مهران رجبی یک روز دیگر غایب است

مهران رجبی یک روز دیگر غایب است

لیست مجریان نوروزی تلویزیون دیروز اعلام شد; فهرستی که شامل برخی از مجریان باتجربه نمی شود. معمولا هر ساله صداوسیما سعی می کند از مجریان معروف برای جذب افراد استفاده کند، اما امسال ظاهراً برخی از این مجریان حاضر به پذیرش نشدند و از مجریانی استفاده خواهند کرد که یا از نظر فکری به اصولگرایی نزدیک هستند یا در دهه 60 و بعد از آن هیچ شهرتی نداشتند. نشانه ای از آنها حالا دلیل عدم پذیرش حضور چند مجری معروف در برنامه های نوروزی مشخص نیست. در لیست اعلام شده خبری از احسان علیخانی، علی ضیا، رضا رشیدپور و … نیست. و اینجا قابل تامل است که از مهران رجبی هم خبری نیست. او مرتب در برنامه های تلویزیونی شرکت می کند و در برنامه های مختلف به عنوان مهمان حضور پیدا می کند، اما عجیب است که اکنون نیست.در زیر به مجریان اعلام شده برای برنامه های نوروزی تلویزیون می پردازیم.

محافظه کاران هم مجری هستند

دور از انتظار نبود که نام بشیر حسینی در لیست مجریان نوروزی قرار بگیرد. بشیر حسینی که فارغ التحصیل دانشگاه امام صادق (ع) است و به واسطه علی فروغی به صحنه آمده است، با سایت اصولگرایان مشرق، به عنوان قاضی عصر جدید به چهره ای شناخته شده تبدیل شده و مورد حمایت طیفی از دغدغه های اصولگرایان قرار گرفته است. نوشت: «یک ویژگی عالی «سید بشیر حسینی» در بین داوران برنامه عصرجدید، همان چیزی است که برنامه را از «آمریکایی» شدن نجات می دهد. حسینی به عنوان یک مدرس و تحلیلگر متفکر در این برنامه به عنوان داور خلاء را پر می کند.» وی در همایش سلام کمندت گفت: یکی از جذابیت های سلام کمند مردمی بودن آن است، مردم آن را لمس کردند و مردم پای کار آمدند. پس از بینی هیچ بچه ای در ورزشگاه آزادی خون نمی آید مردم گوسفندی نذر کردند و آمدند و اشک ریختند از طرفی بعد از یک سال اعتراض در کشور برخی مجریان از فعالیت خود کناره گیری کردند و فضای خوبی برای بشیر حسینی باز شد. حامد سلطانی یکی دیگر از مجریان نوروزی است، او فارغ التحصیل رشته گرافیک است که همکاری خود را با واحد فرهنگی آستان قدس آغاز کرد، سپس به سرعت به یکی از فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تبدیل شد و در زمان دولت روحانی تلاش کرد تا با طرح پرسش از مسئولان وقت با برنامه اینستاگرامی «گپ آمد» که چندان موفق نبود، توجه را به خود جلب کرد. این مجری در مرداد 1401، دو ماه پس از مرگ همسر و فرزندش، به حوزه خانه با اجرای ویژه نمایش محرمانه «حسینیه معلی». بسیاری معتقدند بشیر حسینی و حامد سلطانی دیدگاه های مشابهی دارند. مصطفی امامی یکی دیگر از مجریانی است که مراسم ازدواج خود را با خانم ریحانه افشار در 22 اردیبهشت 1400 در ویژه برنامه هیوا در حرم امام حسین (ع) برگزار کرد. خبرگزاری تسنیم در گزارشی با حمله به این مجری جوان، عملکرد او را رفتاری غیرعادی و به اصطلاح زرد توصیف کرد و از مدیریت تلویزیون خواست مجریان مستعد و آموزش دیده را روی آنتن بگذارند.

فقط یک زن

کانال 2 تنها کانالی است که از مجری زن برای اجرای سال تحویل استفاده می کند. المیرا شریفی مقدم، وحید رونقی و مجید یحیایی مجریان این شبکه هستند. وحیدرونقی برادر همسر ابراهیم حاتمی است که مجری برنامه های نوروزی را بر عهده دارد. وحید رونقی متولد 26 آبان 1363 تهیه کننده، برنامه ساز، دوبله، گوینده و مجری رادیو و تلویزیون است. او یکی از مجریان و گویندگان با سابقه اطلاعیه های رادیویی بود. مجید یحیایی در برنامه صبحانه ایرانی نیز با المیرا شریفی مقدم همکاری داشت. اکثر برنامه های ورزشی را اجرا می کند و اجرای «درمدنگر» و «ورزش تهران» را در کارنامه خود دارد. اقبال واحدی سال ها به همراه محمد رحمان نظام اسلامی مجری برنامه «صبح بخیر ایران» بود. او همچنین در سکانسی از فیلم «آلو آلو من جوجوام» بازی کرد. سال ها از حضور پررنگ او در صدا و سیما می گذشت و حضورش به عنوان مجری نوروزی جالب بود.

رادیو و نقد؟

رئیس صداوسیما روز گذشته در پاسخ به سوال ایسنا در پاسخ به این سوال که آیا انتقاداتی را که در حال حاضر از سوی برنامه سازان قدیمی وارد می شود قبول دارد یا برعکس این انتقادات را بیشتر توافقی می داند. در مورد آنتن نداشتن؟ وی گفت: ما به همه نقدهای منصفانه احترام می گذاریم و از همه فعالان و افرادی که منصفانه و واقع بینانه از رسانه ملی انتقاد می کنند تشکر و قدردانی می کنیم. پیمان جبلی در ادامه بر ایجاد فضای گفت وگو و تعامل در سازمان صدا و سیما تاکید کرد و گفت: امیدواریم در فضای گفت و گو و تعاملی که با نخبگان در سازمان صدا و سیما ایجاد شده است بتوانیم به این موارد عمل کنیم. انتقادات تا آنجا که واقع بینانه و منصفانه است. رئیس سازمان صدا و سیما در عین حال در پاسخ به سوال ایسنا، مهم ترین اتفاقی که قصد دارد در سال 1402 در سازمان صدا و سیما به دست آورد، چیست؟ وی تصریح کرد: مهمترین اقدام ما در یک جمله تداوم اجرای سند تحول با شناخت نسبی که از آسیب ها و چالش های اجرای سند تحول در سال 1401 پیدا کرده ایم، امیدواریم با توجه به این آسیب ها بتوانیم. بتواند گام بزرگتری در اجرای سند تحول صدا و سیما بردارد.

دیدگاهتان را بنویسید