مهاجمان محیط بان مازندران دستگیر شدند/ تشدید نظارت ها در میانکاله ادامه دارد


ساعت: 13:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۱
کد خبر: 1807570

Miancale هر بار یک داستان غم انگیز جدید دارد. آتش، بوتولیسم، خیس شدن بیش از حد، خشکسالی، تجاوز به عرصه و اکنون شکارچیان نقابدار که محیط بانان را هدف قرار می دهند! به نظر می رسد اکنون زمان اقدام اساسی، امروز و فردا برای تجهیز امکانات و تجهیزات در شرایطی است که کمبود نیروی کار در طبقه متوسط ​​به دلیل شدت تکرار رسانه ای امری عادی شده است. اقتضا، ضرورت این است که دیگر وعده ها عملی نشود…

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ میانکاله هر روز داستان تازه ای دارد، یک روز پرندگان مهاجر را می بلعد، روز دیگر در آتش می سوزد، یک روز دستبندش می بندد، یک روز خشک می شود و حالا پای شکارچیان مسلح نقابدار به میانکاله باز است.

شکارچیانی که چندین ده برابر بیشتر از کشتن شما هستند و در تیراندازی به محیط بانان دریغ نکنید.

میانکاله در هفته های اخیر بارها مورد حمله شکارچیان متخلف قرار گرفته که با قایق وارد منطقه آشوراده شده و در درگیری با محیط بانان نیز چندین محیط بان را با تفنگ ساچمه زنی هدف قرار داده اند.

انتشار عکس هایی از حضور ده ها شکارچی مسلح در تالاب میانکاله طی ساعات اخیر مورد انتقاد فعالان و محیط زیست قرار گرفته است.

سید محمود هادیان رئیس اداره محیط زیست شهرستان بهشهر با تایید خبر حمله به نزدیک به 100 شکارچی غیرمجاز در منطقه آشوراده گفت: این افراد در حالی که صورت خود را پوشانده بودند با سلاح های شکاری به سمت محیط بانان تیراندازی می کردند. بر اثر تیراندازی تعدادی از محیط بانان مورد اصابت اسلحه قرار گرفتند که خوشبختانه به صورت سرپایی مداوا شدند.

وی افزود: متأسفانه شاهد ورود تعدادی شکارچی غیرمجاز با قایق از بندرترکمن به محدوده تالاب میانکاله هستیم و بر همین اساس عوامل اجرایی اداره کل محیط زیست مازندران با مشارکت تالاب وارد عمل شده اند. اداره کل محیط زیست گلستان.

رئیس اداره محیط زیست بهشهر گفت: در روزهای اخیر دستگاه های ذیربط برای پیشگیری و کنترل شکارچیان غیرمجاز منطقه تحت نظارت و گشت زنی در سطح منطقه قرار گرفتند.

این افسر ادامه داد: علیرغم اینکه نظارت از سوی منطقه انجام می شود، اما متاسفانه تعداد این شکارچیان بسیار زیاد است و با قایق وارد منطقه می شوند و در برخورد اخیر حتی شروع به تیراندازی به سمت محیط بانان می کنند.

هادیان گفت: البته منطقه را بر اساس ضوابط و مقررات و دستورالعمل های ابلاغی و همچنین ورود و دستور قوه قضائیه به استان های مازندران و گلستان رصد و کنترل می کنیم و تنش ها در منطقه کاهش یافته است. نزدیک به دو روز.»

وی گفت: گشت در منطقه با حضور مسئولان محیط زیست استان های مازندران و گلستان انجام شد. ما شاهد حضور این شکارچیان در منطقه نبوده‌ایم، اما به گشت‌زنی و نظارت بر منطقه ادامه می‌دهیم و اجازه تکرار چنین دستکاری‌هایی را به متخلفان می‌دهیم.

رئیس اداره محیط زیست بهشهر گفت: برای پیگیری این حادثه در مراجع قضایی پرونده تشکیل و چند تن از این شکارچیان دستگیر شدند.

این مسئول گفت: هر روز این مشاهدات هم در ساحل و هم در دریا در منطقه انجام می شود، اما باید اذعان داشت که به دلیل وسعت منطقه با کمبود نیروی کار و تجهیزات مواجه هستیم. 21 نفر از مردم محلی

هادیان افزود: علیرغم اینکه گشت زنی از دوربین دوچشمی استفاده می کند، نظارت تصویری و پهپادی منطقه برای کنترل بهتر منطقه ضروری است اما متاسفانه این امکانات را نداریم.

وی تاکید کرد: در صورت تحقق این امر می‌توانیم منطقه را هم به صورت فیزیکی و هم میدانی رصد کنیم و از طریق نظارت تصویری و پهپادها کنترل دقیق‌تری بر منطقه داشته باشیم؛ همچنین با توجه به وسعت منطقه، قایق‌هایی که در اختیار داریم. به روز، به روز و مجهز به امکانات لازم هستند.

رئیس اداره محیط زیست بهشهر اذعان داشت: به هر حال حفظ شبه جزیره ای با زمین بکر، تالاب و امکانات آبی نیازمند تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی کافی است که انتظار می رود در آینده نزدیک با ورود ملی به این موضوع رسیدگی شود. مقامات “

این مسئول خاطرنشان کرد: حفاظت و صیانت از محیط زیست وظیفه ماست که آن را به آینده خود و توسعه پایدار محیط زیست منتقل کنیم، ضمن اینکه با تلاش مضاعف باید کمبود امکانات و تجهیزات موجود برطرف شود.

تالاب بین المللی میانکاله در استان مازندران و در 25 کیلومتری شمال شهرستان بهشهر یکی از زیستگاه های مهم و ارزشمند پرندگان آبزی مهاجر و تعدادی از پرندگان بومی است.

حیات وحش میانکاله، تنها بخش بازمانده از مناطق نیمه جنگلی دریای خزر با وسعتی بیش از 65 هزار هکتار در منتهی الیه جنوب شرقی این دریا در دوازده کیلومتری شمال بهشهر قرار دارد. این تالاب همچنین از جنوب به خلیج باریک و کم عمق گرگان، از شرق به آشوراده (نزدیک بندر ترکمن) و از غرب به بندر جدید امیرآباد منتهی می شود.

گفتنی است بر اساس ضوابط و مقررات قانونی مدیریت تالاب میانکاله به دلیل قرار گرفتن بیشتر این تالاب در مازندران بر عهده اداره کل حفاظت محیط زیست این استان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید