هشدار به فرهاد مجیدی پس از برکناری وریا گفوری

هشدار به فرهاد مجیدی پس از برکناری وریا گفوری

منصور رشیدی دروازه بان و مربی سابق دروازه بان های استقلال درباره اتفاقات رخ داده در تمرین استقلالی ها و اخراج کاپیتان این تیم اظهار نظر کرد.
حد و مرز تمرین استقلال را می دانی؟

جای تاسف است که در چنین روزهایی چنین اخباری از اردوی استقلال به گوش می رسد. الان زمانی است که استقلال بیش از هر زمان دیگری به آرامش نیاز دارد، اما می شنویم که دو نفر از اعضای مهم تیم در حال جان دادن هستند.

به نظر شما کاپیتان مقصر است یا مربی؟

کاپیتان قطعا باید در تمرینات تحمل بیشتری داشته باشد، اما گاهی اوقات یک بازیکن جوان می تواند مانند کاپیتان یک تیم با تجربه را بزند و کاپیتان چیزی بگوید یا شکایت کند. با این حال او بزرگتر از تیم است و انتظار دارد بازیکنان جوان مراقب شدت درگیری های خود باشند. نمی دانم چرا وریا گفوری اینقدر ناراحت شد اما وقتی شنیدم وریا می گوید مجیدی بدون اینکه بپرسد چه اتفاقی افتاده است تعجب کردم که او را از تمرین اخراج کرد!

از عملکرد فرهاد مجیدی تعجب کردید؟

آره! فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی باید به کاپیتان احترام بگذارد. البته فرهاد مجیدی در تمرین حرف اول و آخر را می زند و باید از همه اطاعت کرد. اما در چنین شرایطی که استقلال به بحران نزدیک نمی شود، مجیدی می تواند وریا را کنار بکشد و با او صحبت کند. اگر گفوری باز هم تمکین نمی کرد و آرامش تیم را به هم می زد به باشگاه می داد.

چرا چنین اتفاقاتی در استقلال رخ می دهد؟

اینها همه پیامدهای بیماری کرون هستند. تاج بدن بازیکنان را خسته کرده و این آنالیز فیزیکی به روحیه و اعصاب آنها ضربه زده است. سیاوش یزدانی را در کودکی دیدیم که 18 قدم به توپ ضربه زد و کارت قرمز گرفت و اخراج شد! بعد مجیدی آمد و علیه اسکوچیچ صحبت کرد و دوباره عذرخواهی کرد! حالا اومد و با کاپیتان تیمش این شرایط رو درست کرد!

اما مجیدی پیش از این بابک مرادی را از تمرین اخراج کرده بود. یاد آوردن؟

بله یادمان است اما بابک مرادی با کاپیتان فرق می کند. بابک مرادی از دستور کادر فنی سرپیچی کرده بود اما کاپیتان از این اشتباه عصبانی بود. می خواهم مجیدی بردبارتر و با گذشت تر باشد.

نظر شما درباره برکناری وریا گفوری چیست؟

آنها اصلاً مجبور نیستند این کار را انجام دهند. بدترین مجازات برای یک بازیکن جریمه نقدی است. باشگاه می تواند گفوری را 5 درصد از کل قراردادش جریمه کند. چون هیچ چیز برای بازیکنان بدتر از جریمه نیست. آنها به هر تومنی از پول خود متکی بودند و وقتی 5 درصد از یک قرارداد 9 میلیاردی را بردارید، بازیکن چیزی حدود 400 میلیون ضرر می کند. چرا یک تیم باید از غیبت بازیکن موثری مثل وریا گفوری محروم شود که جریمه مالی وجود دارد؟

با توجه به شرایط بالای جدول، برای اطمینان خاطر تیم چه باید کرد؟

از آجرلو می خواهم به تمرینات تیمی برود. با بازیکنان و کادر فنی صحبت کنید. او پدر این مجموعه است. او باید برود و با مجیدی و بزرگان تیم درباره شرایط حساس لیگ برتر و جدول رده بندی صحبت کند. به آنها بگویید صبر خود را افزایش دهند. پرسپولیس حالا بیشتر از رگ گردن به استقلال نزدیک شده است و با این لغزش وضعیت روحی بازیکنان بدتر می شود.

نامه باقی مانده؟

باز هم می گویم؛ آجرلو باید برود و با اعضای تیمش صحبت کند. تجربه 60 ساله من در فوتبال می گوید “چهار کلمه بیشتر از یک ماه تمرین است”. او نباید از تلاش خود دست بکشد و تلاش های مجموعه اش با این جنجال کوچک به هدر برود.

دیدگاهتان را بنویسید