزی نتیجه گیری خودش را دارد من از شما گلایه ای ندارم اما بگویید دعوا در این دو سه سال خوب است یا نه؟ من یک باربر کشتی هستم، بدم نمی‌آید که به من بگویند باربر کشتی، دوست دارم، دوست دارم به من بگویند کربلایی. یک باربر برای من، یک دنیای قهرمان برای شما. به یاری گفتم سازمان لیگ زمانی موفق است که مستقل باشد و درآمدزایی داشته باشد.

دبیر درباره قطع رابطه با فدراسیون اذعان داشت: استعفای من را نخواهید استعفا برای افراد ضعیف است استعفا نمی دهم شاید مجمع من را برکنار کند یا در سری بعدی ثبت نام نکنم. یاری با 16 تیمش باید در لیگ پیشرفت کند. کشتی بومی 10 مدال جهانی گرفته و بعد می گویند باختیم. در سال 1999 ما فقط سه مدال کسب کردیم. پارسال از انتخاب تیم ملی چهار کشتی درآمد داشتیم نه از بلیت فروشی، یک زمانی همه اسپانسری را به یک بانک دادند، چرا؟ این پول سر سفره بچه های مردم می آید. به جز تیم های نظامی، اگر کسی ورودیه را پرداخت نکند، حذف می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال پاس باید ورود بدهد چون فقط یک تیم نظامی پول نمی دهد نه اینکه این پول لازم باشد بلکه باید حیثیت کشتی حفظ شود. از فدراسیون قبلی 50 میلیون برای تبلیغات به لیگ نمی دادند، الان 1.5 میلیارد است که باید از پول بچه های مردم بدهم، خیلی حرف می زنند، همه اینها را می گویم. لیگ برای ما بسیار مهم است. با هر هیئتی که مانع رفتن یک کشتی گیر به تیم استانی دیگر شود، برخورد خواهم کرد. من به کشتی گیران هشدار می دهم که اگر امضا کردند بایستند وگرنه من آن را ممنوع می کنم. آقایان یک قرارداد محکم ببندید بعد به آنها پرداخت کنید.

بالاخره منشی گفت: کاری نکن لیگ رفت و برگشت، هنوز پر نشده. یا به یک مکان رفت و برگشت و قرعه کشی کنید. یا بازی اول یک دور و بازی برگشت یک دور و فینال در تهران است. خدا سالن هفت تیر را هم آزاد کرد و دعا کنید در آنجا مسابقه برگزار کنیم. لیگ پیش از المپیک را در کورونا برگزار کردیم که توانستیم در المپیک شرکت کنیم. وقتی کشتی بزرگتر می شود همه بزرگتر می شوند و بلند می شوند. من مشکل دارم که بعضی ها چطور می خواهند خودشان را تبلیغ کنند. من به زندگی فرزندانم علاقه ای ندارم.

ادامه مطلب؛

دیدگاهتان را بنویسید