مهاجرت تحصیلی به استرالیا، گامی به سوی زندگی بهتر

مهاجرت تحصیلی به استرالیا، گامی به سوی زندگی بهتر

در میان افراد مختلفی که هر ساله به استرالیا مهاجرت می کنند، دانشجویان در صدر جدول قرار دارند. سیستم آموزشی قوی و مدرن دلیل اصلی انتخاب بسیاری از دانش آموزان در سراسر جهان است. اما چگونه می توان در این کشور پذیرش گرفت؟ مدارک مورد نیاز برای تحصیل در استرالیا چیست؟ می آرمان اینجاست تا به سوال شما پاسخ دهد و تمامی مراحل لازم را در اختیار شما قرار دهد.

برای درخواست پذیرش در استرالیا به این مدارک نیاز دارید

بهترین و ساده ترین راه برای مهاجرت به استرالیا ثبت نام در دانشگاه می باشد. دانشگاه های این کشور از سطح علمی قابل توجهی برخوردار بوده و افراد موفق بسیاری را در زمینه های مختلف تربیت کرده اند. سیستم آموزشی استرالیا با سیستم آموزشی انگلیسی مرتبط است. بنابراین برای علاقه مندان به کسب علم و دانش، انتخاب عاقلانه ای خواهد بود. متعاقبا با مدارک لازم برای تحصیل در استرالیا و در مورد اخذ پذیرش در این کشور بیشتر خواهید آموخت:

  1. پاسپورت معتبر

یکی از اولین و مهمترین مدارکی که باید هنگام درخواست پذیرش استرالیا ارائه دهید کپی پاسپورت شماست. اگر پاسپورت ندارید، باید قبل از ارسال درخواست، پاسپورت خود را دریافت کنید. توجه داشته باشید که پاسپورت شما باید برای مدتی معتبر باشد تحصیل در استرالیا شما معتبر هستید.

  1. دایرکتوری سال تحصیلی قبل

نامزدهایی که آنها به دنبال آنها هستند تحصیل در استرالیا آنها باید یک گزارش کامل یا گواهی از سطح تحصیلات قبلی خود ارائه دهند. ریز نمرات و معدل مقطع تحصیلی قبلی از مهم ترین مدارکی است که باید به دانشگاه ارسال کنید. نکته مهم در این زمینه تبدیل نمرات کسب شده خود به نمره قابل قبول در استرالیا بر اساس سیستم نمره دهی آن کشور است.

  1. ارائه نتایج آزمون زبان

مهمترین چالش در مسیر هر دانشجوی مهاجرت تحصیلی، کسب نمره زبان قابل قبول برای درخواست پذیرش در دانشگاه مورد نظر خود با رزومه قوی است. با ارائه نمره زبان قابل قبول در یکی از آزمون های زیر می توانید برای پذیرش از دانشگاه های استرالیا اقدام کنید:

  • آزمون بین المللی زبان آیلتس (IELTS)
  • آزمون زبان شغلی (OET)
  • آزمون کامپیوتری زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی (TOEFL IBT)
  • آزمون انگلیسی پیرسون (PTE)
  • آزمون انگلیسی پیشرفته کمبریج (CAE)
  1. نامه سابقه کار

آن دسته از دانشجویانی که برای پذیرش برای ادامه تحصیل در هر یک از دانشگاه های استرالیا، به ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی اقدام می کنند، معمولاً باید تجربه کاری ارائه دهند. این فاکتور مخصوصاً برای کسانی که دارای تفاوت تحصیلی هستند (تفاوت بین دو دوره) ضروری است.

  1. خلاصه سوابق کاری)

یکی دیگر از مدارک لازم برای تحصیل در استرالیا رزومه است. این رزومه شامل سوابق و تجربیات آموزشی، کاری، تحقیقاتی و حتی هنری است تا شما را فردی فعال و پرتلاش نشان دهد. به یاد داشته باشید که بسیار مهم است که CV شما به روز و دقیق باشد. بنابراین از قرار دادن اطلاعات نامناسب یا قدیمی در آن خودداری کنید. افسر پرونده در مورد صحت و صحت اطلاعات شما بسیار حساس است، بنابراین به شما توصیه می شود در این مورد دقت بیشتری داشته باشید.

  1. SOP

انگیزه نامه یا SOP یکی از مهمترین مدارکی است که دانشجویان باید هنگام درخواست پذیرش ارائه دهند. هدف شما از تحصیل در دانشگاه مورد نظر، برنامه ریزی شما برای آینده، انگیزه اصلی انتخاب دانشگاه (هیئت علمی، شهرت، کار و …)، تخصص و زمینه کاری قبلی، توضیح شغل مورد نظر شما پس از فارغ التحصیلی، و غیره .n. اینها نکات اصلی هستند که باید در نامه خود به آن اشاره کنید.

  1. توصیه ها

توصیه نامه یا LOR در واقع نامه معتبری از استاد یا فردی است که به مهارت و دانش دانشجو اعتماد دارد و او را به خوبی می شناسد. در اکثر دانشگاه‌های دنیا از جمله استرالیا، دانشجو موظف است دو توصیه نامه ارائه کند تا دانشگاه مقصد یک تصور کلی از دانشجو، خلق و خو، سطح فعالیت و … داشته باشد. برای ارائه توصیه نامه کامل و استاندارد می توانید از اساتید قبلی خود کمک بگیرید.

