حمله به سفارت ایران در ایرلند/ مهاجمان دستگیر شدند

حمله به سفارت ایران در ایرلند/ مهاجمان دستگیر شدند

قاضی پرونده پس از شنیدن شهادت پلیس و ناتوانی در دفاع از مهاجمان در برابر اتهامات وارده، آنها را با قرار وثیقه تا اطلاع ثانوی آزاد و از تردد در نزدیکی ساختمان سفارت ایران منع کرد. بر اساس این حکم، مهاجمان موظفند سه روز در هفته به پلیس معرفی و خود را معرفی کنند.

پلیس ایرلند چهار ضدانقلاب را که قصد تخریب ساختمان سفارت در دوبلین را داشتند، دستگیر کرد.

روزنامه ایرلندی اگزمینر در گزارشی گزارش داد که پلیس ایرلند این افراد را حوالی ساعت 23 روز جمعه (22 می 1402) در مرکز دوبلین دستگیر کرد. آنها شب را در بازداشت گذراندند و روز شنبه در دادگاه حاضر شدند.

بر اساس این گزارش، مهاجمان متهم به آسیب رساندن به دیوارهای بیرونی سفارت ایران بودند. یکی از آنها نیز متهم به حمل پیچ گوشتی برای برداشتن پلاک سفارت و نفوذ به یک اقامتگاه شخصی است.

ایرش اگزمینر گزارش می دهد که قاضی پرونده پس از شنیدن مدارک پلیس و عدم دفاع از مهاجمان در برابر اتهامات وارده، آنها را با قرار وثیقه تا اطلاع ثانوی آزاد کرده و آنها را از تردد در نزدیکی سفارت ایران منع کرده است. بر اساس این حکم، مهاجمان موظفند سه روز در هفته به پلیس معرفی و خود را معرفی کنند.

در گذشته نیز عناصر ضد انقلاب و اخلالگر حملات مشابهی را به ساختمان سفارت ایران انجام داده اند و از این منظر انتظار می رود دولت ایرلند اقدامات امنیتی جدی تری را برای حفاظت از نمایندگی ایران در چارچوب تعهدات این کشور به کنوانسیون وین اتخاذ کند. در مورد روابط کنسولی

دیدگاهتان را بنویسید