طرح زمستانی پلیس راهنمایی و رانندگی کرمانشاه از 30 آذرماه آغاز می شود/تجهیز 14 بزرگراه در محورهای مواصلاتی


ساعت: 12:01
تاریخ انتشار: 09/02/1401
کد خبر: 1913141

کیخسرو دستغیب گفت: طرح زمستانی پلیس راه و اورژانس در استان های برف گیر مانند استان کرمانشاه از 30 آذرماه آغاز و تا 30 اسفند ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کی خسرو دستگایب در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: طرح زمستانی پلیس راه و اورژانس در استان های برفگیر مانند استان کرمانشاه از 30 آذرماه آغاز و تا 30 اسفند ادامه دارد.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه افزود: ماموران پلیس راه در این مدت در گردنه های برفگیر از جمله “بیدسرخ” در کنگاور، “مله ماس” در سنقر، گردنه “کلاجه” در گیلانحرب، مرصاد در جاده اسلام آبادغرب، سرمیل در سرپلذهاب، پلنگنه و شمشیر در امتداد محور روانسر به پاوه و سایر گردنه های برف گیر قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه اکیپ های گشتی روزانه و به ویژه در زمان بارش برف حضور دارند، گفت: در طول اجرای طرح زمستانی حدود 80 تیم گشتی به صورت علنی و نامحسوس در جاده های منطقه حضور فعال دارند.

دستغیب افزود: 14 بزرگراه استان برای ارائه خدمات بهتر به مردم به ماشین آلات و انبار نمک و ماسه مجهز شده است.

وی پیشگیری از ترافیک و تسهیل در تردد و امدادرسانی به موقع به همشهریان را از اهداف طرح زمستانی پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرد و افزود: علت اصلی تصادفات در فصل زمستان سرعت و انحراف است. خودروها از سمت چپ به دلیل لغزنده بودن جاده ها.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: تلاش می شود با همکاری دستگاه های مختلف از جمله پایگاه های هلال احمر مشکلات ترافیکی در جاده های استان به حداقل برسد.

وی از جلوگیری پلیس از تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ خبر داد و گفت: رانندگان در حین سفر وسایل ایمنی خودرو را چک کرده و از سالم بودن بخار، لاستیک و سایر عناصر فنی مطمئن شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید