استرالیا یا کانادا؛ مهاجرت ایرانیان به کدام کشور بهتر است؟

استرالیا یا کانادا؛  مهاجرت ایرانیان به کدام کشور بهتر است؟

محبوب ترین کشورهای مهاجرتی ایرانیان را بشناسید

برای انتخاب بهترین کشوری مناسب برای مهاجرت ایرانیان باید به گزینه های مختلفی مانند کانادا، استرالیا، ترکیه، آلمان و انگلیس اشاره کنیم. در این میان کشورهای کانادا و استرالیا به دلیل رشد اقتصادی بالا، امنیت خوب و شرایط تحصیلی عالی به انتخاب اول ایرانیان تبدیل شده اند. بر اساس آمار رسمی، تقریبا بیست درصد از جمعیت مهاجر کشور در یکی از این دو کشور زندگی می کنند.

این نشان دهنده اهمیت زیاد آن است مهاجرت به استرالیا و اینجا کاناداست. هر یک از کشورها دارای مزایای منحصر به فردی هستند که آنها را به انتخابی مناسب برای طیف عظیمی از ایرانیان تبدیل می کند. در سال های اخیر بیش از پنجاه هزار ایرانی به دلیل این مزایا به کانادا و استرالیا مهاجرت کرده اند.

موسسه مهاجرتی هرمس انتخاب اول بسیاری از متقاضیان مهاجرت به این دو کشور می باشد. در بین این دو کشور، کانادا ایرانیان بیشتری را پذیرفته است. بنابراین حداقل بر اساس آمارهای موجود سیصد هزار ایرانی مهاجر آنها در این کشور کار می کنند و بسیاری از آنها اقامت دائم کانادا را دریافت کرده اند.

برای مهاجرت به کانادا و استرالیا چه زبانی باید بدانیم؟

یکی از مهمترین لحظات هنگام انتخاب کشوری مناسب برای مهاجرت ایرانیاناین زبانی است که برای زندگی و کار باید یاد بگیرید. خوشبختانه، زبان یک نقطه مشترک بین کانادا و استرالیا است. زیرا زبان رسمی هم در کانادا و هم در استرالیا انگلیسی است.

البته، در برخی از استان های کانادا (به ویژه کبک) زبان فرانسه سخنرانان بیشتری دارد. اما عموماً همه مردم استرالیا و کانادا انگلیسی می دانند. این ممکن است یک مزیت بزرگ برای مهاجرت به این دو کشور تلقی شود. زیرا برای مهاجرت به کشورهایی مانند آلمان یا ترکیه باید زبان دیگری را یاد بگیرید. در حالی که انگلیسی به عنوان یک زبان ساده در نظر گرفته می شود که یادگیری آن بسیار آسان است.

اگر قصد دارید با استفاده از این روش تحصیلات خود را ادامه دهید مهاجرت به کانادا و استرالیا را بگیریم، باید مدارک مربوط به اخذ مدرک تافل یا آیلتس را در زمان ثبت درخواست در دانشگاه مربوطه ارائه دهید. علاوه بر این، افرادی که از طریق فرآیند پیشنهاد شغلی فرصت اقامت در استرالیا و کانادا را دریافت می کنند، باید یکی از این دو مدرک را به همراه داشته باشند.

کدام کشور برای تحصیل جوانان در خارج از کشور مناسب تر است؟

استرالیا و کانادا به عنوان دو گزینه برتر در این زمینه کشوری مناسب برای مهاجرت ایرانیانشرایط مناسبی را برای تحصیل مهاجران خارجی فراهم کرده اند. دانشگاه های استرالیا و کانادا هم به صورت خصوصی و هم به صورت دولتی فعالیت می کنند. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی معمولاً بسیار کمتر از هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی است. اما فراموش نکنید که حتی برای تحصیل در دانشگاه های دولتی نیز باید مدارک مربوط به تمکین مالی را ارائه دهید.

دانشگاه های استرالیا و کانادا جزو بهترین دانشگاه های دنیا هستند و با برخی از معتبرترین مراکز آموزشی مانند کالج سلطنتی انگلستان، دانشگاه MET و … هم رده هستند. مهاجرت تحصیلی یکی از سریع ترین و ارزان ترین راه ها برای اخذ اقامت استرالیا و کانادا می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت تحصیلی به استرالیا و کانادا می توانید با کارشناسان هرمس اپلی تماس بگیرید. (02191070170)

کدام کشور به کارمندان و کارگران حقوق بیشتری می دهد؟

یکی از مهمترین نکات در زمینه انتخاب کشوری مناسب برای مهاجرت ایرانیاندر مورد حقوق کارمندان و کارگران است. به طور کلی می توان گفت که دستمزد هفتگی کارمندان و کارگران در استرالیا کمی بیشتر از دستمزد کارمندان و کارگران در کانادا است. بر این اساس، با توجه به این عدد می توان گفت که دستمزد ماهانه افرادی که استرالیا را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب می کنند، بیشتر از دستمزد مهاجران کانادایی خواهد بود.

البته باید توجه داشته باشیم که میزان حقوق و دستمزد شما به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال، حقوق فردی که در یکی از شهرهای انتاریو زندگی می کند معمولا بیشتر از حقوق فردی است که در یکی از شهرهای نسبتاً دور از مرکز استرالیا کار می کند. به طور کلی می توان گفت که حقوق شما در هر یک از این کشورها به گونه ای تنظیم شده است که بتوانید هر ماه سرمایه گذاری کنید و یا بخش عظیمی از درآمد خود را پس انداز کنید و علاوه بر آن تمامی نیازهای خود را به بهترین شکل ممکن برطرف کنید.

کدام کشور فرصت های شغلی بهتری دارد؟

سوال دیگر در زمینه انتخاب کشوری مناسب برای مهاجرت ایرانیان، تعداد موقعیت های شغلی و میزان اشتغال. با بررسی نرخ بیکاری در دو کشور استرالیا و کانادا می توان به این نتیجه رسید که نرخ بیکاری کانادا در حدود سه و نیم درصد کمتر از نرخ بیکاری استرالیا حدود پنج درصد است.

البته مانند بحث دستمزد و حقوق، نباید صرفاً به چنین آماری اتکا کرد. برای مثال، اگرچه میانگین نرخ بیکاری در کانادا حدود سه و نیم درصد است. اما همین میانگین در منطقه ساسکاچوان بیش از نه درصد است. مهم نیست به کدام یک از این کشورها مهاجرت می کنید. زیرا مهم ترین نکته در زمینه کاری شما داشتن تحصیلات مناسب و همچنین مهارت های فنی است. به طور کلی می توان گفت که اگر در کار خود متخصص هستید، نباید نگران یافتن شغل مناسب باشید.

آیا هزینه کلی زندگی در کانادا یا استرالیا بالاتر است؟

علاوه بر دستمزد و حقوق، بحث هزینه های عمومی زندگی نیز در حوزه گزینش از اهمیت بالایی برخوردار است کشوری مناسب برای مهاجرت ایرانیان هر یک از این کشورها اقتصاد رو به رشدی دارند. به همین دلیل می توان گفت که تمامی مهاجران پس از ورود به هر یک از این دو کشور می توانند با شروع کار درآمد کافی برای رفع نیازهای خود داشته باشند.

کل هزینه های زندگی شامل عوامل مختلفی مانند هزینه های غذا، هزینه های تفریح، هزینه های مسکن و غیره می شود. قاعدتا این هزینه ها برای هر شغل متغیر است و نمی توان تنها به یک آمار کلی بسنده کرد. بر اساس آمارهای مختلف، می توان تشخیص داد که زندگی در استرالیا مستلزم پرداخت هزینه های بیشتری نسبت به کانادا است. اما نباید فراموش کنید که سطح متوسط ​​درآمد در استرالیا بالاتر از کانادا است.

سریع ترین راه برای مهاجرت به استرالیا یا کانادا چیست؟

سوال اصلی بسیاری از کاربران پس از انتخاب یکی کشوری مناسب برای مهاجرت ایرانیان چگونه روند مهاجرت را تسریع کنیم؟ بهترین گزینه برای این کار استفاده از یک آژانس مهاجرتی معتبر است. مرکز مهاجرت هرمس به عنوان بهترین مرکز مهاجرتی کشور با سابقه طولانی و با بهره گیری از بهترین کارشناسان حقوقی مهاجرت مفتخر است که شما را در تمامی مراحل مهاجرت به کانادا و استرالیا همراهی کند.

دیدگاهتان را بنویسید