با تشکر از مهران رجبی بابت تحریم پلیس و چوب دموکراسی!


زمان: 09:00
تاریخ انتشار: 1401/07/14
کد خبر: 1901152

مهران رجبی پس از قدردانی از تلاش پلیس برای برقراری نظم و امنیت در اغتشاشات اخیر، با باتوم دموکراسی مورد ضرب و شتم قرار گرفت که معتقد است اصول اولیه دموکراسی حق هر فرد برای اظهار نظر شخصی است. حتی اگر نظری با نظرات اعضای جامعه در تضاد باشد. در این شرایط می توانید داستانی مفصل از این مجموعه بخوانید!

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر شبکه خبر راهدانا; در سراسر جهان پلیس مظهر امنیت و اقتدار یک ملت است. بنابراین در کشور ما به دلیل امنیت قوی در منطقه و جهان بخشی از امنیت خود را مدیون نیروی انتظامی هستیم که در کنار نیروهای مسلح ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امنیت کشور را حفظ می کنند.

از این منظر هر کشوری که امنیت گسترده تری داشته باشد به پلیس که ضامن و ایجاد کننده این امنیت است افتخار می کند.

به عنوان مثال در شورش ها در آخرین روزهای پس از مرگ مهسا امینی این کشور را تحت تأثیر قرار داد، گروهی از مردم ما متأسفانه با پلیس خود مقابله کردند. اقدامی که امنیت داخلی را به شدت تهدید می کند.

طبیعی است که در چنین شرایطی کشورهایی که قبلاً مردم ما را به دلیل اعمال تحریم ها در تنگنا قرار می دادند، اکنون به عنوان دایه هایی به میدان می آیند که بهتر از مادران هستند و از هیچ تلاشی برای افزایش این آشوب و شورش دریغ نمی کنند. متأسفانه برخی از سلبریتی ها که باید در کسب رفتار اجتماعی الگوی مردم باشند با قضاوت های زودهنگام خود عرصه را بر پلیس تنگ کرده اند.


a609a4dc cefa 45dd 84c7 a7aa92afa943 خبر خاکستری

این در حالی است که همه رویدادها بین اعضاست گشت ارشاد او با مرحوم مهسا امینی در هاله ای از بلاتکلیفی بود.

اما این مقاله پا را فراتر گذاشت و تخلف یک یا دو گروه گشتی را پیشنهاد کرد که ممکن است در برخورد با سرعت زیاد حرکت کرده باشند. اما این سوال مطرح است که سایر نیروهای پلیس که با تلاش شبانه روزی خود رفاه و امنیت را برای مردم کشور به ارمغان آورده اند، چه گناهی دارند که طعمه کینه دشمنان و خشونت و بی احترامی می شوند. از برخی افراد؟

چرا باید سزار برای دستمال روشن شود؟ آیا سلبریتی های ما نمی توانستند با تحلیل چنین مواردی مردم را آرام کنند؟

اما تعجب و تعجب بیشتر ناشی از رفتار گروهی از شهروندان بود. زیرا برخی از بازیگران و مجریانی چون مهران رجبی بر خلاف روند فعلی به پلیس اعلام کردند که تسلیم شوید و به دلیل کنترل شورش توسط نیروها فاراژ تشکر کردند؛ مورد توهین و هجمه برخی از کاربران فضای مجازی قرار گرفتند.


خبر خاکستری

در حالی که مثل رفتار کردن مهران رجبی او بر خلاف ظاهر خنده دار و کنایه آمیزی که در دل مردم دارد، از ابتدای پاسداشت مقدس، همراه و یاور مردم بوده است. یعنی وقتی دشمن به پشت خرمشهر نفوذ کرد در میدان جنگ به مردم نیرو می داد و بعد از پایان جنگ در نقش های طنز مردم را شاد می کرد.

اما عجیب است که برخی از هموطنانی که برای فرهنگ هفت هزار ساله ارزش قائل هستند و از آنها لذت می برند، چرا باید با چنین هنرمندانی دور از شأن و شخصیت آنها رفتار کنند؟

نکته بعدی این است که آیا این گروه های ناساگو به دنبال آزادی و دموکراسی نیستند؟ خوب، اولین اصل دموکراسی با تمثیل «عیسی به دین خود; موسی به دین خود است. این بدان معناست که شما نباید به مواضع، نظرات و نظرات دیگران اهمیت دهید. پس آیا راهی که این جماعت بی رهبر به ترکستان طی کرده است، نیست؟

در این شرایط در پایان به خیر این وجیزه بد نیست به زبان حضرت حافظ و زبان جاری افرادی چون مهران رجبی اشاره کنیم که فرمودند: بدون مزد و هر لطفی کردم یا خدای نکرده بیخیال به کسی خدمت کردم.»

دیدگاهتان را بنویسید