  1. پروژه یا نمونه کارها

یکی از مهمترین مدارک مورد نیاز برای تحصیل در استرالیا چیزی که به پذیرش شما کمک زیادی می کند، ارائه مجموعه ای از کارها یا پروژه های قبلی است که با اساتید یا موسسات انجام داده اید. معمولا اکثر دانشگاه ها به افرادی که سابقه کار یا تحصیلات حرفه ای دارند ترجیح می دهند پس بهتر است تمام سوابق خود را در این زمینه ارائه دهید.

پایان نامه کارشناسی ارشد دانشجویانی که در مقطع دکتری پذیرفته شده اند بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود، بنابراین توصیه می شود در صورت تمایل به ادامه تحصیل در مقطع دکتری، یک پایان نامه تخصصی و تخصصی بنویسید. در بسیاری از دانشگاه های جهان، موضوع پایان نامه دانشجو در بدو ورود تنظیم می شود و فرد باید در طول دوره تحصیلی خود در مورد موضوع انتخابی تحقیق کند. بنابراین در پذیرش دانشگاه اهمیت پروژه، پورتفولیو و پایان نامه را دست کم نگیرید.

مطالعه مهاجرت استرالیا

پیش نیازهای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

پس از پذیرش در یکی از دانشگاه های استرالیا، باید برای ویزای تحصیلی آن کشور اقدام کنید. ویزای تحصیلی به شما این امکان را می دهد که در طول تحصیل در استرالیا بمانید که فرصتی عالی برای یافتن کار و اخذ اقامت دائم در این کشور است. مدت اعتبار این ویزا معمولا 5 سال است که بر اساس نوع دوره تحصیلی تعیین می شود. برای اطلاعات بیشتر و جزییات بیشتر در این زمینه می توانید به وب سایت وزارت کشور استرالیا مراجعه کنید. از جمله ویژگی های ویزای تحصیلی استرالیا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شما می توانید در دانشگاه مورد نظر خود ثبت نام کنید.
  • می توانید خانواده ممتاز خود را با خود به استرالیا ببرید.
  • شما می توانید یک پورتال رسمی آنلاین در داخل یا خارج از استرالیا داشته باشید.
  • می توانید به صورت پاره وقت یا تمام وقت کار کنید.

شرایط عمومی برای درخواست ویزای تحصیلی استرالیا

هنگام درخواست ویزای تحصیلی استرالیا برای تحصیل در این کشور، باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • تایید الکترونیکی ثبت eCOE
  • مدرک رضایت والدین برای زیر 18 سال
  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورت استاندارد
  • پرداخت هزینه ویزا
  • مجوز ورود موقت به کشور
  • صلاحیت تحصیلی و سابقه کار
  • مدارک اثبات تمکن مالی (شهریه، هزینه زندگی، هزینه افراد تحت تکفل، بلیط رفت و برگشت)
  • پرداخت حق بیمه

ویزای خود را معتبر نگه دارید

رعایت برخی نکات برای حفظ اعتبار ویزای تحصیلی یکی از مهم ترین اقداماتی است که پس از اخذ این ویزا و ورود به خاک این کشور باید به آن توجه داشته باشید. به یاد داشته باشید که دولت استرالیا به ویژه در سال های اولیه ورود شما به این کشور بر این موارد تاکید و حساسیت زیادی نشان می دهد. از جمله موارد بسیار مهمی که باید در نظر داشت می توان به نکات زیر اشاره کرد:

  • آدرس استرالیایی خود را به دانشگاه خود بدهید و در صورت مهاجرت به آنها اطلاع دهید.
  • در دانشگاهی که تحصیل می کنید باید در یک سفر مداوم و مستمر باشید.
  • حمایت مالی خود را در طول اقامت خود حفظ کنید.
  • شرایط و ضوابط کار و تحصیل مرتبط با ویزای خود را نقض نکنید.
  • اگر مدرک یا شغل خود را تغییر دهید، باید برای ویزای جدید اقدام کنید.

ویزای تحصیلی استرالیا

با ارائه مدارک لازم برای تحصیل در استرالیا ویزای تحصیلی دریافت کنید

اخذ ویزای تحصیلی استرالیا مستلزم تلاش و از همه مهمتر شرایط بسیار ویژه است. بنابراین، برای دریافت آن، باید با دستان پر عمل کنید. ارائه تمامی مدارک لازم در سفارت یا اداره مهاجرت استرالیا نه تنها گام بزرگی در جهت اخذ پذیرش است، بلکه در بدو ورود به این کشور فرصت های جدید و هیجان انگیزی را تجربه خواهید کرد. استرالیا کشوری توسعه یافته و موفق است که زندگی درهای جدیدی را به روی شما خواهد گشود. به یاد داشته باشید که برای دریافت ویزا برای پذیرش و تحصیل در استرالیا باید مدارک خاصی را ارائه دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید از کارشناسان مجموعه مهاجرت تحصیلی مای آرمان جویا شوید myarman.com برای کمک تماس بگیرید رویای من شما بهترین راه مهاجرت را پیدا خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید