موشک های یمنی عربستان را به میز مذاکره بازگرداند


ساعت: 22:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۰
کد خبر: 1921181

رسانه های فرانسوی گزارش دادند که عربستان گزینه پایان دادن به جنگ علیه یمن را دارد و در غیر این صورت، موشک های بالستیک و کروز یمن می تواند این کشور را مجبور به بازگشت به میز مذاکره کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قبل از انتخابات ریاست جمهوری این کشور قول داده بود که به جنگ علیه یمن پایان دهد، اما برعکس عمل کرد. صنعا همچنین تاکید کرد که آمریکا مانع اصلی تلاش‌های آتش‌بس در یمن است.

پایگاه خبری «نیوز-24» فرانسه گزارش داد که اگرچه آمریکا اعلام کرد فروش تسلیحات به ائتلاف متجاوز سعودی – اماراتی را متوقف خواهد کرد، اما این مشکل هرگز محقق نشد. محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان نیز از نیاز آمریکا به نفت نهایت استفاده را برده و واشنگتن را برای ادامه ارسال تسلیحات آمریکایی به ریاض تحت فشار قرار داده است.

پایگاه خبری «وکاله الصحافة الایمینیه» گزارش داد که صنعا که آمریکا را مانع اصلی صلح یمن می داند، اخیرا هشدار داده است که حضور نیروهای آمریکایی در باب المندب و نزدیک سواحل یمن یک مشکل است. خطر برای حمل و نقل . در واقع، مقامات یمنی تاکید می کنند که عربستان سعودی به عنوان یک نیابت به جنگ علیه این کشور ادامه می دهد. علاوه بر این که ریاض و ابوظبی منابع نفتی یمن را می دزدند.

بر اساس این گزارش، عربستان اکنون فرصتی برای پایان دادن به جنگ یمن دارد و در غیر این صورت، حملات موشکی بالستیک و کروز یمن به زیرساخت های حیاتی عربستان می تواند این کشور را مستقیماً به میز مذاکره بازگرداند.

به هر حال این پایگاه خبری تاکید کرد، صرف نظر از تحولات، واضح است که نفوذ آمریکا در شبه جزیره عربستان به سرعت در حال کاهش است و بخشی از میراث آن جنگ وحشیانه ای است که به زندگی بیش از 400 هزار یمنی و همچنان بایدن پایان داد. آماده پایان دادن نیست

در همین رابطه یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن عصر امروز (یکشنبه) آذرماه گذشته با بیان اینکه یمن فداکاری شهدای خود را فراموش نخواهد کرد، تاکید کرد: ما در دفاع مقدس و ایثار شهدای بزرگوار هستیم. که با خون پاک خود تاریخ را روشن ساختید، ما آن را فراموش نخواهیم کرد.»

وی افزود که این فداکاری ها باعث شده مردم یمن سر خود را بالا گرفته و به شجاعت خود افتخار کنند. اگرچه دشمن پیش از این صنعا و استان های دیگر را بمباران کرده بود. اما امروز می توانیم هر حمله ای را با چند موشک و پهپاد پاسخ دهیم.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه با بیان اینکه نیروهای مسلح این کشور موفق به ایجاد معادله در موازنه ترس و وحشت با دشمن شده اند، تصریح کرد: معادله اخیر در راستای ماموریت نیروهای مسلح است. حفظ منابع مستقل مانند نفت و گاز.

ساری در پایان تاکید کرد: این معادله توانایی بازدارندگی یمن و سطح پیشرفته نیروهای مسلح در حمایت از حاکمیت و منابع این کشور را به اثبات رسانده است.

دیدگاهتان را بنویسید