مواد شوینده گران شد + قیمت جدید

مواد شوینده گران شد + قیمت جدید

روز جدید : معاون وزیر صنعت از وزارت صمت از افزایش ۲۵ درصدی قیمت برخی شوینده ها با مجوز سازمان حمایت خبر داد.

محمدمهدی برادران با اشاره به افزایش واردات مواد اولیه واحدهای تولیدی گفت: بر اساس تعاملات انجام شده برای این کالاها که با افزایش واردات مواجه هستند، باید میانگین افزایش 10 تا 25 درصدی اعمال شود. «البته سایر کالاها با همان قیمت ثابت عرضه می شوند.

وی با بیان اینکه اکنون بازار مواد شوینده رقابتی است، افزود: در صورت اعمال افزایش غیرعادی قیمت واحدها باید از طریق سامانه 124 اطلاعات لازم به مراجع ذیربط ارائه شود.

معاون صنایع دولتی وزارت صمت گفت: در حوزه های مختلف اولویت ما تامین نیاز بازار است اما در حوزه شوینده نیز شاهد افزایش تولید در دو ماهه نخست سال هستیم. این در حالی است که با مقدار مشخصی از عدم عرضه محصولات در بازار مواجه شدیم که با جلساتی که با برخی شرکت ها صورت گرفت، اجازه این امر داده شد.

وی افزود: برای برخی از محصولات صنایع شوینده شاهد افزایش قیمت بوده ایم که با مجوز سازمان حمایت، قیمت ها طبق روال سابق تعدیل و کاهش یافته است.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت تاکید کرد: مردم باید با بازار هیجانی مخالفت کنند زیرا کالا به اندازه کافی وجود دارد و دغدغه تامین کالای مورد نیاز خود را ندارند. حتی اگر کالاها را به موقع بخرند، تولیدکنندگان مجبورند قیمت را بیشتر کاهش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید