مهدی طارمی با هلند، رونالدو و مارتینز هم گروه است

مهدی طارمی با هلند، رونالدو و مارتینز هم گروه است

مهدی طارمی یکی از بهترین فصل های فوتبالی اش را پشت سر می گذارد. این بازیکن ایرانی پس از رویارویی با حملات حریفان پورتو در رقابت های قهرمانی پرتغال با هدایت اسپورتینگ لیسبون، موفق شد در دیدار تیمش مقابل پورتیموننسه عملکرد درخشانی داشته باشد و 3 گل و یک پاس گل برای مارکو گروویچ به ثمر برساند. و نقش مهمی در پیروزی 7-0 تیمش دارد.

طارمی مقابل پورتیموننسه هت تریک کرد تا هجدهمین گل فصل خود در لیگ برتر پرتغال را به ثمر برساند و تا کنون 13 پاس گل نیز داده است که آماری استثنایی برای این فوق ستاره ایرانی است و همین مشکل باعث شد تا درخشش طارمی مورد توجه قرار گیرد. توسط رسانه ها، از جمله بازی فیفا.

مهدی طارمی که پیش از این در یکی از تمرینات پورتو پس از درخشش در لیگ قهرمانان فیفا کارت 82 کارت خود را دریافت کرده بود، چند ماه بعد موفق شد امتیاز خود را کسب کند و در لباس پورتو و تیم ملی ایران عملکرد درخشانی داشته باشد. بازی فیفا به 86 برسد و در تیم فیفا قرار بگیرد.

طارمی پیش از این در یکی از تمرینات پورتو کارت فیفا خود را با امتیاز 82 دریافت کرده بود و حالا پس از درخشش در آخرین دیدارهای فیفا، رتبه خود را بالا برده است.

در توضیح تیم منتخب فیفا یا TOTW باید گفت که الکترونیک آرتز هر هفته بهترین بازیکنان هفته قبل را که معمولاً شامل 23 تا 25 بازیکن در یک تیم کامل است با توانایی های بهبود یافته و نتیجه بهبود یافته انتخاب می کند که به آن Team of the می گویند. هفته یا کارت بازیکنان را در فرم ارائه می دهد.

حالا مهدی طارمی پس از دریافت کارت خود با افزایش توان 82 در چند ماه پیش، توانسته است در تیم منتخب فیفا، توان خود را به عدد 86 برساند که در نوع خود جالب توجه است. این بازیکن به عنوان وینگر چپ موفق شد نام خود را در ترکیب منتخب هفته فیفا قرار دهد.

او در تیم هفته فیفا در کنار کریستیانو رونالدو، ارلینگ هالند و لائوتارو مارتینز قرار دارد.

برای مقایسه ریتینگ مهدی طارمی در بازی فیفا می توان به قدرت لائوتارو مارتینز مهاجم آرژانتینی اینترمیلان اشاره کرد. بازیکنی که در دیدار مقابل میلان با دبل ستاره تیمش بود و ریتینگ یا کارت فیفا او حالا عدد 88 را نشان می دهد که فاصله کم طارمی با این بازیکن را نشان می دهد.

ارلینگ هالند فوق ستاره دورتموند نیز در این هفته در پیروزی 6-1 مقابل وولفسبورگ با زدن دو گل و پاس گل اکسل ویتسل عملکرد درخشانی از خود به نمایش گذاشت. در روزهایی که شایعات پیوستن این بازیکن به منچسترسیتی اوج گرفت، هلند نیز در هفته فیفا با ریتینگ 89 انتخاب شد که این بازیکن 3 امتیاز بالاتر از طارمی با ریتینگ 86 نشان می دهد.

طارمی امیدوار است تا پایان فصل امتیاز و ریتینگ خود را افزایش دهد و در جمع بهترین های جهان قرار گیرد.

مهدی طارمی از لیگ برتر پرتغال تا پایان این فصل این فرصت را دارد تا در دیدارهای باقی مانده پورتو بدرخشد و ضمن کسب عنوان قهرمانی آقای گلی و بهترین پاسور لیگ، ریتینگ و امتیاز خود را در فیفا بالا ببرد و در بین بهترین ها بهترین های جهان باشید.

دیدگاهتان را بنویسید