مه شدید در برخی از محورهای مواصلاتی مارکز / محور رانندگان باید با احتیاط بیشتری رانندگی کنند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرهنگ محمد پورشمس رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی گفت: بر اساس آخرین گزارش ها از وضعیت راه های استان، در گردنه های اراک – کم، اراک – فراهان – اراک توره و دوهان در شهرستان ساوه با مه بسیار شدید مواجه هستیم و در سایر محورهای مواصلاتی استان، مه بسیار ضعیف است و مشکلی برای عبور و مرور ندارد.

رئیس پلیس راه منطقه گفت: لازم است رانندگان با احتیاط بیشتر رانندگی و رعایت سرعت مطمئنه و فواصل طولی مناسب را رعایت کنند.

وی افزود: رانندگان باید توجه داشته باشند که در زمان مه، دید راننده محدود و احتمال تصادف بسیار بیشتر است.

پور شمس افزود: باید تجهیزاتی مانند برف روب، بخاری و … که ایرادات آنها می تواند دید راننده را تحت تاثیر قرار دهد، بررسی و در صورت لزوم برای رفع عیوب، توصیه می شود در صورت امکان از تردد در محورهای مه آلود خودداری شود.

با تاکید بر اینکه با توجه به کاهش میدان دید راننده، رانندگی در این زمان توجه بیشتری را می طلبد، گفت: رانندگان به ویژه سرعت مطمئنه را رعایت کرده و هنگام مه به جلو توجه کافی داشته باشند و از تصادف جلوگیری کنند.

وی افزود: در صورت مه، سرعت خودرو باید در زمان عادی بسیار کمتر از سرعت باشد، زیرا محدوده دید راننده به حداقل می رسد و اگر با سرعت بالا رانندگی کنید، بسیار خطرناک و احتمال فرار است. جاده و تصادف و واژگونی زیاد می شود.»

پورچمز در پایان گفت: رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب با وسیله نقلیه جلویی هنگام رانندگی از توصیه های جدی پلیس است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید