موافقت با 431 درخواست بازنشستگی پیش از موعد در سیستان و بلوچستان


ساعت: 10:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۰
کد خبر: 1902780

مدیرکل تعاون، کار و رفاه سیستان و بلوچستان اعلام کرد؛

حامد اورامش گفت: از ابتدای امسال تاکنون 431 مورد درخواست بازنشستگی پیش از موعد مربوط به مشاغل سخت و زیان آور در استان تایید شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون حامد آرامش مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال جاری 27 جلسه کمیته مقدماتی و بررسی مشاغل سخت و زیان آور سیستان و بلوچستان به منظور بررسی درخواست شهروندان برای بازنشستگی پیش از موعد انجام شده است.

وی افزود: در مجموع 570 درخواست در کمیسیون بدوی بررسی شد که از این تعداد 431 درخواست تایید شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: کمیته بدوی شناسایی مشاغل سخت و زیان آور نسبت به مناسب سازی و شناسایی مشاغل سخت و زیان آور برای بازنشستگی این مشاغل بر اساس قانون تامین اجتماعی و ضوابط و سیاست های شورای عالی اقدام می کند. برای حفاظت فنی با پنج نفر عضو اصلی و پنج نفر معاون تشکیل و تصمیمات صادره از این کمیته ظرف مدت پانزده روز اداری از تاریخ ابلاغ قابل اعتراض و در صورت اعتراض هر یک از طرفین (کارفرما و کارفرما) به بدوی می باشد. می توانند درخواست تجدید نظر کنند و به صورت کتبی به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی محل مراجعه می کنند.

اورامش گفت: بر اساس بند اول بند (ب) تبصره 2 قانون بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور، داشتن حداقل 20 سال متوالی یا 25 سال اشتغال متناوب در مشاغل سخت و زیان آور، در هر صورت بیمه. حق بیمه مدت فوق را به صندوق بیمه اجتماعی واریز کرده اند، بدون شرط سنی می توانند مطالبات خود را جهت برنامه ریزی در کمیسیون های استانی به ادارات تعاون، کار و رفاه استان ها تسلیم کنند.

وی تصریح کرد: کارگاه های خشن و زیان آور آنهایی هستند که عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار در آنها نامرغوب بوده و در نتیجه اشتغال کارگر استرس بسیار بالاتر از توانایی های طبیعی (جسمی و روانی) او باشد. منجر به بیماری، شغل و عوارض ناشی از آن می شود و می توان با اعمال تدابیر فنی، مهندسی، بهداشتی و ایمنی و غیره، صفت شدید و مضر این مشاغل را کاهش داد یا از بین برد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه استان خاطرنشان کرد: با تلاش های صورت گرفته رسیدگی به درخواست های متقاضیان تسریع شده و زمان رسیدگی نسبت به گذشته بسیار کاهش یافته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید