کشورهای منطقه تمایل جدی برای توسعه روابط تجاری با ایران دارند


ساعت: 18:28
تاریخ انتشار: 14/12/1300
کد خبر: 1812884

رئیس جمهور با تاکید بر فعال شدن هر چه سریعتر منطقه آزاد اینچه برون، گفت: همه کشورهای منطقه CIS و سایر کشورهای منطقه تمایل زیادی برای توسعه روابط تجاری با ایران دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور امشب در دیدار با اقوام، اقشار و نخبگان استان گلستان اظهار داشت: استان گلستان نماد وحدت است و باید قدر این وحدت را دانست.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره دلاورمردان خطه گلستان گفت: همه باید به خانواده شهدا ادای احترام کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: گلستان یکی از استان های مورد علاقه من و مردم آن استان است.

رئیسی با اشاره به ظرفیت بخشداری گلستان گفت: باید از این فرصت ها برای توسعه استفاده کرد وگرنه از آن سوء استفاده می شود.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد اینچه برون باید هر چه سریعتر فعال شود، افزود: تخریب جنگل ها، سواحل، تاسیسات و منفعت طلبی مخالف توسعه است.

رئیس جمهور گفت: بحث حمایت از کشاورزی موضوع مهمی در شهرستان گلستان است و اگر روستاها را به بخش مهم تولیدی تبدیل کنیم، روستاییان ما در حاشیه شهر زندگی نمی کنند.

رئیسی تاکید کرد: اقتصاد روستایی باید فعال شود و در صورت وجود تسهیلات به دهقانان پرداخت شود و محصولات کشاورزی خریداری شود.

وی با اشاره به وجود سواحل گفت: در صورت احیای اقتصاد دریایی می توان اقدامات بزرگی انجام داد و استان گلستان سواحل بسیار خوبی دارد که می توان از آن به بهترین نحو استفاده کرد.

رئیس جمهور در خصوص سفر خود به آشوراد و سواحل بندرترکمن گفت: بسیار متاسفم که از این امکانات و امکانات موجود به خوبی استفاده نشده و پیشرفت این منطقه به دلیل مسائل پیچیده این منطقه کند می شود. و آن سازمان.”

رئیسی با اشاره به بازدید از منطقه آزاد اینچه برون گفت: منطقه آزاد اینچه برون باید هر چه سریعتر فعال شود.

وی خاطرنشان کرد: همه کشورهای منطقه CIS و سایر کشورهای منطقه تمایل زیادی برای توسعه روابط تجاری با ایران دارند.

رئیس جمهور افزود: ما بهترین بازار را در منطقه داریم و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

رئیسی گفت: ما مذاکرات مختلفی با ترکمنستان داشتیم و به دلیل آن مذاکرات هیچ گونه قطعی گاز در کشور نداشتیم.

وی گفت: استان های مرزی ما باید با همکاری وزارت امور خارجه با کشورهای همسایه ارتباط برقرار کنند و در این زمینه این توصیه اکید را به استانداران داشته ایم.

* دانشگاه‌های استان گلستان نسبت به چالش‌ها و مشکلات استان گلستان فعال‌تر شوند.

رئیس جمهور با اشاره به صنایع نیمه تعطیل در استان گفت: این صنایع نیاز به فعال شدن دارند و فعال شدن این صنایع بخشی از مشکل اشتغال را به خوبی حل می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید