مورینیو باید دستیار اسکوچیچ باشد؟!

هومن افاضلی که می تواند بهترین راه برای فدراسیون فوتبال برای انجام بازی های دوستانه برای آماده سازی تیم باشد، گفت: ما در شرایط بسیار سختی قرار داریم. می دانم که فدراسیون در مضیقه مالی است. ممکن است برخی بازی ها و نام بردن از برخی تیم ها برای فدراسیون امکان پذیر نباشد. آرژانتین یا برزیل نمونه هایی هستند که فدراسیون خیلی سخت کار می کند، مگر اینکه بودجه از جایی تامین شود و فدراسیون آزاد باشد که با تیم های بزرگ مذاکره کند.

وی افزود: برای انتخاب تیم ها دو راه داریم. اول اینکه مسئولیت فوتبال ما چیست، یعنی با چه کشورهایی می توانیم از نظر مالی و فنی بازی کنیم و دوم اینکه دوست داریم چه تمرینی داشته باشیم. در دوره ای که داشتیم یا به فدراسیون مراجعه می کردیم یا می خواستیم با ما بازی کنیم و آنها را بررسی کنیم. او همچنین بررسی کرد که از نظر اقتصادی می توانیم روی کدام تیم ها حساب کنیم.

افاضلی افزود: اگر همه چیز برای فدراسیون مهیا باشد پیشنهاد من برگزاری بازی دوستانه با تیم های کانادا و ایرلند جنوبی یا شمالی است. این تیم ها می توانند بازی با انگلیس و آمریکا را شبیه سازی کنند. ولز و اسکاتلند نیز در صورت نرسیدن به جام جهانی گزینه های خوبی هستند. حتی اوکراین می تواند گزینه خوبی باشد اگر شما صعود نکنید و همچنین تیم هایی از بلوک اروپای شرقی. شنیدم مجدی رئیس فدراسیون می گوید بازی با تیم های اروپایی برای تیم ملی آسان به نظر نمی رسد. اگر اینطور باشد، سازماندهی یک بازی تدارکاتی برای شبیه سازی با حریفان کمی دشوار خواهد بود. در این شرایط با توجه به روابط سیاسی خوبی که با روسیه داریم، شاید تیم ملی این کشور گزینه خوبی باشد.

این کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که نظرش در مورد بازداشت اسکوچیچ چیست، گفت: اسکوچیچ حق دارد در جام جهانی در کنار تیم ملی باشد. قاعده فوتبال این است که مربی که تیم ملی را به جام جهانی رساند باید خودش روی نیمکت باشد. به جز کشورهای عربی، سایر کشورها نیز همین رویه را دنبال می کنند، مگر اینکه تفاوت عجیبی مانند لوپتگی در تیم ملی اسپانیا وجود داشته باشد. آمار اسکوچیچ برای تیم ملی می گوید او شایسته حضور در جام جهانی است.

افاضلی تاکید کرد: درباره مسائل انضباطی تیم ملی سوالاتی می شنوم و چون در تیم ملی نیستم نمی توانم در مورد آنها صحبت کنم اما باید بگویم تیم ملی ما از نظر فنی در شرایط خوبی قرار دارد. به این فکر کنید که با توجه به واقعیت ها از فوتبال ملی ما چه انتظاری داریم. ما هر هفته نتیجه لیگ انگلیس را می بینیم و نتیجه لیگ ما هم مشخص است. پس باید با واقعیت ها و تفاوت هایی که داریم از تیم ملی انتظار داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اسکوچیچ باید دستیاران خود را عوض کند، گفت: این انتظار وجود دارد که اسکوچیچ بهترین دستیار خارجی را در کنار خود داشته باشد اما سوال من این است که آیا مورینیو باید دستیار او باشد؟ اگر فرد مناسبی پیدا شود اما اسکوچیچ نتواند با او کار کند چه؟ تصمیم نهایی در مورد تیم ملی باید توسط او گرفته شود و اسکوچیچ به عنوان دستیار تحت فشار قرار نگیرد. نباید برخلاف میل سرمربی تیم ملی چیزی را به او تحمیل کنیم چرا که این موضوع آرامش او را سلب کرده و دردسرهای بی مورد را برای تیم ملی ایجاد می کند.

دیدگاهتان را بنویسید