مهم ترین بسیج نظامی در اروپا پس از جنگ جهانی دوم هدف از جابجایی ساکنان شرق اوکراین چیست؟

مهم ترین بسیج نظامی در اروپا پس از جنگ جهانی دوم هدف از جابجایی ساکنان شرق اوکراین چیست؟

روز جدید نگرانی از احتمال رویارویی نظامی روسیه و اوکراین روز به روز بیشتر می شود و صدای هشدارها نیز بیشتر می شود. نماینده ویژه آمریکا در شورای امنیت گفت: استقرار نیروهای روسیه در اوکراین و نزدیکی آن بزرگترین بسیج نظامی در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم است.

به گفته ایالات متحده و اوکراین، حدود 150000 سرباز روسی در مرز با اوکراین هستند. یا یک هفته پیش صحبت از 130000 سرباز بود.

نماینده آمریکا در سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) در نشستی درباره بحران اوکراین گفت: تعداد ارتش روسیه که تهدیدی برای اوکراین است، ممکن است به 190 هزار نفر برسد.

به نقل از رویترز، مایکل کارپنتر، نماینده آمریکا در سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت: «ما تخمین می زنیم که روسیه ممکن است بین 169 تا 190 هزار نفر را در اوکراین و نزدیکی آن جمع آوری کرده باشد. این در مقایسه با 100000 سرباز تا 30 ژانویه است.

وی گفت: «این مهم ترین بسیج نظامی در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم است.

اگرچه روسیه خروج خود را اعلام کرده است، بایدن حضور حدود 150 هزار نیروی روس در مرز اوکراین و بلاروس در دریای سیاه را تایید کرد و گفت: ما دلایل خود را داریم و معتقدیم روسیه در آینده نزدیک به اوکراین حمله خواهد کرد. روزها. “

به گزارش ایسنا، وی جمعه شب در نشست خبری در کاخ سفید گفت که نیروهای مسلح تحت حمایت روسیه در شرق اوکراین – که کی یف آنها را جدایی طلب می خواند – در روزهای اخیر مرتکب «نقض فاحش» آتش بس شده اند.

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به دیدار آتی آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه خود با سرگئی لاوروف همتای روس خود در روز پنجشنبه 24 فوریه افزود: روسیه باید بین دیپلماسی و پیامدهای فاجعه بار اقدامات نظامی خود تمایز قائل شود.

بحران در اروپا؛ ایالات متحده می گوید هدف اصلی مسکو از جابجایی ساکنان شرق اوکراین یک حمله است

اسکای نیوز همچنین به نقل از منابع خبری گزارش داد که سفیر انگلیس در کیف به دلیل ترس از حمله روسیه به اوکراین از این شهر به شهر لویو در غرب اوکراین نقل مکان کرده است.

برلین و پاریس گلوله باران مناطق غیرنظامی را محکوم کردند

فرانسه و آلمان روز جمعه از روسیه خواستند از نفوذ خود بر جدایی طلبان در شرق اوکراین برای کاهش تنش ها استفاده کند.

ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه و آنال بوربوک وزیر امور خارجه آلمان در بیانیه مشترکی استفاده از سلاح های سنگین و گلوله باران مناطق غیرنظامی را محکوم کردند و نسبت به تشدید نقض آتش بس در مرز با اوکراین ابراز نگرانی کردند.

ایالات متحده روسیه را به انجام حملات سایبری علیه اوکراین متهم کرده است

کاخ سفید روز جمعه روسیه را مسئول حمله سایبری به وزارت دفاع اوکراین و بانک‌های بزرگ اوکراینی دانست.

آن نوبرگر، معاون مشاور امنیت ملی ایالات متحده در امور سایبری گفت: حملات سایبری اخیر به اوکراین «تأثیر محدودی» داشته است زیرا مقامات اوکراینی توانسته‌اند به سرعت سیستم‌های خود را راه‌اندازی کنند.

با این حال، او ابراز نگرانی کرد که با تشدید تنش ها در منطقه، روس ها می توانند راه را برای کارهای مخرب تر هموار کنند.

آمادگی آمریکا برای مخالفت با استفاده احتمالی از اهرم انرژی توسط روسیه

ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که اگر روسیه از منابع انرژی به عنوان اهرمی استفاده کند، آماده مقابله با روسیه است.

پیشتر واشنگتن گفته بود که اگر روسیه به اوکراین حمله کند، خط لوله استریم 2 کار نخواهد کرد.

دیلیپ سینگ، یکی از مقامات ارشد کاخ سفید گفت: «ما اقداماتی (…) برای هماهنگی با بزرگترین مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان انرژی برداشته‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم که هیچ اختلالی در جریان جهانی انرژی وجود ندارد و بازارهای جهانی نفت باثبات هستند». »

صدای انفجار در منطقه لوهانسک شنیده شد

گزارش ها از شرق اوکراین حاکی از انفجار و گلوله باران در منطقه لوهانسک است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این بمب گذاری اندکی بعد از ظهر در مقابل یک ایستگاه پلیس در شرق لوهانسک منفجر شد. این شهر در کنترل نیروهای دولتی اوکراین است که با جدایی طلبان طرفدار روسیه می جنگند. یک مهدکودک در همین منطقه در جریان حملات جدایی طلبان روز پنجشنبه آسیب دید.

ایالات متحده: هدف مسکو از انتقال غیرنظامیان به شرق اوکراین، منحرف کردن جهان و حمله است

ایالات متحده تصمیم رهبران مناطق جدایی‌طلب دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین برای انتقال غیرنظامیان به خاک روسیه را دستوری از مسکو خواند که هدف آن منحرف کردن افکار عمومی جهان از حمله به اوکراین است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در مونیخ، محل برگزاری کنفرانس امنیتی گفت: استفاده از انسان به عنوان گروگان برای منحرف کردن توجه جهان از این واقعیت که روسیه در حال آماده شدن برای حمله با نیروهای خود است، بدبینانه و ظالمانه است.

پوتین با لوکاشنکو در کرملین دیدار کرد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز جمعه در کرملین میزبان الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس بود.

رئیس جمهور روسیه پیش از این دیدار گفت که دو طرف درباره “همکاری نظامی دوجانبه” گفتگو خواهند کرد. ولادیمیر پوتین بدون اشاره به جزئیات گفت که او و همتای بلاروسی خود در “یکی از مهمترین رویدادهای همکاری نظامی” بین دو کشور در روز شنبه شرکت خواهند کرد.

سفر الکساندر لوکاشنکو به روسیه همزمان با افزایش تنش بین روسیه و غرب بر سر اوکراین است.

بایدن برای چند ساعت دیگر در یک کنفرانس ویدئویی با تعدادی از متحدان آمریکا در ناتو شرکت خواهد کرد

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا طی چند ساعت آینده با تعدادی از متحدان کشورش در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی گفتگو خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این کنفرانس با حضور امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو، اولاف شولتز رئیس کمیسیون اروپا، اولاف شولتز صدراعظم آلمان و بوریس جانسون صدراعظم آلمان برگزار می شود.

وزیر دفاع اوکراین: هیچ برنامه ای برای حمله به جدایی طلبان نداریم

وزیر دفاع اوکراین روز جمعه گفت که کی یف برنامه ای برای حمله به جدایی طلبان یا شبه جزیره کریمه که روسیه آن را ضمیمه کرده است، ندارد.

وی افزود: «ما در حال تقویت توان دفاعی خود هستیم، اما هیچ برنامه ای برای آغاز عملیات تهاجمی نداریم».

وزیر دفاع آمریکا: روسیه نیروهای بیشتری را به مرز اوکراین اعزام کرده است

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه گفت که روسیه نیروهای بیشتری را به مرز با اوکراین اعزام کرده است. وی پس از دیدار با وزیر دفاع لهستان در ورشو، افزود که روسیه ظرفیت لجستیکی خود را در مرز با اوکراین افزایش داده است.

با این حال، وی تاکید کرد که هنوز “زمان و فضا برای دیپلماسی” برای جلوگیری از رویارویی نظامی روسیه و اوکراین وجود دارد.

رهبران گروه 7 جلسه مجازی خواهند داشت

به گزارش یورونیوز؛ سخنگوی دولت آلمان روز جمعه گفت که رهبران گروه هفت پنجشنبه آینده در یک نشست مجازی درباره “وضعیت در مرز روسیه و اوکراین” گفتگو خواهند کرد.

بریتانیا و ایالات متحده روز پنجشنبه مسکو را به عذرخواهی برای حمله به اوکراین متهم کردند. واشنگتن و لندن هشدار داده‌اند که درگیری‌ها بین جدایی‌طلبان طرفدار روسیه و ارتش اوکراین می‌تواند «بهانه‌ای» برای روسیه برای حمله به اوکراین باشد.

دیدگاهتان را بنویسید