موج سیاست زدگی در ورزش جهان باید فرو نشاند/ تمام ظرفیت کشور در خدمت تیم ملی است


ساعت: 19:56
تاریخ انتشار: 1401/03/07
کد خبر: 1842179

فدراسیون ها زیر مجموعه وزارت ورزش و جوانان هستند

وزیر ورزش و جوانان گفت: موج سیاست زدگی در ورزش جهان را باید در بذر فرو نشاند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، حمید سجادی در گردهمایی مدیران کل ورزش و جوانان استان های سراسر کشور با بیان اینکه حوزه جوانان هیچ گاه تحت الشعاع ورزش قرار نمی گیرد، اظهار داشت: جوانان نیز فقط برنامه های حوزه خود را دارند. نوع اطلاعات در این دو زمینه متفاوت است.

وی ادامه داد: مدیران کل استان ها باید بر نقش جوانان تاکید کنند و به این حوزه بیشتر توجه کنند.

سجادی در خصوص انتخاب روسای هیات های ورزشی گفت: در انتخاب روسای هیات های ورزشی نباید نظر شخصی و تاثیرگذاری مدیرکل وجود داشته باشد بلکه رؤسای هیات ها بر اساس توانایی های خود در هیات ورزش استان بنشینند. و سابقه کار.”

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: تعامل مدیران کل ورزش و جوانان با نمایندگان مجلس و دستگاه ها باید در دستور کار قرار گیرد. ما در وزارت ورزش و جوانان ارتباط خوبی با نمایندگان مجلس داریم و باید از ظرفیت مجلس استفاده کنیم و این امر باید مورد توجه استانداران کل استان ها باشد.

سجادی در ادامه سخنان خود بیان کرد: مدیران کل استان ها باید از ظرفیت های ورزشی کل کشور، مجلس شورای اسلامی و سایر دستگاه ها استفاده کنند.

وزیر ورزش مدیریت دارایی جوانان را یکی از مهمترین فعالیت های مدیران کل برشمرد و افزود: مدیران کل استانی علاوه بر زندگی روزمره باید مدیریت دارایی داشته باشند و آنچه داریم را به خوبی حفظ کنند و در اختیار ورزشکاران و جوانان قرار دهند. . تمامی برنامه ریزی ها و استفاده به موقع از منابع و ارتباط با دستگاه ها بر عهده مدیرکل استان می باشد.

سجادی همچنین به حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: زمانی که مردم پای صندوق های رای آمدند و رای دادند قطعا انتظار اتفاقات خوب و مثبت در کشور به ویژه در بحث ورزش و جوانان را دارند. باید به این دو حوزه توجه بیشتری داشته باشیم.«با عملکرد خوب خود پاسخگوی اعتماد مردم باشیم.

وی ادامه داد: ما همکاران شما در وزارت ورزش و جوانان با عشق کار می کنیم، بنابراین خستگی ناپذیر هستیم و سعی می کنیم بهترین عملکرد را در دو حوزه ورزش و جوانان داشته باشیم و امیدوارم با این ماموریت به اهداف خود رسیده باشیم. . . “

وزیر ورزش و جوانان خطاب به استانداران گفت: شما مدیران باید به دنبال افرادی باشید که با ایده ها و طرح های جدید برای ورزش جوانان استان مثمر ثمر باشند و برای برنامه ها و رویدادها طرح های جدیدی ارائه دهند. برای تسریع پیشرفت در رسیدن به اهداف.”

سجادی بر استفاده آسان مردم از باشگاه های دولتی و خصوصی تاکید کرد و افزود: نظارت بر باشگاه های دولتی و خصوصی باید در دستور کار مدیران کل استان ها باشد. علاوه بر این، ورزش لازم نیست گران باشد تا همه افراد بتوانند اوقات فراغت بیشتری داشته باشند. ورزش نباید گران باشد و باید برای همه افراد جامعه در همه سطوح قابل دسترسی باشد.

وی با اشاره به تعطیلی یک میلیون پروژه در کشور گفت: شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی باید تکلیف این پروژه ها را مشخص و به این سالن ها رسیدگی کند.

سجادی در ادامه تبلیغات ورزشی را علم روز دنیا می داند و می افزاید: متولیان ورزش استان باید از بدنه ورزش درآمدزایی کنند و به تبلیغات ورزشی توجه کنند و این امر با استفاده از مجموعه ای به عنوان مشاور در این زمینه محقق می شود.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تاج مردم را از ورزش دور کرده است باید با برنامه های مختلف مردم را با ورزش آشتی دهیم. در این راستا باید ورزش را به خیابان ها و پارک ها آورده و برنامه های عمومی را در ایستگاه های مختلف صبح و عصر با حضور ورزشکاران و خانواده هایشان برگزار کنیم و با افزایش برنامه های همگانی ورزش را در جامعه گسترش دهیم.

سجادی با اشاره به 6 هزار پروژه نیمه تمام در کشور گفت: مدیران با نظارت مستمر نقش تعیین کننده ای در تکمیل پروژه های نیمه تمام استان خواهند داشت. مدیران استانی باید ما را متقاعد کنند که بر تکمیل پروژه های نیمه تمام نظارت داشته باشیم و پس از آن قطعا پروژه استان مربوطه مراحل ساخت و افتتاح را سریعتر طی می کند و خود مدیران استانی مولد پروژه های نیمه تمام خواهند بود.

وی همچنین بر اهمیت داشتن خانه جوان در روستاها تاکید کرد و افزود: بسیاری از جوانان و سازمان های مردم نهاد از کمبود خانه جوان رنج می برند که با اعطای وام مسکن و تامین منابع در اختیار جوانان می توان این مشکل را برطرف کرد. امکان ساخت و تامین واحد مجزا برای سازمان های غیردولتی وجود دارد.

سجادی افزود: برنامه ایران جوان کار بسیار ارزشمندی بود که هفته گذشته در تمامی استان های غیرمتمرکز انجام شد و باید توجه داشت که این گونه برنامه ها یک بار تمام نمی شود و ادامه دارد.

سجادی در ادامه با بیان اینکه جام پرچم در سراسر کشور برگزار می شود، گفت: جام پرچم به همت کلهر و فدراسیون همگانی با حضور 30 ​​هزار تیم برگزار می شود و این تعداد بسیار ارزشمند است و مهمتر از آن شرکت کنندگان زیادی از روستاها شرکت خواهند کرد.» به همین دلیل داوری مسابقات باید مورد توجه قرار گیرد تا ورزشکار و تیم به دلیل بی عدالتی از این مسابقات دلسرد نشوند.
وی از برگزاری المپیک ایران در اوایل مرداد ماه خبر داد و افزود: المپیک ایران در اوایل خرداد ماه در قالب 28 رشته ورزشی با همکاری ادارات کل استان ها و فدراسیون ها برگزار می شود و انتظار می رود استان های سراسر کشور با همکاری یکدیگر حفظ و نگهداری کنند. همکاری خوب. “
سجادی به احیای ورزش زورخانه ای در کشور و توجه ویژه رئیس جمهور به رشته های مختلف ورزشی اشاره کرد و افزود: با توجه به نگاه ویژه رئیس جمهور به ورزش زورخانه ای و پهلوانی، احیاء و احیای ورزش زورخانه ای باید در دستور کار قرار گیرد. این اماکن ورزشی شاهد رونق بیشتر این ورزش در سراسر کشور خواهند بود.

سجادی با اشاره به لغو دیدار دوستانه ایران و کانادا گفت: کانادا به تعهدات خود عمل نکرده و قطعا این موضوع تاثیر خوبی نخواهد داشت و نگرانی های خود را در این زمینه به وزارت امور خارجه رسانده ایم. نقش حمایتی و نظارتی ما ایجاب می کند که برای این امر تلاش کنیم زیرا فدراسیون ها بخشی از وزارت ورزش و جوانان هستند.

وی افزود: از اینکه کانادا این بازی را لغو کرده ناراحت نیستیم زیرا ایران در رنکینگ فیفا رتبه بسیار بهتری نسبت به کانادا دارد. وزارت امور خارجه با چند کشور مذاکره کرده است تا بتوانیم یک بازی دوستانه انجام دهیم. تمام ظرفیت کشور در خدمت تیم ملی است و ورزش ایران به راحتی فرصت حضور در جام جهانی را پیدا نکرد که می خواهیم به راحتی آن را از دست بدهیم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: واژه ژئوپلیتیک نیز باید در بازنگری منشور المپیک IOC ذکر شود تا این موج جدید سیاسی شدن در ورزش فرو نشاند.

وی با تاکید بر اینکه هزینه ورزش باید صرف خود ورزش شود، گفت: هزینه های ورزش باید با برنامه ریزی مدون صرف خود ورزش شود و در موارد غیرورزشی از هزینه های آن پرهیز شود تا ورزش به جایی برسد. هدف آن است.”
سجادی در پایان گفت: از همکاری همه کارکنان و مدیران کل استان ها برای اجرای هرچه بهتر برنامه ها تشکر و قدردانی می کنم و امیدوارم با کمک سایرین بتوانیم آینده روشنی را برای بزرگان رقم بزنیم. ورزش خانواده و جوانان
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید