مهاجرت اجباری عشایر از مناطق تابستانی لند تا هفته آینده / تحویل به موقع سوخت به مناطق روستایی و موگرمون

زمان: 15:42
منتشر شده در: 14/07/27
کد خبر: 1777529

جلسه ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات مقابله با بحران در شهرستان لند برگزار شد و در مورد مهاجرت عشایر ، تامین سوخت مناطق روستایی و بخشها تصمیم گیری شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس ، جلسه ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی زمین با حضور فرماندار و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان در فرمانداری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه ، صفازاده ، دبیر مدیریت بحران در سرزمین ، آخرین وضعیت ادارات و نیاز به آمادگی برای مقابله با بحران ها را تشریح کرد.

تورج رزمجو با اشاره به ضرورت و اهمیت مدیریت بحران گفت: باید قبل از وقوع حادثه را درمان کنیم ، در زمان بحران نباید دچار سردرگمی شد و نباید توپ را به یکدیگر پرتاب کرد.

e8a156dd 1c9d 42d2 b601 c7cbc4b9f373 خبر خاکستری

وی افزود: مشکلات ناشی از بحث عدم نظافت یا نظافت میزها یکی از مشکلاتی است که می تواند منجر به انسداد میزها و آبگرفتگی معابر شود و شهرداری باید این اقدام را سریعتر انجام دهد.

فرماندار لنده گفت: تیم های مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه نیز باید آمادگی کامل را برای بحران ها داشته باشند ، زیرا در بحران ها باید نیروهای خود را برای پاسخگویی سریع به نیازها بسیج کنند.

وی خاطرنشان کرد: در مورد پایه های برقی که در معرض سقوط هستند ، باید از این پس جابجا و تعویض شود تا از حوادث جلوگیری شود.

رازمیو گفت: با توجه به ورود موج جدید تاج به قله ششم ، همه ادارات و نهادها باید پروتکل های بهداشتی را اجرا کرده و با شبکه بهداشت همکاری کرده و فرهنگ استفاده از واکسن در بین مردم را ایجاد کنند ، یک موضوع مهم و ضروری است. “

9fd727f9 991d 442f bdc8 d79d609d587a خبر خاکستری

وی ادامه داد: تبلیغات شوم دشمنان مبنی بر اینکه واکسن تزریق نمی شود ، کشنده است فقط به این دلیل که از ملت در برابر این ویروس محافظت نمی کند و هنگامی که رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور یک کشور مانند مردم عادی جامعه دریافت می کنند واکسن ها ، همه ما باید از این بزرگان برای تزریق واکسن پیروی کنیم و گروه های دیگر را برای دریافت واکسن دعوت کنیم.

فرماندار شهرستان لنده گفت: هنگام بحث شکستن لوله های آب در شهر و هدر رفتن آب ، این امر باید با تفاهم نامه شهرداری و آبرسانی و فاضلاب در اسرع وقت انجام شود.

وی گفت: در خصوص تجهیزات راهسازی مشکلات عمده ای داریم که به دنبال حل مشکلات آنها با مشورت مسئولان راهداری استان هستیم تا در روزهای آینده این مشکل برطرف شود.

موسی محتشم ، ولسوالی مرکزی لنده ، به ضرورت آمادگی همه جانبه در برابر بحران اشاره کرد و گفت: سال گذشته خشکسالی خسارات زیادی به بار آورد.

وی افزود: به دلیل مشکلات ناشی از بارندگی های غیرمنتظره و وسعت منطقه حفاظت شده ، چند ماه است که یک لودر مدیریت بزرگراه آسیب دیده است و این مهم برای مقابله با چالش های بحران در روزهای بارانی است.

مختاشام گفت: با پیگیری های انجام شده در سال های اخیر ، موضوع گازرسانی به روستاهای بخش مرکزی اکثر آنها حل شده است ، اما برخی از روستاهای کم جمعیت که هنوز گاز شهری ندارند نیاز به تامین دارند. با روغن

وی افزود: کوپن های نفتی قبلی که به دلیل لغو شدن به روستاییان داده شده بود ، برخی از آنها یا آنها را گم کردند یا با کوپن ها مشکل داشتند و شرکت نفت تأکید می کند که برای تحویل سوخت جدید باید این کار انجام شود.

ذبیح الله محمدی با اشاره به وضعیت منابع طبیعی و مراتع گفت: آخرین زمان مهاجرت تا پایان شهررویر است که هنوز برخی عشایر در این منطقه هستند که سعی در قطع شاخه ها دارند و خسارات زیادی به بار آورده اند. به طبیعت “

وی افزود: امور عشایر باید فوراً انتقال آب به عشایر را متوقف کند زیرا این اقدام عشایر را مجبور به ترک مناطق ییلاقی می کند که این امر آسیب کمتری به طبیعت وارد می کند.

c136b97c 4e89 456f 9fda c9bc7f8fec9a خبر خاکستری

رئیس منابع طبیعی شهرستان لند گفت: امسال 3 مورد آتش سوزی بزرگ داشتیم ، 7 هکتار در کوه سفید و 50 هکتار در ماردین بید و کوه خاتم. ما در منطقه به مدت 3 روز به دلیل حادثه ای در منطقه بهمئی. “

وی افزود: با توجه به پروژه های مدیریت حوضه آبریز برای جلوگیری از فرسایش خاک و انسداد سیلاب در حوضه آبریز مالشیچ ، در حال حاضر پروژه مهمی در حال انجام است.

احمدی رئیس اداره راه شهرستان لنده در این باره می گوید: به دلیل نبود سیستم راهداری ، طی روزهای آینده در منطقه حضور خواهیم داشت و آماده ارائه خدمات به روستاها و بزرگراه ها خواهیم بود.

وی افزود: دانش آموزان شهرستان برای تعمیرات اساسی به مرکز استان منتقل می شوند و مشکلات طی هفته های آینده برطرف شده و به شهرستان اعزام می شوند.

رئیس اداره برق شهرستان ، لنده ، گفت که سرقت تجهیزات برق یک بحران جدی برای شرکت برق استان است ، مشکلی جدی که بیشتر در روستاهای دور افتاده رایج است.

وی افزود: این سرقت ها در نیمه دوم سال و در فصل زمستان افزایش می یابد و انتظار داریم پلیس با کار شبانه روزی از سرقت و تلفات با اداره برق جلوگیری کند.

نماینده شهرداری لنده با اشاره به آخرین اقدامات شهرداری گفت: لایه مخروبه سیلاب شمالی شهر لنده ، نظافت جداول شهر و تعمیر جدول را در دستور کار داریم.

وی افزود: با توجه به مشکلات ناشی از آتش سوزی ها در آتش نشانی با کمبود شدید نیروی کار مواجه هستیم و امیدواریم این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

رحمانی گفت: از همه ادارات و نهادهای مختلف شهرداری و آتش نشانی انتظار داریم در هنگام آتش سوزی کمک کنند.

44c74418 7993 472f 8594 ae93efc03cb8 خبر خاکستری

نماینده شهرداری لنده گفت: شرکت آبرسانی و فاضلاب شهری لنده در سال گذشته حتی یک ریال نیز بابت حفاری شهرداری پرداخت نکرد.

سیدعلی توحیدی ادامه داد: در شش ماهه اول سال بیش از 185 خانوار آسیب دیده از بلایای طبیعی و بلایایی که از این حادثه سود بردند از امکانات و تجهیزات جمعیت هلال احمر در شهرستان بهره مند شدند.

وی افزود: 280 داوطلب دوره های اولیه و تخصصی دوره های امدادی و پیش بیمارستانی را گذرانده اند.

وی گفت: مبلغ 60 میلیون تومان به بیماران صعب العلاج و بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب به صورت نقدی پرداخت شد و بیش از 180 بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد.

داورپانا ، رئیس آبرسانی و فاضلاب شهری لنده گفت: بحث راههای روستایی مهمترین عامل در جلوگیری از توسعه شبکه آبرسانی روستایی است که عامل مهمی در تأخیر در خدمات است.

وی افزود: روشنایی ایستگاه های پمپاژ دالیک و موگرمون برای بحث نیاز به پشتیبانی فوری از اداره برق شهرستان دارد

رئیس اداره آبرسانی و فاضلاب شهرستان لنده گفت: بیش از 12 نقطه حساس در شهر لنده دارای شکستگی است که بحران های جدی ای است که می تواند از هدر رفت آب و کمبود آب در شهرها جلوگیری کند.

وی تاکید کرد: شهرداری اجازه حفاری برای آبرسانی و فاضلاب را نمی دهد و این چالش بزرگی در شهر است که باید هرچه سریعتر حل شود.

جانشین فرمانده سپاه شهرستان لند گفت: “اشراف مدیران در مواجهه با چالش ها و بحران ها یکی از مهمترین نیازهای اساسی است.”

وی افزود: مانند گذشته سپاه و بسیج به همراه ادارات و مدیریت بحران یکی از تسهیل کنندگان هستند و آماده همکاری در این راه با همه ادارات هستند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید