شاید در انتخابات بعدی ظلم دیگری صورت گیرد

شاید در انتخابات بعدی ظلم دیگری صورت گیرد

روز جدید : انتخابات ریاست جمهوری 1400 پیامدهای متعددی داشت که مهمترین آن رد صلاحیت چهره هایی چون علی لاریجانی بود که 12 سال در مهمترین پست قوه مقننه نشست و رد صلاحیت وی به عنوان رئیس جمهور تحریک آمیز بود. رهبر معظم انقلاب در 14 خرداد 1400 پس از اعلام بررسی های شورای نگهبان فرمودند: «این گزارش ها خلاف واقع و متناقض است». حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به گسترش این موارد در بین مردم و در فضای آزاد و نامحدود مجازی، تأکید کردند: حفظ ناموس یکی از بالاترین حقوق بشر است. «آنها باید پیام های نادرست درباره فرزند یا خانواده یک نفر را جبران کنند. «بعد از اعلام برکناری علی لاریجانی بود که برادرش صادق لاریجانی از شورای نگهبان استعفا داد و علی لاریجانی نیز تصمیم گرفت به ندرت در این مراسم شرکت کند.

مجلس نتیجه واحدی ندارد

انتخابات بعدی کشور تا یک سال دیگر که قرار است نمایندگان انتخاب شوند برگزار می شود و این انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است. در انتخابات مجلس یازدهم اکثریت اصلاح طلبان رد صلاحیت شدند و تعداد انگشت شماری وارد مجلس شدند. این برکناری ها باعث شد بخشی از جریان اصلاحات تمایلی به حضور در انتخابات مجلس دوازدهم نداشته باشد. از سوی دیگر، عملکرد مجلس اصولگرایان یازدهم چندان قابل قبول نیست، بنابراین لازم است کاندیداهای دو طرف بتوانند در انتخابات شرکت کنند، زیرا علاوه بر تشکیل مجلسی پویا، حضور مردم در صندوق رای پشتوانه خوبی برای کشور در عرصه بین المللی است.

چه ظلمی بود؟

در چنین شرایطی حامیان و افراد با مسئولیت بالا باید زمینه را برای تایید نامزدهای هر دو جناح و حضور مردم در انتخابات فراهم کنند. حجت الاسلام پورمحمدی که وزیر کشور بود روز گذشته وارد عرصه انتخابات شد و گفت: این کشور جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی است و باید بر اساس انتخابات تشکیل شود و اساس قانون اساسی ما این است که همه چیز بر اساس انتخابات باشد. «انتخابات پیچیده‌ترین، منظم‌ترین، منظم‌ترین و اساسی‌ترین قاعده نظام اجتماعی است و در انتخابات هیچ اهمیتی ندارد و در همه جوامع مدنی قانون انتخابات قانون اساسی و دارای قوانین ثابت است. قانون اساسی برای احزاب اما هنوز خط مشی کلی احزاب را ننوشته ایم. «وظیفه احزاب چیست؟ دولت 200 حزب می خواهد؟! الان ما 132 کشور دارای مجوز داریم و بقیه مجوز ندارند؛ یعنی آنها. مجمعی تشکیل نداده اند و کارهای دیگر خود را انجام نداده اند این احزاب کجا هستند و نقش و سهم آنها چیست، در انتخابات چه نقشی دارند، طبق قانون اساسی اینها موضوعات اصلی است و سیاست کلی آن باید روشن شود. . وی گفت: سال گذشته در انتخابات ریاست جمهوری رهبری فرمودند که ظلم و جفا باید جبران شود. هیچ کس تا به حال نگفته که منظور رهبر چه کسی بوده است و ما هنوز هم نفهمیده ایم منظور رهبر چه کسی بوده است. کی باید جواب بده؟ مقصر کی بود؟ چه ظلمی بود؟ ممکن است در انتخابات بعدی ظلم دیگری صورت گیرد. چرا اجازه دادید این اتفاق بیفتد؟ سال آینده دوباره انتخابات داریم. دبیر کل جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: این بسیار ارزشمند است که قانون اساسی میراث بزرگ ملی، انقلابی، دینی و ارزشمند ما و شهید بهشتی در رأس تدوین آن و شاهکار و میراث بزرگ اوست. ” قانون اساسی محصول همه نخبگان ما در خط مقدم انقلاب است.

دیدگاهتان را بنویسید