تمایل ایران به توسعه روابط اقتصادی با نیکاراگوئه


ساعت: 11:02
تاریخ ارسال: 1401/04/14
کد خبر: 1881050

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت در دیدار با وزیر حمل و نقل و زیرساخت نیکاراگوئه از آمادگی کشورمان برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور در حوزه راه آهن، سیمان و فولاد خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، در دیدار معاون وزیر صنعت حمل و نقل صمت با وزیر حمل و نقل و زیرساخت های نیکاراگوئه، دو کشور بر تعمیق روابط اقتصادی و ارتقای سطح تاکید کردند. روابط صنعتی در زمینه های مختلف

منوچهر لقی با اشاره به ظرفیت های مهم صنعتی ایران در زمینه های مختلف و اشاره به برنامه های دولت نیکاراگوئه برای ایجاد راه آهن، افزود: ایران در سه بخش زیرساختی برای تامین واگن و لکوموتیو، تجهیزات کنترل راه آهن برای ایجاد ایمنی و ایمنی، راه آهن را به طور کامل احداث خواهد کرد. او آماده افزایش بهره وری راه آهن است.

وی به ظرفیت صادرات ایران در حوزه سیمان و فولاد به نیکاراگوئه اشاره کرد و تاکید کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت می تواند از محل مازاد تولید داخلی در این زمینه اقدام کند.


درخواست از ایران برای رفع نیازهای نیکاراگوئه

همچنین موژیکا اوبرگون وزیر حمل و نقل و زیرساخت نیکاراگوئه ضمن قدردانی از پیشرفت ایران در عرصه های مختلف علیرغم فشارهای جهانی، از افزایش سطح روابط تجاری بین کشورش و ایران استقبال کرد.

وی ضمن درخواست از ایران برای تامین نیازهای سیمان و فولاد نیکاراگوئه، خواستار انتقال فناوری و صادرات محصولات ریلی ایران به این کشور شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید