مهدی رحمتی پشت سر وریا گفوری می ایستد؟

مهدی رحمتی پشت سر وریا گفوری می ایستد؟

اعتماد می نویسد: این اولین بار نیست که وریا به مسائل اجتماعی و سیاسی پاسخ می دهد. چند روز بعد در برنامه فوتبال برتر و در عکس پشت سر مجری که نمایی از بازیکنان استقلال بود، چهره وریا غفوری مشخص نبود، به طوری که برخی تصور می کردند کاپیتان استقلال به دلیل این اظهارات محروم شده است.

البته گفوری مدت ها در رادیو حضور نداشت. فیلمی از او در حاشیه یکی از بازی های استقلال وجود دارد که می گوید: «این دوربین رادیویی است؟ “خاموشش کن.” گمانه زنی ها درباره ممنوع التصویری غفوری واکنش شدید چهره های سیاسی، اجتماعی و ورزشی را در پی داشته است.

علی دایی اسطوره فوتبال ایران با انتشار عکسی از گفوری با لباس کردی نوشت: «ساکت کردن انتقادها به سادگی صورت مشکل را پاک می کند. مردم در بدترین وضعیت اقتصادی به سر می برند و به جای سرکوب باید فکری اساسی برای حل مشکلاتشان کرد.

سیداحمد خمینی، مصطفی تاج زاده و چند تن از شخصیت های سیاسی نیز از غفوری حمایت کردند. خیلی ها منتظر بودند ببینند اگر ورا بازی کند، عکس العمل تلویزیون چه خواهد بود. حتی برخی به شوخی گفتند که اگر ورا بازی کند، شبکه 3 به جای آن از آباژور استفاده می کند!

ماجرای توقیف عکس های وریا گفوری و اعتراض مهدی رحمتی در پخش زنده / این دوربین رادیویی است؟ خاموشش کن!

کاپیتان استقلال در نیمه دوم وارد زمین شد و مشکلی نداشت. حتی در برنامه ورزشی که در حاشیه بازی پخش شد عکسی از وریا روی دیوار برنامه نصب شد تا نشان دهد ممنوعیت ویدیویی وریا آنطور که گفته شد نبوده و یا حداقل صداوسیما پس از واکنش های گسترده بی توجهی کرده است. و افراد مشهور آنچه در آن زمان عجیب به نظر می رسید، واکنش به پخش زنده صحبت های سید مهدی رحمتی، سرمربی آلومینیوم بود.

رحمتی در مصاحبه بعد از بازی ابتدا به مشکلات مردم در اغتشاشات اخیر پرداخت و آن را غیرقابل قبول دانست. در حالی که در برنامه تصاویر زنده ای از ورزشگاه آزادی و صحبت های مهدی رحمتی پخش می شد، پس از دو سه اعتراض دروازه بان سابق تیم ملی، دوربین به استودیو بازگشت و به نظر می رسید در صورت ادامه صحبت های رحمتی، تصویر او قطع خواهد شد.

پیش از آن یک بار در برنامه فوتبال برتر اظهارات امیر گله نویی سانسور شد و یک بار هم اظهارات علیرضا جهانبخش …

منبع: روزنامه اعتماد

دیدگاهتان را بنویسید