من 3 بار در 6 ماه باختم ؛ من در لیگ نمی جنگم / در دنیا آمادگی کمتری نسبت به المپیک داشتم

زمان: 16:16
منتشر شده در: 24/07/1400
کد خبر: 1776574

قهرمان کشتی 67 کیلویی المپیک و جهان گفت: من در 6 ماه 3 بار شکست خوردم. من در لیگ مبارزه نمی کنم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا گرایی قهرمان کشتی 67 کیلوگرم المپیک و جهان در مورد افتخارات امسال خود گفت: خدایا مرا روشن کن. ما سهمیه ای را کسب کردیم که سخت تر از المپیک بود ، زیرا هیچ کس در آسیا این سهمیه را نگرفت. پس از کسب سهمیه المپیک ، 67 کیلوگرم وزن داشتیم که بزرگترین وزن جهان بود و من ابتدا برنده شدم و سپس مسابقات المپیک اسلو را در جهان تکرار کردم.

وی در مورد اینکه اعتماد به نفس و آرامش او در کشتی از کجا نشأت می گیرد ، ادامه داد: این اعتماد به نفس به تلاش های روزانه در اردوی تیم ملی باز می گردد و همچنین برنامه ریزی هایی که با کارکنان تیم ملی کشتی انجام داد. ما داریم. حداقل من می دانستم و باور داشتم که می توانم یک قهرمان باشم. به دلیل فاصله کم بین دو مسابقه ، آمادگی کمتری در جهان نسبت به المپیک داشتم ، اما خوشبختانه از هر دو منطقه سربلند بیرون آمدم. در مورد آرامشی که در کشتی دارم ، تلاش زیادی برای رسیدن به این وضعیت لازم است. سعی می کنم در مسابقات خودم را کنترل کنم و استرس نمی گیرم.

او می گوید: “همه من را تجزیه و تحلیل کردند و آمدند تا مرا کتک بزنند.” همه آنها روی زمین برخاستند و فرار کردند ، همه جنگنده های ژاپن ، گرجستان و روسیه از روی زمین بلند شدند و فقط جنگنده آذربایجانی روی زمین فرود آمد. آنها می دانستند که اگر روی زمین بنشینند ، کشتی بلافاصله به پایان می رسد. ما باید روی صعودهای زمین کار کنیم تا اجازه ندهیم حریفان از زمین بلند شوند. من هم روی زمین و هم روی پاهایم فن دارم. او در مبارزه با کشتی گیر روس بدن خود را چاق کرده بود ، اما وقتی از زمین من بلند شد ، می دانستم که پشتم را دارم و به او فشار آوردم و او را عقب کشیدم. از اینجا ریتم کشتی تغییر کرد و من با کنترل خوب برنده کشتی شدم.

این شخصیت شیرازی در پاسخ به این س ifال که آیا قصد دارد رکورد حمید سوریان را بشکند ، تاکید کرد: حمید سوریان که الگوی فنی و اخلاقی من در کودکی است ، برای کسب مدال تلاش می کنم. تا حد امکان.

“از سال 2018 ، زمانی که من کشتی گیر 72 کیلوگرم بودم و سپس تصمیم گرفتم به 67 کیلوگرم بروم ، 4 ماه قبل از المپیک سهمیه کسب کردم ، 4-5 کیلوگرم در آنجا کم کردم و سپس المپیک ، که باید همان را از دست می دادم. میزان. رژیم تنش بر بدن و کشتی ، به ویژه نبرد اول ، تأثیر می گذارد. سپس مجبور شدم در سراسر جهان وزن کم کنم ، امسال سه بار وزن کم کردم ، اما خوشحالم که با تصمیمات کارکنان همه موفق بودند و من موفق شدم با افتخار از مسابقه بیرون بیایم.

وی همچنین در مورد اهدای مدال خود به شهید گمنام مدفون در کنار فدراسیون کشتی تصریح کرد: این شهید بزرگوار حدود دو سال است که در اینجا مدفون است و ما رزمندگان با این شهید زندگی کرده ایم. یک شب بعد از طلای المپیک ، با آن درد داشتم و گفتم: “کمکم کن دوباره طلا را بگیرم و این مدال را به تو بدهم.” 11 ثانیه تا کشتی گیر گرجی باقی مانده بود و من می خواستم 4 امتیاز بگیرم. به تخته نگاه کردم و گفتم خدایا چگونه می توانم در 11 ثانیه 4 امتیاز بگیرم ، اما این اتفاق افتاد ، با دعای شهید بزرگوار و مردم و من همانطور که گفتم عمل کردم و مدال را به او دادم. آنها جان خود را دادند تا بتوانیم راحت اینجا بنشینیم.

قهرمان المپیک در مورد مبارزه خود با حریف گرجی بسیار حساس گفت: “من و این کشتی گیر قبلاً دو بار جنگیده ایم.” همیشه در نیمه نهایی. المپیک و امیدهای جهان وقتی به دنیای امیدها برخورد کردم 5-3 عقب بودم. و در اینجا با 6-1 عقب افتادم و جلو افتادم. او یک مبارز زیرک است و در سمت چپ عملکرد خوبی دارد.

گرای که امروز (15 اکتبر) یکی از دو مهمان برنامه حلقه طلایی بود ، درباره مبارزه خود برای فینال افزود: من برای فینال خیلی راحت نبودم چون کشتی گیر روس چاق و زشت بود و نمی توانست نفس بکشد. وقتی از زمین من بلند شد ، کشتی حساس شد ، اما من کشتی را با فن خارج کردم.

وی در مورد داوران در این دوره از مسابقات گفت: قضاوت ها خوب بود ، کمتر از حق غذا خوردن در سال های گذشته بود ، اما از آنجا که ایران نماینده ای در اتحادیه ندارد ، کسانی که در اتحادیه جهانی نماینده هستند هنوز به برخی کشتی ها دست می زند “

قهرمان وزن 67 کیلوگرم جهان در مورد جایزه ای که برای دو مدال طلای المپیک و جهان دریافت کرد ، گفت: از مردم عزیز شیرازی تشکر می کنم که هم بعد از المپیک و هم بعد از مسابقات جهانی سنگ تمام کردند ، اما هیچ قول و پاداشی از طرف مسئولان نداشتیم. به “. جایزه المپیک که هنوز پرداخت نشده است. وزیر راه قول داد زمین را اهدا کند که اگر خدا بدهد محقق می شود.

وی در پایان گفت که امسال در لیگ نیست و تاکید کرد: امسال ما تحت فشار زیادی بودیم ، سه بار وزن اضافه کردم. در آستانه بازی های آسیایی ، تلاش خود را برای شرکت در این مسابقات مضاعف می کنم.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید