تمایل ایرلند برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی با ایران

در این دیدار پیرامون تحولات اخیر مرتبط با روابط دوجانبه و راه های گسترش روابط در عرصه های مختلف تجاری، اقتصادی و سیاسی، رویدادهای جهانی و مذاکرات رفع تحریم ها بحث و تبادل نظر شد.

وزیر امور خارجه ایرلند بر علاقه کشورش به تعمیق روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و با اشاره به رویدادهای جاری در اروپا گفت: تمایل زیادی برای تنوع بخشیدن به روابط تجاری و اقتصادی وجود دارد.

وزیر امور خارجه ایرلند گفت که آماده توافق است و از هیچ کوششی دریغ نکرده و دستیابی به توافق را فرصتی مناسب برای همه کشورها و همچنین جامعه جهانی می داند.

در این دیدار دکتر امیر عبدالاخیان ضمن ابراز خرسندی از سطح تماس های مقامات دو کشور به فرصت های فراوان برای گسترش روابط دو کشور نیز اشاره کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: هیچ مانعی برای ارتقای همه جانبه روابط دو کشور وجود ندارد و لازم است روابط دوجانبه از طریق تماس های دیپلماتیک، پارلمانی و اقتصادی گسترش بیشتری یابد.

دکتر امیر عبداللهیان در خصوص مذاکرات برای رفع تحریم ها تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده دستیابی به یک توافق خوب و باثبات است اما این امر مستلزم حسن نیت، واقع بینی و اراده لازم از سوی آمریکا و سه دولت اروپایی است. .

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: با توجه به توافق هسته‌ای، تحریم‌های یکجانبه علیه ایران باید برداشته شود و اتهام هسته‌ای ایران به روی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بسته شود.

دیدگاهتان را بنویسید